Onderwerp: grote plaat biscuitdeeg
Hallo allemaal, bij gebrek aan een vierkante bakvorm heb ik voor een opdracht besloten om een grote plaat te bakken, dat is dus plat.
kan iemand mij vertellen hoe lang dat in de oven moet staan?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » grote plaat biscuitdeeg
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo allemaal, bij gebrek aan een vierkante bakvorm heb ik voor een opdracht besloten om een grote plaat te bakken, dat is dus plat.
kan iemand mij vertellen hoe lang dat in de oven moet staan?
Ik heb deze in mijn oven (gewoon standaard model) en de normale bakplaat er ongeveer 40 minuten ingehad op 140 hetelucht, was daarna perfect. Ik had wel veel beslag, 575 biscuitmix, 445 ml ei, 58 water, verder zoals gebruikelijk gemixt.
toch wel 40? want hij moet normaal gesproken al 40, ik dacht dat het omdat het zo plat was misschien minder lang moest?
Ik volg bakles, en wij maken regelmatig 'platte lappen biscuit', om te stapelen (met vulling tussen).
Wij werken dan met bakplaten van 30x40 cm, en de biscuit is maar een 2tal cm dik.
Zo'n laag moet maar even bakken, +/- 10 minuten, op 200°C
Ik weet niet of je dit bedoelt??
Met de hoeveelheid die ik had kreeg ik een biscuit die ongeveer 4 - 5 cm hoog was. Kon hem 3 x door snijden.
Ja Sam, dat is inderdaad wat ik bedoel. bedankt
Met de hoeveelheid die ik had kreeg ik een biscuit die ongeveer 4 - 5 cm hoog was. Kon hem 3 x door snijden.
Maar liep je beslag niet over de rand dan? Ik heb ook 2 bakplaten die bij mijn hetelucht horen, maar deze is maar 1,5 cm hoog..
Vind het trouwens wel knap dat je een 4-5 cm hoge biscuit 3x door kan snijden . Mijn 8 cm snij ik 3x door.....
keukentje schreef:Met de hoeveelheid die ik had kreeg ik een biscuit die ongeveer 4 - 5 cm hoog was. Kon hem 3 x door snijden.
Maar liep je beslag niet over de rand dan? Ik heb ook 2 bakplaten die bij mijn hetelucht horen, maar deze is maar 1,5 cm hoog..
Vind het trouwens wel knap dat je een 4-5 cm hoge biscuit 3x door kan snijden. Mijn 8 cm snij ik 3x door.....
Nee hoor ik heb een diepe bakplaat.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » grote plaat biscuitdeeg