1 Laatst bewerkt door Ell& (24-06-2013 19:35)

Onderwerp: Dulce de Leche Brownies!

Ik denk dat ik een van de laatsten op dit forum ben die dulce de leche nog nooit had gemaakt, danwel geproefd..

Voor een bananenbrood recept had ik dulce de leche nodig..
Weleens van gehoord, maar daar was het dan ook wel bij gebleven.

Toen ik erachter kwam hoe kinderlijk eenvoudig dit zelf te maken is, hield niets me meer tegen om het uit te gaan proberen.

Nou...ik ben om! Heerlijk!!

Vandaag heb ik de dulce de leche in een brownie recept verwerkt..
Zo lekker...die rijke smaak van de brownies met de zachte caramel.. :9
Wederom een blijvertje in mijn receptenboek! :thumb:

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/p480x480/1010176_543438082382399_264766439_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/1011448_542934395766101_2033321660_n.jpg

Voor wie het leuk vind: het recept voor de brownies staat op mn FB pagina..
En mocht er toch nog een verdwaald forumlid zijn die ook nog nooit dulce de leche heeft gemaakt (zou die nog bestaan?  ;) ): ook dit "recept" heb ik op mijn pagina gedeeld..

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

2

Re: Dulce de Leche Brownies!

Hee wat grappig, zag 'm net al voorbij komen op fb.  :D Ziet er heerlijk uit!  :Y  :Y  :Y

3

bedankt voor het recept potdorie nu moet ik ze maken ook!  ;)

Taart Smakelijk is de naam

4

Josje78 schreef:

bedankt voor het recept potdorie nu moet ik ze maken ook!  ;)

Hahaha  :thumb:  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

5

ehhh er zijn er dus meer die het nog nooit hebben gemaakt, maar ga het zeker proberen

6

tot 3 weken terug had ik het ook nog nooit gemaakt hoor! Alleen al omdat het zo duur en moeilijk klinkt. Totdat ik eens het recept opzocht en erachter kwam dat zelfs mijn kleine ukkepuk dat kon maken. Dus zelf maar eens geprobeerd en inderdaad zoooooooo makkelijk en zooooooooo lekker! Ben duidelijk weer een stap verder in het bakken.....:)

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

7

Net ff gespiekt op je fb pagina en je gelijk een like gegeven. Staan lekkere en ook simpele dingen op. We gaan er zeker een paar van proberen.

Ennuh..... je hebt iemand gevonden hoor die Dulche de Leche nog nooit heeft gegeten/gemaakt  :o

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??

8

Ziet er heerlijk uit!
Welke maat bakvorm heb je voor dit recept gebruikt?

Groetjes Brenda

Ik ben zo'n verdwaald forum lid  die het nog nooit heeft gemaakt :lol:
Maar ik ben om hoor, wat ziet dat er heeeerlijk uit  :thumb:

10

Kibbeling schreef:

Net ff gespiekt op je fb pagina en je gelijk een like gegeven. Staan lekkere en ook simpele dingen op. We gaan er zeker een paar van proberen.

Ennuh..... je hebt iemand gevonden hoor die Dulche de Leche nog nooit heeft gegeten/gemaakt  :o

Leuk! Thnx!  :thumb:
Ik probeer veel  recepten uit waarvoor ik niet de hele middag in de keuken hoef te staan. Leuk om te horen dat je er wat van wil proberen!  :Y

www.facebook.com/EllCake

11

Balou schreef:

Ziet er heerlijk uit!
Welke maat bakvorm heb je voor dit recept gebruikt?

18x28 cm

www.facebook.com/EllCake

12

Pletsen schreef:

Ik ben zo'n verdwaald forum lid  die het nog nooit heeft gemaakt :lol:
Maar ik ben om hoor, wat ziet dat er heeeerlijk uit  :thumb:

Gelukkig..ik was dus niet de enige hihi  :lol:

www.facebook.com/EllCake

By the way, je hebt je brownie gevuld met iets wits. Wat is dat?

14

Pletsen schreef:

By the way, je hebt je brownie gevuld met iets wits. Wat is dat?

