1

Onderwerp: feedback]de rotterdamse Erasmusbrug, stempeltaart

Voor mijn rasechte rotterdamse zwager een taart met de erasmusbrug gemaakt. Zusje kwam niet verder dan een verkeersbord met 30 erop, omdat hij 30 werd... en daar nam ik geen genoegen mee. En ja, dan moet je met een goed alternatief komen.
Omdat de taart 2 uur rijden in de auto moest overleven heb ik besloten de tuien van floral wires te maken.
Koelbox op z'n kant gelegd, overal koelelementen in gedaan en zo in de auto gegaan. Taart heeft de rit overleefd, in tegenstelling tot het verblijf in het kralingse bos: binnen 10 minuten was ie op!
Krijg ik ook nog het verwijt waarom ik hem zo lekker heb gemaakt.... (hij was gevuld met mokkabavariose en dulche de leche) tja.... een taart moet er mooi uit zien, maar ten minste ook lekker smaken, denk ik dan....
maar goed. genoeg getikt... tijd voor de foto's
de complete taart: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1017609_141178676076377_1389566094_n.jpg
de brug: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/5828_141179039409674_65642902_n.jpg
Ik zou wel graag nog willen weten hoe ik een betere "rivier" kleur krijg. Deze maas is wel heel groen... (ach, had last van beetje last van blauwalg :/ )

Voor een opdracht een rood met witte taart gemaakt, met royal icing motieven. Ik heb hier een tube kant en klare voor gebruikt, maar het viel me vies tegen! https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/311623_141178686076376_1486525958_n.jpg

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

2

Re: feedback]de rotterdamse Erasmusbrug, stempeltaart

Erg leuk gemaakt!  Ik vind dit soort projectjes altijd leuk om te zien.  De rivier zou ik gewoon met wat blauwe kleurstof kleuren. Want hoe is hij nou zo groen geworden?
Leuk gedaan  :thumb:

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

3

De brug is heel goed geworden hoor! :thumb:
En knap dat hij de auto rit heeft overleeft!!
En inderdaad gewoon blauwe kleurstof voor het water, ik weet niet hoe je dit water hebt gemaakt?

It's a piece of.. Cake <3

4

Meid, de tubes van Wilton zijn Icing, geen royal icing.
Die zijn echt bagger voor dit werk (en elk ander werk trouwens).
Ik koop de zakken van Funcakes en maak dat aan met wat water.

Vind je Erasmusbrug super!

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

5

dank alvast voor de complimentjes...
Het groene water: tja, lange autorit in de brandende zon hé, en dan krijg je blauwalg... ;) :P  .
nee, die groene kleur: ik had pipinggel met gele ipv witte basterdsuiker gemaakt, dan heeft het alvast een wat bruinere kleur (rivierwater is ook niet mooi strak blauw, dacht ik). en toen heb ik er een klein beetje blauwe kleur doorheen gedaan (k zit ineens te denken: geel plus blauw geeft groen! :grr:  :grr: ) Volgens mij is de kleur daarna nog zelf wat gaan intensiveren....:(
Ik wilde eigenlijk een wat grauwe grijs-groen-blauwe kleur hebben, maar weet dus nu nog niet hoe dat gemaakt kan worden...(maar wel hoe het niet moet...)
Gelukkig is verder de autorit wel goed gegaan, alleen waren mijn benen nadien echt wel moe van 2 uur in dezelfde houding zitten..... (en vervolgens zere armen hebben van 10 minuten met een onhandige koelbox op z'n kant naar de picknickplek lopen...)

Nu je het zegt Anoukjewel: icing is wat anders dan Royal icing.... Ik was er altijd vanuit gegaan dat dat gewoon de verkorte versie van de naam was.
Echte Royal Icing maken durf ik nog niet. Ik heb wel een potje in huis met eiwitpoeder, maar durf het nog niet aan.... iemand die het me wil leren?!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

6

Met zo'n zak van funcakes is het alleen water erbij en mixen.
En die tubes van wilton is gewoon podersuiker met water, heel bros.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

7

Echte Royal Icing maken durf ik nog niet. Ik heb wel een potje in huis met eiwitpoeder, maar durf het nog niet aan.... iemand die het me wil leren?!

Gewoon het recept hier op de site volgen. Komt het helemaal goed  :Y
Vond het de eerste keer ook lastig, maar viel uiteindelijk heel erg mee. Stelt niet zoveel voor. Zeker niet in vergelijking met die prachtige brug. Heel mooi gemaakt!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

8

wow die brug en die rivier zijn erg leuk gemaakt! volgende keer voor het water gewoon witte suiker nemen, en dan gewoon kleuren.
(hoewel mijn taart van zaterdag ook groen uitsloeg, heb een reddingsboei gemaakt die op het water dobbert, heb gewoon vanillesuiker water aangemaakt met gelatine en een druppel blauwe kleurstof, maar ook dat wer groenig, wel mooi groenblauw, maar toch het groen. misschien komt het door de gelatine?)

9

Wauw super gaaf! Knap hoor om die brug zo te maken  ;)

10

Mooi gemaakt die brug........... :thumb: