1

Onderwerp: Vraagjes over gluten/ei vrij biscuit & no egg

Hoi Allemaal,

Volgende week is mijn overbuurmeisje jarig en wil graag voor haar een taart maken.

Vorig jaar heb ik een chocolade biscuit gemaakt voor haar, maar was zelf niet echt tevreden over de smaak en ben nu dus opzoek naar een ander recept (dit jaar word het een gewoon biscuit)  en mij is gevraagd om een taart voor haar te maken.

Ik ben al diverse glutenvrije recepten tegengekomen, maar hier is dan wel ei in gebruikt. Ei is nog te vervangen door no-egg, maar hoe zorg ik er voor dat de biscuit niet te droog word?

Dan nog een vraagje over de no-egg. Ik zie wel is in recepten staan "klop de eiwitten" prima die verhouding kan ik terug vinden op de verpakking. Maar vervolgens staat er in het recept "klop de eigelen", echter kan ik hier nergens geen verhoudingen van terug vinden op de verpakking. Hoe doen jullie dit?

Hoop dat allergieën experts mij kunnen helpen?

Alvast bedankt.

2

Re: Vraagjes over gluten/ei vrij biscuit & no egg

je kunt ook biscuit met boter maken, het recept moet hier ergens staan, als je googled op  biscuit zonder ei dan moet je deze vinden..

anders even een gil geven dan zoek ik deze even voor je op

3

Mutsy bedankt voor je reactie. Heb idd diverse recepten gevonden maar daar zijn dan de meningen weer over verdeeld en krijg je van die suggeties van Ik gebruik rijstmeel of ketan meel. Dus zie door recepten even niet meer welke ik nu het beste kan nemen.

4 Laatst bewerkt door ireen123 (19-06-2013 22:59)

Geen ketan- of rijstmeel in ieder geval als je mij vraagt :D
Jakkes.

Er zijn meer soorten meel in de wereld.

Voor mij glutenvrij meel gemengd met amandelmeel geeft een smaakvolle niet droge variatie+ beetje gesmolten boter is het helemaal yammie
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=202345

No egg heb ik geen ervaring mee, kun je op de vegan sites meer info over krijgen.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=183883
Hier staat een flyer voor vervangers.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

5 Laatst bewerkt door IlonaP (21-06-2013 22:27)

Hoi Ireen,

Bedankt voor je berichtje.

Heb naar het recept gekeken, maar wat bedoel je met gv+tzv meel? zijn dit verschillende soorten?

Had ook nog een vraagje gesteld in jouw topic over de bananen cupcakes. Maar misschien had je die nog niet gezien? Hoop dat je nog even wil kijken.

Alvast bedankt.

Groetjes Ilona

6

De vraag had je aan Irene71 gesteld, dat ben ikke niet :D

gv= glutenvrij
tzv= tarwezetmeelvrij

Niet al het glutenvrij meel is automatisch tarwe(zet) meel vrij.

Je moet goed opletten en goed de ingrediënten lezen en weten wat wel en niet kan.

Om het simpel te maken hebben de webwinkels, bij de zoekopties selectiehokjes die je aan kunt vinken voor ingrediënten die er NIET in mogen zitten (glutenvrijemarkt)

Dat zijn inderdaad ( gv+tzv) 2  verschillende allergie/intolleranties.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij