Onderwerp: heleboel vraagjes over uitrolbare chocolade
Ik hoop dat iemand mij even kan adviseren. Ik wil graag een taart maken voor mijn dochter vor haar 16de verjaardag/eindexamen.
ik las hier iets over kneedbare chocolade. Dit leek mij een super alternatief omdat ongeveer 70% van het bezoek (incl mijzelf) absoluut niet van marsepein houd en als ik dan zie hoeveel er wordt weggegooit, best zonde.
Ik wil het liefst roze chocolade en eventueel paars, nu las ik al dat witte chocolade goed te kleuren is maar dat de standaard witte chocolade niet altijd werkt. Ik vind de Callebaut witte chocolade drops nogal prijzig voor 1 taart dus nu vraag ik mij af,
- Werkt witte chocolade van bijvoorbeeld de AH of Dirk gewoon niet of is het een kwestie van lang mengen?
-Candymelts in wit en dan kleuren is ook een optie of gewoon de juiste kleur meteen kopen maar dan is de vraag hoeveel heb ik ongeveer nodig om 1 standard taart van 24 cm te bekleden?
En smaken deze eigenlijk naar chocolade? Ik heb ze nog nooit gekocht.
- Bij het recept staat, in een potje, in een bakje en dan in heet water...ik snap dit echt niet. Moet het eerst in een potje en dan in een bakje en dan in het water? Of is het in een potje OF in een bakje?
En ik neem aan dat ze dan de vloeibare glucose bedoelen die je in zo een klein flesje kan kopen?
Alvast ontzettend bedankt voor de hulp en het meedenken.