1

Onderwerp: Hoe maak ik schwarzwalder kirsch taart?

Hallo,

Ik wil graag een stapeltaart maken waarvan 1 een schwarzwalder kirsch taart. Maar heb geen idee hoe ik dit moet gaan doen.  :o  Chocolade biscuit en dan vullen met kersen? En smaakt dit wel als het bekleed is met fondant?  :think: Wie kan mij hier bij helpen?

2

Re: Hoe maak ik schwarzwalder kirsch taart?

hoi,

Ik heb geen idee of fondant met schwarzwalder zal smaken.

Ik heb wel laatst zelf een schwarzwalderkirchtorte gemaakt, maar gewoon met slagroom.. :9

ik heb een chocobisquit gemaakt. in drie lagen gesneden. De onderste en middelste biscuit laag besprenkeld met kirche likeur. De onderste laag heb ik gevuld met light zwarte aalbessenjam van de lidl. De volgende laag heb ik gevuld met slagroom die ik had verstevigd met gelatine. Bovenop de slagroom heb ik morellen uit pot (ook lidl) gelegd. Daarna heb ik de bovenste biscuit laag er op gelegd en de taart volledig afgesmeerd met de verstevigde slagroom. Tot slot versiert met morellen en chocolade hagel.

Is niet helemaal het originele recept, maar erg lekker  :)

3 Laatst bewerkt door Bianca1969 (29-05-2013 20:41)

Hallo Suud,

Voor mijn man moet ik elk jaar een Schwarzwälder Kirsch maken. Weliswaar zonder fondant, want daar houd hij niet van. Maar ik denk dat het gewoon moet kunnen. Vorig jaar heb ik afgesmeerd met ganache, dit jaar had ik met chocosticks rondom afgewerkt..

Je bakt een chocoladebiscuit.
Je tempereert met Kirsch likeur (of met kersensap, doe ik tenminste voor de kinderen....maar dan mis je natuurlijk die typische Kirsch-smaak)
Vult je lagen met slagroom (met Klop-fix) en verdeelt over die slagroom kersen (ik gebruik kersen op sap, die ik vooraf goed laat uitlekken).

Originele recept is het niet denk ik, maar hij valt hier zo heel goed in de smaak (niet voor niets dat mijn man ALTIJD een Schwarzwälder Kirsch wilt  :) )

Normaal smeer je je taart dan ook af met slagroom en bovenop nog slagroomtoeven en rondom afwerken met chocoladeschaafsel....maar i.p.v bekleed je je taart gewoon met fondant (evt je bc waarmee je afsmeert een drupje Kirsch aan toevoegen voor de smaak).

Succes!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

4 Laatst bewerkt door omakneeltje (29-05-2013 20:46)

je ´trempeert´ je taart :)

tempereren is een handeling met chocola.

5

omakneeltje schreef:

je ´trempeert´ je taart :)

tempereren is een handeling met chocola.

Yep, je hebt gelijk  :D  :grr:
of in gewoon nederlands...besprenkelen...

Bianca's bakery

6

Bianca en helena bedankt voor jullie reacties. Daar kan ik wat mee. Ik ga het gewoon een keer proberen. Smaakt vast wel met fondant. Haha..

7

Suud schreef:

Bianca en helena bedankt voor jullie reacties. Daar kan ik wat mee. Ik ga het gewoon een keer proberen. Smaakt vast wel met fondant. Haha..

Goed zo, gewoon doen  :thumb:
Wel de taart showen hè!...mss ook met een plaatje van de binnenkant van je taart  ;)
Succes

Bianca's bakery