1

Onderwerp: Mijn aller eerste bruidstaart

Pfff... wat een klus, een bruidstaart voor 180 personen! Op de foto(slechte kwaliteit, maar het is de enige foto die ik nu tot mijn beschikking heb, later komen er betere) de stapel van 5 en dan waren er nog 4 aansnijdtaarten van 30 cm in de keuken. De stapel loopt van 15 naar 35 cm.
De taarten waren gevuld met perzik-yoghurt crème, witte chocolade-amandel crème en aardbeienmousse.
Bekleed met ivoor kleurig marsepein en de decoraties zijn nog met mistspray bespoten in parelmoer.
Op de taart 40 marsepein/gumpaste roosjes.
Er onder echte rozen.

Ik kreeg zo veel leuke reacties! De bruid was over enthausiast.
Ik was zelf ook op het feest (was voor een vriendin) en er bleven maar mensen naar mij toe komen met lieve opmerkingen over de taart! Zelfs het personeel van de locatie en de fotograaf waren onder de indruk!

Maar ik moet toch eerlijk zeggen dat ik bruidstaarten toch echt nog een stapje te hoog gegrepen vind voor mij als beginner (in december mijn allereerste taart), ik was zo onzeker en enorm gestrest, daarnaast heb ik in mijn koelkast en vriezer niet eens ruimte voor zoveel taarten (de helft had ik bij de bruid in de koelkast staan)... dus voorlopig houdt ik het bij verjaardagstaartjes enzo!

Nou ja, genoeg gekletst (stress van mij afpraten, haha) bij deze de eerste foto... als ik de betere heb show ik ze hier nog!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RZ4O6JKZ.jpg

2

Re: Mijn aller eerste bruidstaart

Ziet er al heel indrukwekkend uit hoor, petje af!

ben heel benieuwd naar de betere foto's!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Petje af hoor, knap gedaan. Ben ook benieuwd naar betere foto,s

4 Laatst bewerkt door kaatje81 (13-07-2013 08:13)

Wauw die ziet er super uit! Daar mag je met recht trots op zijn.

5

Ziet er prachtig uit!

6

Nou, niet zo onzeker hoor, hij ziet er keurig uit!  :thumb:
Had je niet heel veel taart over trouwens?

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

7

Haha dat vroeg ik mij ook al af Ell&! Maar hij ziet er nu al prachtig uit, je zou niet zeggen dat het van een beginner is!  :thumb:

8

Ell& schreef:

Nou volgens de snijschema's was dit voor 185 personen... de bovenste is niet aangesneden en gaat bij de bruid in de vriezer, de rest is denk ik op gegaan (heb er eerlijk gezegd niet meer op gelet).
Het viel mij wel op dat de stukken behoorlijk groot gesneden werden, was daardoor bang dat het misschien zelfs te weinig zou zijn, maar ook daar heb ik niets meer over gehoord.
Wel zag ik overal half opgegeten stukjes taart liggen.

Bedankt voor jullie lieve reacties!

9

Mooi hoor! Dan waren de stukjes idd waarschijnlijk te groot gesneden, dat mensen het niet allemaal op konden..haha...maar mooi issie zeker!

10

moooooi :Y  :thumb:  :thumb:  :thumb:
erg mooi ook die bloemen eronder op deze manier :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Iets betere foto's...http://www.mijnalbum.nl/Foto-43VJ7HFO-1.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-H76B7LWF-1.jpg

12

Wat een mooie taart. Daar zullen heel veel uurtjes werk inzitten!

13

Jessi bakt schreef:
Ell& schreef:

Nou volgens de snijschema's was dit voor 185 personen... de bovenste is niet aangesneden en gaat bij de bruid in de vriezer, de rest is denk ik op gegaan (heb er eerlijk gezegd niet meer op gelet).
Het viel mij wel op dat de stukken behoorlijk groot gesneden werden, was daardoor bang dat het misschien zelfs te weinig zou zijn, maar ook daar heb ik niets meer over gehoord.
Wel zag ik overal half opgegeten stukjes taart liggen.

Vaak wordt er bij bruidstaarten smalle stukjes gesneden (doe ik trwns thuis ook bij fondant taarten).  Anders is het al gauw teveel zoet en laat men stukken liggen. Zonde van het werk en je lekkere taart.
Vandaar dat t me zoveel leek. Maar als ze grote stukken sneden dan is t maar goed ook dat je zoveel hebt gemaakt.  :Y

Nogmaals, petje af hoor! Net begonnen, zoveel werk en zo'n resultaat neerzetten  :thumb:  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

14

Netjes gedaan... Ziet er prachtig uit...

Maar nu je dit hebt doorstaan weet je dat je het wel kunt. En een bruikoft met 180 gasten zie je denk ik niet vaak dus zal het ook niet snel weer zo'n hoeveelheid worden....

Neem ook eens een kijkje op www.joses-cakespecialties.nl

15

Petje af hoor! Hele mooie bruidstaart!!

16

Gevonden!  :)

Mooi hoor! Wat een klus. Ik ben ook wel erg benieuwd naar de perzik yoghurt-creme had je die van de site?

www.taartenetalage.nl,
De foto etalage van mijn taarten.

wouwwwwwwwwww goed hoor

18

Zo romantisch!

19

Wow!! Heel mooi!