1

Onderwerp: Napoleontaart

Wie o wie kan me helpen aan dit heerlijke taart recept.
Het heet napoleon taart....
heb het ooit gegeten bij een bijeenkomst en er stond bij dat het napoleontaart heet....
ik hoop dat iemand mij kan helpen , het was zo een heerlijke taart. het staat ook op youtube...maar mijn engels is echt slecht.....

2

Re: Napoleontaart

De rubriek ingezonden recepten is voor het plaatsen van recepten.......niet voor het vragen ernaar.

[MOVE] -> bakken & vullen

3

Karin09 schreef:

De rubriek ingezonden recepten is voor het plaatsen van recepten.......niet voor het vragen ernaar.

[MOVE] -> bakken & vullen

ok dank je wel...ben nog nieuw hier...met het nog ff onder de knie krijgen allmeaal

4

www.volrecepten.be/z/napoleon-taart.html

binnen 10 seconden gevonden met google.... ik denk dat je dit bedoelt

5

Tijnek schreef:

www.volrecepten.be/z/napoleon-taart.html

binnen 10 seconden gevonden met google.... ik denk dat je dit bedoelt

:( helaas niet. ik kreeg die pagina ook, maar er kwam alleen het woord napoleon in voor...vandaar dat je die krijgt. het is een recept uit rusland....dat weet ik wel....

WIE O WIE

6

hier zie je het op de foto...

http://gotovim-doma.ru/view.php?r=1000- … t-napoleon

Iemand die de russische taal beheerst?

De vertaler erop en het werkt perfect :Y , bij mij iig wel!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! grtz Mariëlle

8

http://www.grouprecipes.com/34697/russi … -cake.html

en deze ook nog gevonden http://en.wikipedia.org/wiki/Mille-feuille

dus als dit het is even doorzoeken op mille-feuille :)

en anders weet ik het niet

9

Tijnek schreef:

http://www.grouprecipes.com/34697/russi … -cake.html

en deze ook nog gevonden http://en.wikipedia.org/wiki/Mille-feuille

dus als dit het is even doorzoeken op mille-feuille :)

en anders weet ik het niet

de eerste link is inderdaad wat ik zoek. kun je me uitleggen hoe ik t kan vertalen....heb er echt geen verstand van.

bedankt voor het meezoeken!

10

ik denk even aan iemand vragen die goed in engels is. met google vertalen gaat het niet goed komen ben ik bang

11

wil het wel voor je vertalen, wordt alleen morgen...
Ga nu nml naar bed, vanmorgen om 4.00 al de wekker  :Y

Dan zet ik het recept wel even hier neer voor de liefhebbers.

Groeten Sandra

I may not be perfect, but i'm always me

12

Oh heeeeel graag....

al vast bedankt!!!

13

Ik heb hier de vertaalde tekst van de link die je zelf gaf. (lang leve google chrome!!)
Het is geen vloeiend verhaal. De foto's plakt hij er niet bij, maar volgens mij is dit toch al best goed te volgen.
Wel een bewerkelijke taart.
Structuur
8-10 porties
boter (of margarine) - 400 g,
Eieren - 2 stuks
water (koud) - ~ 150 ml,
bloem - 650 g,
wodka of cognac - 3 eetlepels
9% azijn - 1 eetlepel
snufje zout

de vla de dooiers
dooiers - 7 items,
Melk - 1,5 liter,
Suiker - 360 g,
vanillesuiker - 2 eetlepels (of een half vanillestokje)
boter (bij voorkeur ten minste 82,5% vet) - 150-200 g (30 g)
bloem - 100 g
Voorbereiding

In een kopje tot 150 ml koud water giet, voeg 1 eetlepel azijn en 2-3 eetlepels cognac - meng goed.
in schone gefacetteerd glas (of schaal) Klop de eieren, voeg een snufje zout toe en roer de eieren met het zout met een vork (niet slaan).
Giet water met azijn en cognac in een glas naar de eieren en meng tot een gladde massa.

Koud (maar niet bevroren) boter in blokjes gesneden.
Op een grote schone snijplank ziften 600g bloem.
Doe de boter blokjes tot meel.
Hak de bloem en boter in grind met mes van een grote chef-kok.

Uit de resulterende olie-meel kruimels te glijden. Maak een kuiltje in de heuvel.
In de pauze Giet het ei-azijn-cognac mengsel.
Kneed het deeg.
Verdeel het deeg in twee gelijke delen en rol in balletjes van hen (het blijkt ongeveer 12 ballen).

Bedek de balletjes van het deeg in huishoudfolie en zet in de koelkast gedurende 1-1,5 uur. bakken taarten. * Korzh voor "Napoleon" is handig om te bakken op de achterkant van het pan. oven op te warmen tot ~ 220-230 ° C. Op de tafel spread een theedoek (om bij de uitrol van taarten bakken niet slide). Bakken zet in de voorverwarmde oven gedurende ongeveer 40 seconden. warme pan te trekken uit de oven en leg op een handdoek verspreid op de tafel ondersteboven . Sprinkle een kleine hoeveelheid van het bakken gezeefde bloem. Zet een kleine bal van het deeg en strijk het met een deegroller. Roll het deeg in een dunne korst.

