1 Laatst bewerkt door djehr (10-07-2013 17:25)

Onderwerp: Baby in en bal...zoooo lief!!...maar ook graag [TIPS]

**Let op! Oud topic uit 2012**

Eindelijk mocht ik deze maken. Zo ontzettend leuk: een baby in een bal

Maar wat een getob om het setje in elkaar te krijgen. Ben wel een half uur bezig geweest om de baby met bloem recht op de muisjes te krijgen.Telkens schoof het de bloem scheef waardoor hij niet op de muisjes lag  :grr:

Als iemand hier de gouden tip voor heeft... :D

En terwijl ik dit typ bedenk ik ineens iets:
zou het mogelijk zijn om de muisjes te vermengen met icing en ze dan in een bolvorm te laten drogen? Of heeft iemand dit als eens geprobeerd?

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/404010_394133753939914_1914091506_n.jpg

2

Re: Baby in en bal...zoooo lief!!...maar ook graag [TIPS]

..... MOOOOOOOI!!!!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Ik mocht um vorige week maken.....maar dan in het roze....Ik vind het dekentje waar de baby op ligt erg leuk. Maakt het helemaal af  :Y

4

Dank je  :)  maar hoe heb jij dat gedaan met de muisjes. Werd er echt helemaal gek van  :lol:

5

Heel mooi gedaan hoor!
Ik heb geen ervaringen met zo'n bal, dus kan ik je geen tips geven. Maar het ziet er heel mooi uit!

6

errug leuk!! waar haal je zo'n bol eigenlijk?

7

Ik heb deze bal bij Pipoos gekocht. Maar andere hobbyzaken verkopen ze ook. In verschillende maten.

8

Mag ik vragen hoe je haartjes hebt gekleurd?
Ik heb nl geen kleurstofjes in huis, maar dacht aan een beetje cacaopoeder met water.

Ik vind het zo mooi wat je hebt gemaakt!!!
Ik heb zaterdag een babyshower en ik wil cupcakes meenemen met een babietje erop.

9

Ik heb de haartjes met kleurstof gekleurd. Heb geen idee of dat ook met cacao kan  :/ . Even uitproberen denk ik....

Maar als je geen kleurstof in huis hebt hoe ga je dan het babytje kleuren? Of doe je dat ook met cacao?

10 Laatst bewerkt door MaBaker (02-04-2012 21:18)

Ohhhhh wat is ie MEEEEEGA schattig!!!! Moet binnenkort ook een babietaartje maken, hou dit idee in m'n achterhoofd als je 't niet erg vind, superleuk vind ik 'm!!!

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

11

nee hoor...vind ik helemaal niet erg  :lol: ...ben ook niet origineel...er zijn al heeeeel wat baby's in bolletjes gemaakt  ;)

12

echt super lief :Y

13

djehr schreef:

Ik heb de haartjes met kleurstof gekleurd. Heb geen idee of dat ook met cacao kan  :/ . Even uitproberen denk ik....

Maar als je geen kleurstof in huis hebt hoe ga je dan het babytje kleuren? Of doe je dat ook met cacao?

Ja dat heb ik ook met cacao gedaan. Rood had ik wel dus dat zit er in een mini beetje in.
Ga vandaag bij onze bakker toch maar kijken voor huidskleur/perzik

14

djehr schreef:

Dank je  :)  maar hoe heb jij dat gedaan met de muisjes. Werd er echt helemaal gek van  :lol:

Ik had alleen de muisjes en geen dekentje...Dus iets minder gepriegel..Maar volgende keer ga ik priegelen want zo'n dekentje maakt het helemal af :Y

15

hij is prachtig, is dit de baby mold die alleen per stuk te koop is.
de andere is een setje van drie.

16

Klopt inderdaad. Dit is de enkele mold

17

Een schatje........ :)

18

Oh wat is ie lief!
Ik kan me voorstellen dat het een heel gepriegel was, maar het resultaat is echt super mooi!

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S

19

Heel erg schattig!! ik heb hem eens gemaakt met bolletjes fondant en het geheel in de halve bol laten drogen. daarna iets vastgeplakt waar ik hem wilde en de bol dichtgedaan..
ik zou denk ik proberen de muisjes te mengen met een inimini beetje icing.. en dan idd laten drogen in de halve bol vorm!
ik ga deze onthouden!

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

20

Hij is prachtig ik heb deze baby zelf 1,5 jaar gelegen op het kraamfeest in zakjes gedaan met muisjes maar (die baby's waren wel van zeep en niet van fondant maar wel dezelfde mal) maar darwas ook een gedoe dus dit lijkt me een nog groter gepriegel maar wel een heel mooie resultaat.

21 Laatst bewerkt door djehr (03-04-2012 18:56)

Ben nu een tweede aan het uitproberen en heb wat muisjes met icing gemengd. dat ligt nu te drogen. Het nadeel is wel dat de icing wit is en dus ook op de roze muisjes komt. Dat is dan weer minder mooi  :s Misschien valt het mee als het droog is. Ik hou jullie op de hoogte  :)

[edit]..nou dat is dus geen succes. Je moet er echt best veel icing door doen om een mooi geheel te krijgen en dan wordt het toch wel een beetje een kliederboel en dus niet mooi...

22 Laatst bewerkt door djehr (04-04-2012 06:29)

jeeeeh...ik sta in het rijtje van Favorite Cakes Today op Cake Central  :Y
Altijd leuk als je gewaardeerd wordt  :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HCZSJZTU.jpg

23

gefeliciteerd!
Hij is dan ook erg leuk  :thumb:

Lieve groetjes van Sabrina

24

Heeel erg leuk!
Misschien is het een idee om een heeeel klein beetje lijm hier en daar in het bolletjes te doen en hier de muisje op vast te plakken?
Ik heb geen flauw idee hoe je het bolletje in elkaar zet, maar misschien is het een idee?

www.Leoniestaarten.nl
Omdat er altijd wel een reden voor een taart is!

25

schattig!
zou het niet lukken met tylose-lijm?