26

Re: Doei botercrème!!!

je hebt helemaal geen cakeboard nodig om het strak te krijgen hoor :)
gebruik ik nooit :nooo  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

27

Ik gebruikte 'm ook niet bij botercrème, maar ik heb het nu zo gedaan omdat ik het een keer wilde proberen. Het is wel heel handig moet ik zeggen, maar het hoeft niet natuurlijk.

28

die onwijs dikke laag ganache van Michelle lijkt me ook niet te eten hoor :nooo 
Had laatst een mislukte vulling, mislukt in de zin dat het wel gelei leek, dus de hele taart schudde heen en weer :s
Om 'm te verstevigen, heb ik een dikkere laag ganache gedaan, die was echt nog niet zo dik als die van M :nooo
Echt, ik houd wel van zoet en van witte choc, maar dit was al veel te overheersend :s
Mijn ganachelaag is net zo dun als een gewone bc-laag :)

29

Daar heb je gelijk in, als daar dan ook nog fondant overheen gaat wordt het veel te veel. Als er verder niets op gaat is het wel lekker  :9 , maar als ik ga bekleden ga ik het inderdaad een stuk dunner smeren.

30

Wat een ontzettend strak taartje!

Ik ben ook aan het kijken en uitproberen om de fondant weg te laten.

Heb voor de verjaardag van mijn dochter eindelijk meringue botercreme geprobeerd...

dit vind ik ook echt een aanrader! Zoveel lekkerder dan gewone bc!
Ik had er overigens wel nog witte chocolade door gedaan,
zalig!

Voor mij ook geen fondant meer, iig niet als basis bekleding.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

31

wow wat mooi strak!
ik heb een vraagje.
zou je de witte chocolade ganache ook kunnen kleuren?
op dit manier zou je het fondant natuurlijk helemaal weg kunnen laten, en toch met een leuke kleur kunnen bedekken!

Groetjes

32 Laatst bewerkt door Tamataartje (28-05-2013 11:13)

Dat kan, alleen moet je dan volgens mij wel deze kleurstoffen gebruiken: http://www.deleukstetaartenshop.nl/wilt … -oil-based. Ik ga het zeker gauw een keer proberen!

33 Laatst bewerkt door Tamataartje (28-05-2013 13:31)

Ik heb net Flo Coat van AmeriColor geprobeerd om ganache te kleuren, en dat gaat super! 5 druppels flo-coat op 1 druppel kleur gel mengen en daarna door de gesmolten ganache doen. Ik heb nu ganache in teal  :)

34

karinc schreef:

als hij is opgesteven dan plakt het niet meer zodsat ik er geen fondant meer op krijg. Hoe doen jullie dat?? Want dit lijkt mij ook veeeel lekkerder.
Groetjes Karin

Ik gebruik ook niet anders meer en het is nog veel lekkerder ook.
Ik vul een klein spuitflesje met water en dat nevel ik licht over de taart.

groetjes Hanneke

35

Siena schreef:

Wat een ontzettend strak taartje!

Ik ben ook aan het kijken en uitproberen om de fondant weg te laten.

Heb voor de verjaardag van mijn dochter eindelijk meringue botercreme geprobeerd...

dit vind ik ook echt een aanrader! Zoveel lekkerder dan gewone bc!
Ik had er overigens wel nog witte chocolade door gedaan,
zalig!

Voor mij ook geen fondant meer, iig niet als basis bekleding.

MBC is inderdaad heeeeeeeel erg lekker met witte choco erdoor  :9

36

axhanneke schreef:
karinc schreef:

als hij is opgesteven dan plakt het niet meer zodsat ik er geen fondant meer op krijg. Hoe doen jullie dat?? Want dit lijkt mij ook veeeel lekkerder.
Groetjes Karin

Ik gebruik ook niet anders meer en het is nog veel lekkerder ook.
Ik vul een klein spuitflesje met water en dat nevel ik licht over de taart.

Bedankt voor de tip!

37

Jeetje zo strak zeg!  :Y
Ik heb de how-to's van Michelle cake design ook bekeken....Ik hoop ook ooit eens zo'n mooie strakke taart te kunnen maken....

Wat mooi strak! Ik wil dit ook nog eens een keer proberen, moet alleen de durf nog vinden.

39

:think:  d'r valt toch niks te durven???