Bovenop de laag deeg uitgerold tot een plaat te zetten (of het deksel van de pan) en snijd een ronde cake (my cake lagen met een diameter van 23 cm).

Verwijder voorzichtig de plaat (niet schoonmaken van het snijden van het deeg uit de pan).
Korzh vaak prik met een vork.

* Hoe vaker gespietst de taart, hoe minder het zwelt tijdens het bakken. En het resultaat is een gladde, mooie taarten.

Bak de taart in het midden van de oven voor 5-7 minuten ~ bij ~ 220-230 ° C tot licht goudbruin.

* De baktijd en temperatuur zal afhangen van de kenmerken van de oven, dus, indien noodzakelijk, kan de temperatuur iets de bereidingstijd verhogen of te verlagen.

* Tijdens het bakken, is het raadzaam om nauwgezet de werkwijze, om niet de koek in de oven overdrijven. De taart is vrij snel gebakken, dus het is belangrijk niet om een moment van paraatheid missen.

Bakken verwijder voorzichtig uit de oven.
krokante patty snoeien om te verwijderen uit de pan en zet opzij (doe ze in een aparte kom -. gaan ze naar het stof van de afgewerkte taart)

Voorzichtig wrikken de taart met een lang mes, scheiden het uit de pan. Dan voorzichtig overdracht van de taart en leg ze op een vlakke ondergrond. * Als een plat oppervlak waarop wordt geplaatst de gebakken taartbodem kan een schotel of snijplank, enz. worden Het oppervlak moet noodzakelijkerwijs plat (niet convex), of neem een warme taart onregelmatig. nog een taart gebakken - op de tweede bakplaat uitgerold de tweede. Dus bak alle taarten (12 cakes) en leg ze gestapeld bovenop elkaar.

* Korzh cake kan worden voorbereid en bewaard bij kamertemperatuur op een droge plaats. Voor de opslag van taarten verpakt in perkament of cellofaan.

Trim cakes grind (grind handen).

Monteren van de taart.
split mallen voor het bakken (grotere diameter dan de gebakken taarten), lichtjes invetten met plantaardige olie en maak de plasticfolie. * In plaats van eetbare film formulier kan worden bedekt met een folie. In dit geval, de olie de vorm niet nodig. Onderaan het formulier om een koek te zetten. Doe 3-4 eetlepels custard en gelijkmatig over het gehele oppervlak van het pasteitje.

Bedek met een tweede Korzhev.
daarmee de hele taart te verzamelen, taart lagen daartussen een vla .
Leg de bovenste korst (de laatste), en druk lichtjes naar beneden op de taart met zijn handen, dat er weinig "ram" cakes.
dan de bovenlaag ook smeren crème .

Vorm met de cake uit de pan deksel van geschikte diameter (of plastic folie aan te scherpen.)
Verwijder de taart in de koelkast voor het impregneren van 6-12 uur. verfraaien de taart voor het serveren. Langs de randen van de gerechten die worden geserveerd taart, zet 4 lange stroken perkament papier. * De stroken perkament op een schotel nodig om de taart versieren met room, niet vlek met het gerecht. Als de taart is versierd -. Stroken perkament zorgvuldig getrokken uit onder patty, terwijl het gerecht is schoon . Klaar taart te verwijderen uit de mal en voorzichtig over te dragen aan een gerecht, het laid stroken perkament besmeurd met de overblijfselen van de taart vla . Ten eerste, strooi gehakte stukjes kanten, en dan het oppervlak van de koek.

De stroken perkament trek voorzichtig de taart.
Cake "Napoleon" - klaar! Kan brengen naar de tafel.

Groetjes Gerien

14

Sorry dat het even geduurd heeft.
Heb een nogal druk weekend achter de boeg hahaha.
Daarnaast was het nogal een lap tekst om op de juiste wijze te vertalen, ook qua cups, tbsp enz enz.
Maar hier is hij dan.
Laat je het resultaat wel even hier zien?

Deze fantastische 15 lagen taart is al onze favoriete familie taart sinds 100 jaar.
Laat je niet afschrikken door de hoeveelheid van de lagen.
Het duurt ongeveer 1 ½ uur om hem te maken, van begin tot eind, en zijn rijke smaak en zachte textuur maakt het zeker de moeite waard.

Ingredienten:

Voor het deeg:
2 eieren
240 ml (1 cup) zure room
2 stukken ongezouten boter (1 stuk is 113 gram)
¼ theelepel zout (1 theelepel is ongeveer 5 ml)
1/3 theelepel bakpoeder
1 eetlepel (ongeveer 15 ml) witte azijn
Bloem, genoeg om een zacht deeg te maken.

Voor de room/creme:
1 ½ quart (6 cups, dus 1440 ml) vette melk
240 (1 cup) gewone melk (nee dit is geen foutje)
270 gram witte suiker
4 eigeel
4 volle eetlepels bloem
Mespuntje zout
1 shot wodka, brandy of rum (amaretto of baileys mag ook)
1 citroenschil (het gele gedeelte van de schil)
Vanille essence of vanille suiker naar smaak
Een beetje nootmuskaat
1 ½ stuk ongezouten boter (1 stuk is 113 gram)

Hoe maak ik het?

