1

Onderwerp: welke gumpaste of flowerpaste is jouw favoriet?

Zoals de titel al verraad ik wil graag weten wat jou favoriet is, en uiteraard ook waarom!

Ik ben nu van alles aan het uitproberen maar het lijkt me leuk om van anderen te horen waarom die flowerpasts/gumpaste het voor jou helemaal is en die andere nou net niet.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2

Re: welke gumpaste of flowerpaste is jouw favoriet?

Ik heb onlangs (voor het eerst) met gumpaste gewerkt. Dat was toen een 250 gram pakje van regalice. Ik ging het toen meteen gebruiken na het uitpakken ik vond dat geen succes.... Veeeeeel te slap en plakkerig  :/ Na wat freubelen/drogen en alles weer bij elkaar kneden en weer opnieuw proberen ging het al een stuk beter. Wel fijn te kleuren en goed dun uit te rollen, maar in eerste instantie nogal plakkerig.

Ik kan niet wachten om SatinIce gumpaste te proberen, maar die is steeds uitverkocht  :/

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

ik vind de gum paste van satin ice heel erg lekker werken

4

Wilton of satinice. Bakels vond ik echt prutje, maanden geleden bloemen van gemaakt en nu nog niet uitgehard (geen grapje).

5

Gumpaste van satin ice :thumb:

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

6

alles behalve bakels. echt troep. hard gewoon niet uit. zelfs niet met heel veel tylose. :s

7

Satin ice, zowel de gumpaste als de fondant.  Ik ben geen bloemenexpert maar als ik roosjes maak gebruik ik 1:1 (gumpaste:fondant) van satin ice

8

Satin Ice  :thumb:  !

9

Satin ice werkt fijn, maar droogt niet zo snel. Heeft voor en nadelen.
Ik heb bij de workshop van Eline met Squires Kitchen gewerkt (te koop bij ellen's creative cakes) en dat vond ik ook uit het pak eerst een beetje plakkerig, maar daarna fijn werken en droogt ook sneller dan Satin Ice.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

10

Ik maak het liefst mijn gumpaste zelf. Dan krijg ik hem precies zoals ik hebben wil! Voor snelle dingen heb ik een emmertje satinice staan maar dat hardt toch minder hard uit en et duurt ook een stuk langer. Als ik veel bloemen maak vind ik dat vervelend.

Waar ik wel benieuwd naar ben is waarmee jullie boetseren. Want dat lukt mkj nog steeds niet om zo'n figuurtje zonder vouwen/lijnen te krijgen...

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

11

Rozen maak ik met gumpaste van Satin ice. Bloemen die fijner zijn zoals orchideeën maak ik met flowerpaste van Wilton. Ik heb nu groene flowerpaste van Squires Kitchen (van Ellen's creative cakes) en die is inderdaad ook erg fijn, maar in verhouding wel erg duur. Verder heb ik laatst bordeauxrood gekocht van Piece of Cake en die vind ik ook erg prettig werken. De wat duurdere flowerpaste rolt dunner uit dan de gumpaste van Satinice.
Regalice heb ik ook een keer geprobeerd, maar dat vond ik niks, erg plakkerig.

Wat betreft boesteren, dat doe ik niet, maar ik heb begrepen dat een 50/50 combinatie van gumpaste en fondant een goede samenstelling zou zijn. Je hoeft dan geen tylose toe te voegen. Om geen barstjes te krijgen, moet je stevig kneden en stukjes 'hard' tussen je handpalmen draaien om de barsten eruit te krijgen.

Satin ice :D

13

Ik maak meestal mijn eigen gumpaste. Maar gumpaste van Squires Kitchen is naar mijn idee zeer goed.

14

Ik gebruik de gumpaste van Satin Ice of van In2bake. Beide vind ik wel fijn werken. Ze drogen niet meteen helemaal in.

Wilton werkt op zich ok, maar is bij mij hard voor ik klaar ben. (Hele droge handen)

15

ik heb alles tot nu toe uitgeprobeerd maar blijf bij:

De mijne is Flowerpaste van Squires kitchen.

Veel mooie kleuren, prijziger dan de anderen , maar kwalitatief gezien beter, rolt inderdaad dun uit en hard goed op :Y

groetjes Madhuri

16

satin ice voor mij

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda