1

Onderwerp: scheve taart.

Wat ik ook doe als ik stapel word mijn stapel scheef.
ik gebruik dowels die hou ik net zo hoog als mijn taart, ik snij de taart boven en onder recht en gebruik cartonnetjes.
hoe kan het dan dat ze toch scheef gaan staan ?!
als ik ze los zie staan zijn ze keurig recht en dan op elkaar leunen ze altijd een kant op  :(

meer taart van mij zien =) www.facebook.nl/cupcakepie  .. als je er dan toch bent wil je dan op vind ik leuk drukken.

2

Re: scheve taart.

Bij stapels gebruik ik een waterpasje, echt waar  ;), zodat de taarten dus gelijk zijn. Dan is de basis dus goed. Dowels even hoog afzagen, ook als je taart niet recht is. Dus niet de dowels in de taart steken en op die hoogte afzagen (was mijn fout bij mijn eerste stapel). Dan gaat de bovenste taart ook schuin staan. Ik gebruik bij kleine stapels wel een dubbel taartkarton, bij grote stapels cakeboards

3

oohh ja ik steek ze erin en dan zaag ik het af ... maar moet dus de dowels altijd even groot laten. :) ga ik de volgende keer proberen word hier beetje boos van hahaha ... thanks !

meer taart van mij zien =) www.facebook.nl/cupcakepie  .. als je er dan toch bent wil je dan op vind ik leuk drukken.

4

Dali schreef:

oohh ja ik steek ze erin en dan zaag ik het af ... maar moet dus de dowels altijd even groot laten. :) ga ik de volgende keer proberen word hier beetje boos van hahaha ... thanks !

Yep  :Y . Dowels even lang zagen. Het kan dus wel zijn dat je een
kier(tje) tussen je taart(en) krijgt, maar dit kan je met bv een lint, parels oid wegwerken. Of zorgen dat het kiertje achter zit  ;) . Om dit te voorkomen werk ik daarom met een waterpas..... :o