Het deeg:
Mix de eieren, de zachte boter en de zure room totdat deze samen binden.
Voeg het zout toe.
Doe de bakpoeder met de azijn op een eetlepel, zodat de bakpoeder op lost.
Je ziet bubbeltjes komen.
Zodra het bubbelen stopt, voeg je dit toe aan je mix en roer je dit goed door.
Voeg nu de bloem toe, beetje bij beetje (cup voor cup) en maak een zacht soepel deeg.
Kneed het niet teveel, precies genoeg om een zacht en niet meer plakkerig deeg te krijgen.

Verdeel het deeg in 16 stukken en maak balletjes
Doe de balletjes in plasticfolie en leg ze in de koelkast om te rusten.
Maak ondertussen de room/creme.

Creme:
Doe de vette melk in een steelpannetje met dikke bodem en breng dit aan de kook.
Let op, gebruik geen aluminium pan, dan brand de melk aan.
Terwijl de melk aan het opwarmen is, maak je de mix er voor.

Scheid het eigeel van het wit en klop het eigeel op met de suiker en het beetje zout.
Doe dit totdat de mix heel erg lichtgeel is geworden.

Voeg de bloem toe en mix dit goed door.
Voeg de koude gewone melk toe en mix dit goed, zorg dat je geen klontjes krijgt.
Zodra de andere melk warm wordt en begint te koken, zet je deze direct zacht.
Schenk de mix voorzichtig bij de gekookte melk en gebruik een garde om de creme te roeren.
Breng het geheel opnieuw aan de kook, terwijl je blijft roeren.
Zodra het begint te koken, zie je het indikken.
Laat het 2 tot 3 minuutjes sudderen, niet vergeten te blijven roeren!

Haal het van het fornuis en voeg de geraspte citroenschil, vanille, nootmuskaat en wodka (oid) toe.
Zodra je in staat bent om de pan aan te raken (als deze dus iets is afgekoeld) voeg je de boter toe en mix je dit terwijl de boter smelt.
Zet het weg.

Nu terug naar het deeg:
Verwarm de oven voor op 215 graden (420 F)
Zet je telefoon uit en de deurbel ook, zodat je het komende uur niet gestoord kunt worden….
1.    Neem een balletje deeg uit de koeling en rol deze op een met bloem bestoven werkblad, uit tot een dunne laag, zo dun als je kunt (rond of vierkant)
2.    Rol dit om je deegroller en leg het op bakpapier (niet ingevet!!)
3.    Prik er gaatjes in met een vork, overal
4.    Bak ongeveer 2 minuten in de oven tot het licht goudkleurig word.
Niet te donker laten worden
5.    Haal hem van de bakplaat en leg hem aan de kant.
6.    Herhaal deze stappen met alle balletjes.
Verlaat de keuken niet als er een laag in de oven zit.
Deze bakt erg snel aan.
Alleen de laatste bak je iets langer dan de rest, deze laat je mooi bruin worden.

Leg een deeglaag op een schaal en schenk hier wat van de creme overheen.
Spreid de creme mooi egaal over de laag deeg.
Herhaal dit bij alle lagen, behalve de laatste die je wat donkerder hebt laten worden.
Gebruik de deegroller om de laatste laag te verkruimelen in mooie fijne kruimels.
Strooi deze over de top laag van je cake.

Laat de cake 2 tot 3 uur staan en zacht worden en snij hem aan de zijkanten mooi en netjes af, in elke vorm die je maar wilt.
Eet smakelijk

I may not be perfect, but i'm always me

15 Laatst bewerkt door johan1294 (29-08-2014 10:42)

Probeer deze goddelijke variant ook eens van de Napoleonstaart

300 gram zachte roomboter
125 gram suiker
1 zakje vanillesuiker
7 eidooiers
150 gram bloem
1 zakje bakpoeder
150 gram gemalen hazelnoten
150 gram pure chocolade hagelslag
7 eiwitten
125 gram suiker

Meng 300 gram boter met een mixer op de hoogste stand ongeveer 1/2 minuut gelijkdelijk romig.

Voeg er de 125 gram suiker en het zakje vanillesuiker eraan toe  tot het een gebonden massa is geworden.

vervolgens gaan er 7 eidooiers er doorheen en mix dit minimaal 1/2 minuut.

Voeg daarna 150 gram bloem en 1 zakje bakpoeder er aan toe en mix dit er goed doorheen.

Nadat dit er goed doorheen gemixt is voeg je de hazelnoten en chocolade hagelslag er doorheen op de middelste stand.

Als laatste gaan er 7 eiwitten en nogmaals 125 gram suiker er doorheen. Mix het geheel goed door voordat je dit in een tulband doet.

Zet de tulband op een rooster in een voorverwarmde oven van 175 graden en bak deze af in ongeveer 65 minuten.

Eet smakelijk!!!