26

Re: Dulce de Leche Brownies!

En bij AH, vind je het bij het buitenlands eten

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

Ze verkopen het nu ook kant-en-klaar via de webshop/winkel Maak je Taart uit Hoorn  ;)

28

Pletsen schreef:

Ze verkopen het nu ook kant-en-klaar via de webshop/winkel Maak je Taart uit Hoorn  ;)

Handig! Al blijft zelf maken stukken goedkoper.
Je kan de dulce de leche in een ongeopend blik nog heeeel lang bewaren  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

29

Ell& schreef:
ireen123 schreef:
Kibbeling schreef:

Zo grappig ik zit austraulian masterchef te kijken en daar gaven ze carameltip ook. Tevens lieten ze zien hoe je de snelle versie had. Binnen 10min was t klaar.

:D  :D  :D
Die heb ik ook gezien, en ook op haar FB gereageerd, clou was wel dat je er room bij moest doen en blijven roeren. En dan is die idd met 10 minuten klaar

We kijken toch dezelfde programma's  :D  :thumb:
leerzaam en dik makend ;)

Das een handige tip! 10 minuten is helemaal supersnel!
Weet je misschien ook hoeveel room erbij moet?
Wil weleens proberen hoe het smaakt  :thumb:

200ml halfvolle room dit moet je erbij doen als je nog 4 minuten over hebt op je kookwekkertje.
Ik heb het gisteren geprobeerd te maken maar denk dat er ergens iets mis is gegaan. Ik dacht dat halfvolle room slagroom was. Klopt dit of niet??

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??

30

Kibbeling schreef:
Ell& schreef:
ireen123 schreef:

:D  :D  :D
Die heb ik ook gezien, en ook op haar FB gereageerd, clou was wel dat je er room bij moest doen en blijven roeren. En dan is die idd met 10 minuten klaar

We kijken toch dezelfde programma's  :D  :thumb:
leerzaam en dik makend ;)

Das een handige tip! 10 minuten is helemaal supersnel!
Weet je misschien ook hoeveel room erbij moet?
Wil weleens proberen hoe het smaakt  :thumb:

200ml halfvolle room dit moet je erbij doen als je nog 4 minuten over hebt op je kookwekkertje.
Ik heb het gisteren geprobeerd te maken maar denk dat er ergens iets mis is gegaan. Ik dacht dat halfvolle room slagroom was. Klopt dit of niet??

Ik denk dan ook aan slagroom inderdaad... :think:
Volgensmij kan je het ook gewoon zonder room in een pannetje laten carameliseren..op een laag vuur en blijven roeren..

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

31

Superrecept, vandaag gemaakt, ook foto op mijn facebook gezet en helemaal goedgekeurd door het gezin ! Wel even handen wassen naderhand want ik plakte helemaal !

Groetjes, Conny

32

Bij M chef was het idd halfvolle room=slagroom met minder vet.
Zo opwarmen zonder slagroom, dan was het aanbranden het gevaar omdat gecondenseerde melk minder water bevat. (Gecondenseerde melk wordt verkregen door het indampen van melk)

Je kunt altijd het fimpje nog opzoeken van Masterchef Australian seizoen 3...alleen welke aflevering? :D

33

ireen123 schreef:

Bij M chef was het idd halfvolle room=slagroom met minder vet.
Zo opwarmen zonder slagroom, dan was het aanbranden het gevaar omdat gecondenseerde melk minder water bevat. (Gecondenseerde melk wordt verkregen door het indampen van melk)

Je kunt altijd het fimpje nog opzoeken van Masterchef Australian seizoen 3...alleen welke aflevering? :D

Ik ga hem denk ik toch nog maar eens opzoeken of gewoon de tijd er voor nemen en eeb dicht blikje koken. En die aflevering ga ik vinden!!
Ik had het er met zus over en die zei slagroom is toch geen room? Die dacht aan kookroom. Nu weet ik het niet meer maar het bleef echt super vloeibaar en ik dacht dat caramel toch wat stroperig moet zijn?

34

Bij Masterchef was hij ook dikker/stroperiger.

Ja, zoek het filmpje eens op :D
Vertel je ook welke aflevering? ;)  :cool:

35

Tada tada zelf gevonden!! :D
Officiële recept...aflevering 30 was het dus ( ergens anders zijn ook filmpjes)
http://tvnz.co.nz/masterchef-australia/ … am-4318814

Hier is de caramel onder het ijs geroerd.

Caramel (ripple ice cream):
495g can condensed milk
2 tablespoons golden syrup
3/4 cup canned reduced fat cream
( Large pinch salt
Vanilla bean ice cream
)

6. Place condensed milk and golden syrup into a small saucepan on medium heat for 6 minutes, stirring continuously. Add cream and stir for another 4 minutes. (Stir through salt and remove from heat. )

36

De snelle caramelsaus dus

37

ireen123 schreef:

Tada tada zelf gevonden!! :D
Officiële recept...aflevering 30 was het dus ( ergens anders zijn ook filmpjes)
http://tvnz.co.nz/masterchef-australia/ … am-4318814

Hier is de caramel onder het ijs geroerd.

Caramel (ripple ice cream):
495g can condensed milk
2 tablespoons golden syrup
3/4 cup canned reduced fat cream
( Large pinch salt
Vanilla bean ice cream
)

6. Place condensed milk and golden syrup into a small saucepan on medium heat for 6 minutes, stirring continuously. Add cream and stir for another 4 minutes. (Stir through salt and remove from heat. )

Super! Alleen nu ben ik aan het zoeken naar de reduced fat cream en nestle heeft t in zijn assortiment alleen leveren ze dit niet in nederland.... Ik ga dus nog ff verder zoeken, mocht ik wat vinden dan horen jullie het van me!