1

Onderwerp: heleboel vraagjes over uitrolbare chocolade

Ik hoop dat iemand mij even kan adviseren. Ik wil graag een taart maken voor mijn dochter vor haar 16de verjaardag/eindexamen.

ik las hier iets over kneedbare chocolade. Dit leek mij een super alternatief omdat ongeveer 70% van het bezoek (incl mijzelf) absoluut niet van marsepein houd en als ik dan zie hoeveel er wordt weggegooit, best zonde.

Ik wil het liefst roze chocolade en eventueel paars, nu las ik al dat witte chocolade goed te kleuren is maar dat de standaard witte chocolade niet altijd werkt. Ik vind de Callebaut witte chocolade drops nogal prijzig voor 1 taart dus nu vraag ik mij af,

- Werkt witte chocolade van bijvoorbeeld de AH of Dirk gewoon niet of is het een kwestie van lang mengen?

-Candymelts in wit en dan kleuren is ook een optie of gewoon de juiste kleur meteen kopen maar dan is de vraag hoeveel heb ik ongeveer nodig om 1 standard taart van 24 cm te bekleden?
En smaken deze eigenlijk naar chocolade? Ik heb ze nog nooit gekocht.

- Bij het recept staat, in een potje, in een bakje en dan in heet water...ik snap dit echt niet. Moet het eerst in een potje en dan in een bakje en dan in het water? Of is het in een potje OF in een bakje?
En ik neem aan dat ze dan de vloeibare glucose bedoelen die je in zo een klein flesje kan kopen?

Alvast ontzettend bedankt voor de hulp en het meedenken.

2

Re: heleboel vraagjes over uitrolbare chocolade

Ik lees even mee....

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

Re: heleboel vraagjes over uitrolbare chocolade

Ik gebruik het recept uit dit youtube filmpje en dat werkt super. Ik gebruik hier niet de dure callebaut, maar de chocolade drops van de jumbo of de lidl werkt super.

http://www.youtube.com/watch?v=NmhzVBWpRXM

4

Re: heleboel vraagjes over uitrolbare chocolade

Saskia mv Lisa schreef:

Ik gebruik het recept uit dit youtube filmpje en dat werkt super. Ik gebruik hier niet de dure callebaut, maar de chocolade drops van de jumbo of de lidl werkt super.

http://www.youtube.com/watch?v=NmhzVBWpRXM


Dank voor je berichtje. Ben benieuwd of ze dat ook bij onze Lidl hebben.
Doe jij de chocolade ook kleuren dan en hoe doe je dat?

5 Laatst bewerkt door Mirjam5 (15-06-2013 14:03)

Re: heleboel vraagjes over uitrolbare chocolade

chocola kan je kleuren met candycolors. Die zijn op oliebasis, dus dan wordt je chocola er niet meteen hard van.

ik heb trouwens wel eens kneedbare chocola gemaakt met candymelts. werkt ook prima.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6 Laatst bewerkt door michelle (20-06-2013 13:33)

Re: heleboel vraagjes over uitrolbare chocolade

Ah ok, dan ga ik even langs de winkel kijken wat handiger is, toch witte chocolade en dan kleuren of inderdaad meteen candymelts halen. Maar smaken die Candymelts naar Candy of chocolade?

En bij het recept staat, in een potje, in een bakje en dan in heet water...ik snap dit echt niet. Moet het eerst in een potje en dan in een bakje en dan in het water? Of is het in een potje OF in een bakje?
En ik neem aan dat ze dan de vloeibare glucose bedoelen die je in zo een klein flesje kan kopen?

7

Re: heleboel vraagjes over uitrolbare chocolade

Nou heb het gedaan en het was geen succes.
De kneedbare bal chocolade een nachtje in de koeling gestopt alleen het
is nu zo hard dat je er iemand een gat mee in het hoofd kan gooien. Denk dat de verhouding glucose en chocolade niet klopte.

Jammer, ik blijf bij de marsepein die iedereen er dan maar weer leuk mag gaan af pulken.   :s

Re: heleboel vraagjes over uitrolbare chocolade

michelle schreef:

Nou heb het gedaan en het was geen succes.
De kneedbare bal chocolade een nachtje in de koeling gestopt alleen het
is nu zo hard dat je er iemand een gat mee in het hoofd kan gooien. Denk dat de verhouding glucose en chocolade niet klopte.

Jammer, ik blijf bij de marsepein die iedereen er dan maar weer leuk mag gaan af pulken.   :s

Heb je het recept van het filmpje aangehouden, want ik moet zeggen dat deze prima werkt. Geen bakjes in bakjes die je moet doen. De water in de magnetron opwarmen, glucose erbij en dit bij de gesmolte chocolade, dit mengen tot een bepaald punt en het is klaar.

9

Re: heleboel vraagjes over uitrolbare chocolade

Weet iemand waar ik candy collor wit kan bestellen??