Dat zijn brokjes witte chocolade  :9

www.facebook.com/EllCake

15

Ziet er zalig uit, enne hier ook nog nooit dulce de leche gemaakt of geproeft............ :lol:

16

Moodswing schreef:

Ziet er zalig uit, enne hier ook nog nooit dulce de leche gemaakt of geproeft............ :lol:

Gauw proberen dus!  ;)

www.facebook.com/EllCake

17

Hier nog iemand die nog nooit Dulce de Leche heeft geprobeerd, terwijl het inderdaad kinderlijk eenvoudig en heerlijk lijkt om te maken. Maar ik vraag me af: Waar koop je zo'n blikje gecondenseerde melk? Hebben ze dat gewoon bij de supermarkt? -ik heb t namelijk nog nooit ergens gezien volgens mij, maar misschien kijk ik met m'n neus ;) -

18

Ell& schreef:
Kibbeling schreef:

Ik probeer veel  recepten uit waarvoor ik niet de hele middag in de keuken hoef te staan. Leuk om te horen dat je er wat van wil proberen!  :Y

Ik houd van dingen maken waar je idd niet de gehele dag voor in de keuken hoeft te staan maar die toch erg lekker zijn  :)
Ik heb vaak als ik een beetje tijd over heb wat klaar maak. Of op mn werk met de cliënten samen. Dan kijken we eerst in de kast wat er nog aan ingrediënten staat en dan flansen we wat in elkaar. Jouw recepten kunnen daar dan vast wel bij helpen  ;)

19

Kibbeling schreef:
Ell& schreef:
Kibbeling schreef:

Ik houd van dingen maken waar je idd niet de gehele dag voor in de keuken hoeft te staan maar die toch erg lekker zijn  :)
Ik heb vaak als ik een beetje tijd over heb wat klaar maak. Of op mn werk met de cliënten samen. Dan kijken we eerst in de kast wat er nog aan ingrediënten staat en dan flansen we wat in elkaar. Jouw recepten kunnen daar dan vast wel bij helpen  ;)

:thumb:  :thumb:  :thumb:

www.facebook.com/EllCake

20

Zo grappig ik zit austraulian masterchef te kijken en daar gaven ze carameltip ook. Tevens lieten ze zien hoe je de snelle versie had. Binnen 10min was t klaar.

21

Kibbeling schreef:

Zo grappig ik zit austraulian masterchef te kijken en daar gaven ze carameltip ook. Tevens lieten ze zien hoe je de snelle versie had. Binnen 10min was t klaar.

:D  :D  :D
Die heb ik ook gezien, en ook op haar FB gereageerd, clou was wel dat je er room bij moest doen en blijven roeren. En dan is die idd met 10 minuten klaar

We kijken toch dezelfde programma's  :D  :thumb:
leerzaam en dik makend ;)

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

22

Ik heb de brownies gemaakt en de dulce de leche.Vanavond maak ik er stukjes van voor een buurtfeest voor morgen. Ben benieuwd hoe het gaat smaken, maar het ziet er nu al heel erg lekker uit!

23

ireen123 schreef:
Kibbeling schreef:

:D  :D  :D
Die heb ik ook gezien, en ook op haar FB gereageerd, clou was wel dat je er room bij moest doen en blijven roeren. En dan is die idd met 10 minuten klaar

We kijken toch dezelfde programma's  :D  :thumb:
leerzaam en dik makend ;)

Das een handige tip! 10 minuten is helemaal supersnel!
Weet je misschien ook hoeveel room erbij moet?
Wil weleens proberen hoe het smaakt  :thumb:

www.facebook.com/EllCake

24

kaatje74 schreef:

Ik heb de brownies gemaakt en de dulce de leche.Vanavond maak ik er stukjes van voor een buurtfeest voor morgen. Ben benieuwd hoe het gaat smaken, maar het ziet er nu al heel erg lekker uit!

Lekker! Ben benieuwd hoe je het vind smaken!  :thumb:

www.facebook.com/EllCake

Anna S schreef:

Waar koop je zo'n blikje gecondenseerde melk? Hebben ze dat gewoon bij de supermarkt?

Bij ons in de supermarkt staat het bij afdeling koffiemelk. Is een blikje, van Friesche Vlag. Ik ken het wel van gebruik voor limoentaart, maar ga nu ook maar eens dulce maken.