1

Onderwerp: chipolata taart mislukt

Hoi allemaal

Ik had gisteren zin om een chipolata taart te maken :D  dus ik ben op het forum gegaan en heb het recept gebruikt :D 
Ik had alles gedaan zo als stond beschreven op het einde had ik gelatine blaadjes er in gedaan daarna de eiwit en de slagroom.
Ik zag  de structuur en het zag er geschrift uit  :s het was niet egale. ik weet dat gelatine dikker word maar dat het zo gaat schiften :think: .
Ik hoop dat jullie weten waar het aan het ligt
Alvast bedankt voor de tips

Groetjes Sheva

2

Re: chipolata taart mislukt

:think: raar; ik maak dat recept vaker, is heerlijk :Y  :9

Hoe heb je de gelatine opgelost? Waarin? Heb je het goed uitgeknepen? Hoe warm was je gelatinemengsel toen je de slagroom erbij deed? Hoe 'warm' was je slagroom toen?

Of kan het zijn dat je de eiwit er niet egaal doorgemengd kreeg? :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ik heb de gelatine op gelost in koud water
heb em goed uitgeknepen
hoe warm het was weet ik niet precies maar ik denk gewoon kamertempratuur toen ik het eiwit en de slagroom bij dee was het eigelijk al gaan schiften :s 
ik vind het ook raar ik dacht heb ik iets verkeerd gelezen dat ik wat verkeerd gedaan heb 
groetjes sheva

4

Ik denk dat het is misgegaan omdat je de gelatine niet opgelost hebt. Als je de gelatine hebt uitgeknepen moet je hem daarna in wat eetlepels verwarmd vocht (citroensap, water) oplossen. Niet koken want dan werkt het niet meer, maar wel heet. Dit vloeibare mengseltje voeg je al roerend aan de rest van je recept toe. Dan op laten stijven.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

:think: was het wat korrelig of scheidde het echt in vocht en vaste delen?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Hoi kokkie
bedankt voor de tips :D  ga ik de volgende keer proberen :Y .

Carien het was erg korrelig

groetjes Sheva