Re: Baby in en bal...zoooo lief!!...maar ook graag [TIPS]
ik vind het prachtig en een heel leuk idee om te onthouden. ik heb er geen ervaring mee, maar misschien zou je lijm kunnen maken van poedersuiker met water en het dan goed laten drogen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Baby in en bal...zoooo lief!!...maar ook graag [TIPS]
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik vind het prachtig en een heel leuk idee om te onthouden. ik heb er geen ervaring mee, maar misschien zou je lijm kunnen maken van poedersuiker met water en het dan goed laten drogen?
Mooi gedaan! met welke kleur heb je de baby gemaakt en is het fondant of marsepein?
echt, super schattig vindt het niet zo gek dat je op Favorite Cakes Today staat.
Kun je niet een paar bolletjes icing in de bol spuiten met wit, dan de muisjes erover en laten drogen zodat je stipjes net muisjes lijken en toch de boel op zijn plek houden?
Tieneke
Kun je niet een paar bolletjes icing in de bol spuiten met wit, dan de muisjes erover en laten drogen zodat je stipjes net muisjes lijken en toch de boel op zijn plek houden?
Tieneke
ik heb er geen ervaring mee, maar misschien zou je lijm kunnen maken van poedersuiker met water en het dan goed laten drogen?
De royal icing heb ik geprobeerd, maar omdat deze wit opdroogt is het effect niet zo mooi
Mooi gedaan! met welke kleur heb je de baby gemaakt en is het fondant of marsepein?
Het babytje is een mix van 1:1 fondant:gumpaste en heb ik gekleurd met een klein beetje bruin van Americolor
wat een schatje!
nou ,heb deze echt gemist en vind um zoooo schattig en nog gescoort op C.C.
groetjes Carla
Misschien als je de balletjes zelf rolt van marsepein, dat blijft bij mij altijd plakken.
Het is al een tijdje geleden, dit topic, maar ik dacht: misschien heeft iemand toch nog wat aan mijn tip.
Ik heb deze baby ook een paar keer gemaakt en heb veel geprobeerd om hem zo recht mogelijk te krijgen. Ik doe nu het volgende:
De baby laat ik eerst drogen (evt. met kleedje dus). Als ik een kleedje gebruik laat ik die wel drogen in een flower former, omdat hij helemaal plat straks niet mooi op de muisjes ligt.
Als het droog is (en dus iets steviger) pak ik twee lange draadjes die ik kruislings onder de baby doorleg.
Vul de bal met muisjes terwijl je hem zo dicht mogelijk houdt, met de baby er bovenaan ook in (met de touwtjes eronder). Sluit de bal BIJNA helemaal, zodat de muisjes erin blijven zitten maar je nog iets speling hebt voor de touwtjes. Laat de baby zakken op de muisjes en positioneer hem zoals je hem hebben wilt. Trek dan de touwtjes eruit en sluit de bal.
Hiervoor gebruik ik heeeel dun touw (een soort visdraad) en dit smeer ik in met crisco, zodat het er makkelijk onder weg glijdt.
Ik hoop dat jullie het snappen en er misschien iets aan hebben.
Groetjes Patricia
Vandaag weer druk bezig met deze en heb de oplossing gevonden.
Ben bezig met een howto. Zodra die klaar is plaats ik hier de link
Vandaag weer druk bezig met deze en heb de oplossing gevonden.
Ben bezig met een howto. Zodra die klaar is plaats ik hier de link
Ben benieuwd, wil hem binnenkort ook gaan maken.
Mag ik vragen hoe je haartjes hebt gekleurd?
Ik heb nl geen kleurstofjes in huis, maar dacht aan een beetje cacaopoeder met water.Ik vind het zo mooi wat je hebt gemaakt!!!
Ik heb zaterdag een babyshower en ik wil cupcakes meenemen met een babietje erop.
Alleen cacaopoeder is genoeg, wanneer je het mengt me water krijg je zo'n chocomeleffect vind ik... Gewoon een beetje dusten
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Baby in en bal...zoooo lief!!...maar ook graag [TIPS]