1

Onderwerp: Saroma

Ik zag vandaag bij de Albert Heijn dat de Saroma uit het assortiment is. Geldt dat voor alle supermarkten of kan ik het bij een andere supermarkt nog wel kopen?

En is Saroma hetzelfde als kookpudding? Anders kan ik natuurlijk ook die nemen. Alleen hebben ze daar niet zoveel smaakjes van.

Groetjes, Monica

2

Re: Saroma

Van de site van Dr.Oetker:

Kloppudding (voorheen Saroma)Het leukste en gemakkelijkste zelfmaak-toetje heet nu Dr. Oetker Kloppudding!

Dus ze zullen de verpakking aangepast hebben?

Say YES with joy. Say NO without fear.

3

Dan zou ik toch nog eens moeten kijken. Want wat er naast het lege schap saroma stond, was kookpudding en geen kloppudding. Wel van Oetker.
Naast de appie zit ook een supercoop, en in de buurt zit ook nog een C1000. Daar zal ik zien of die nog saroma hebben.

Ik zal ook eens op de site kijken.

Groetjes, Monica

4

Hmmm op de site staan zowel de kookpuddingen als de kloppuddingen. Zal dus toch wel wat anders zijn.

Iemand ervaring met de kookpudding?

Groetjes, Monica

5

Ik heb Oetker gemaild over het verschil tussen kook- en kloppudding en het gebruik ervan in een vulling.

Hieronder het antwoord:

Hartelijk dank voor uw bericht over Dr. Oetker pudding.

U vroeg ons of u Dr. Oetker Kookpudding kunt gebruiken in een taartvulling. Wij hebben navraag gedaan bij onze afdeling Productontwikkeling.

Zij vertelden ons dat u afgekoelde kookpudding kunt gebruiken voor een crème. Met kookpudding is het uiteindelijk wel meer werk. Omdat u tevreden bent met Saroma in uw recepten raden zij daarom aan Kloppudding te gaan gebruiken. Eventueel kunt u ook banketbakkersoom gebruiken.

Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee voldoende beantwoord te hebben en wensen u veel bakplezier.

Met vriendelijke groet,

Dr. Oetker Consumentenservice

Groetjes, Monica

6

het verschil is dat je kookpudding moet koken ;) bij de saroma (en nu dus kloppudding) hoef je alleen melk toe te voegen en in de koelkast te zetten als ik me niet vergis, de kookpudding moet je even de melk koken. beetje zoals custard zeg maar ;)

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

lol en ik maar denken dat Saroma een soort houdbare slagroom was ofzo XD

maar pudding dus, en lekker? :P

8

kook pudding is veel steviger

Dientjes schreef:

kook pudding is veel steviger

Is al een heel erg oud topic van 2010.