Ehhh... jawel... whahaha

Ik ben dat dan in gedachten al aan het doen en loop er steeds tegen aan hoe ik dat over de zijkanten krijg. Maar daar is vast een filmpje van te vinden :) (ik ben een eerst denken, dan doen type, is ook heeeel moeilijk ;) )

41

Ganache smeer je op dezelfde manier af als botercrème, dus als je dat onder de knie hebt, zou je het ook met ganache moeten kunnen  ;)

oke, ga het binnenkort gewoon proberen!

43

Rooslovesroze schreef:

ik ben een eerst denken, dan doen type, is ook heeeel moeilijk ;) )

:D  :lol:  :thumb: succes dan  maar, maar idd, het werkt hetzelfde als bc, mits je het niet teveel verwarmt natuurlijk  ;)

44

super strak, wow! daar hoeft niet eens meer fondant over ofzo, je kan zo je versieringen er wel op doen als je die hebt.
heb nog nooit ganache gemaakt/gebruikt, toch binnenkort maar eens proberen, vind botercreme erg lekker namelijk  :9

45

Mee eens, heeft geen fondant meer nodig, helemaal omdat je het ook kan kleuren  :Y

46

Ik zit me de hele tijd al af te vragen; wordt ganache niet veel te hard om de taart nog goed en makkelijk te kunnen snijden? Ik heb het idee dat het een harde laag (of hard laagje) wordt dat de hele taart in elkaar drukt als je er een mes in zet.

En mag het wel buiten de koelkast bewaard worden met die room er in? En als je het dan ín de koelkast bewaard om de ganache goed te houden, hoe gaat het dan met de fondant?

Hoop dat jullie me kunnen helpen met een paar antwoorden van ervaringsdeskundigen.

47

ganache wordt niet hard :nooo tenminste, niet zoals jij hard bedoeld ;)  Gewoon zoals botercrème uit de koelkast, makkelijk snijbaar en zeker geen ingedrukte taart :nooo

Omdat de room warm gemaakt is, mag de taart buiten de koelkast.
Ik maak altijd ganache in voorraad, bewaar dat in de koelkast. Wanneer ik het nodig heb, zet ik de bak 's morgens uit de koelkast, zodat de ganache alvast wat zachter wordt. Eén zo'n blok vanuit de koelkast is wat hard om door te komen met een lepel ;) Ik haal uit de bak wat ik nodig denk te hebben in een apart bakje en doe dat effe in de magnetron om de ganache zacht te laten worden (10seconden). Wat overblijft in m'n voorraadbak gaat weer in de koelkast  :)

Fondant en marsepein kan prima in de koelkast bewaard hoor (tenminste, op een taart). Al die 'spannende' smeltverhalen.... ik maak heel veel koelkastvullingen en d'r is nog nooit een taart gesmolten :nooo
Wanneer het 's zomers warm is, gaat de taart eerst wel zweten, maar dat moet je gewoon laten gebeuren en er niet aankomen! De condens droogt vanzelf weer op :)
Smelten gebeurd, naar mijn idee tenminste, alleen met de verkeerde onderlaag. Dus met (niet goed gemaakte) bcmix of slagroom onder de fondant/marsepein.

48

Saskialala schreef:

Ik zit me de hele tijd al af te vragen; wordt ganache niet veel te hard om de taart nog goed en makkelijk te kunnen snijden? Ik heb het idee dat het een harde laag (of hard laagje) wordt dat de hele taart in elkaar drukt als je er een mes in zet.

En mag het wel buiten de koelkast bewaard worden met die room er in? En als je het dan ín de koelkast bewaard om de ganache goed te houden, hoe gaat het dan met de fondant?

Hoop dat jullie me kunnen helpen met een paar antwoorden van ervaringsdeskundigen.

Door de slagroom blijft het zacht, harder dan botercreme, maar een beetje carameldikte. Als je de slagroom boven de 80 graden verwarmt (ik laat m altijd koken) dan mag ie buiten de koelkast bewaard worden.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

49

Carein en Anouckjewel; dank jullie wel. Ik ga het vrijdag direct proberen met m'n volgende opdrachttaart. Tnx!

:thumb:

50

Wat een prachtige strakke taart. Ik ga hem zeker ook proberen. Bedankt vor de tip!!