26

Re: vragen over schilderen met cacaoboter (alternatief en ondergrond)

Tante Tien schreef:
mamski schreef:
Annataart schreef:

Gel is op waterbasis, cacaoboter is vet. Water en vet zijn geen vriendjes ;)

Ja dat weet ik ook eigenlijk wel, maar wilde gewoon bevestiging, niet dat ik dustpoeders extra koop enzo en dan toch weer fout zat.
Bedankt.

Kokosboter koop je in de natuurvoedingswinkel en is ook niet heel goedkoop hoor. Je zou even moeten kijken wat het best betaalbaar is.
Enne... ik ben net zo eigenwijs als jij.... Ik heb geprobeerd gesmolten kokosboter te mengen met gelkleurstof en het gaat echt niet! Je krijgt allemaal kleine kleurbolletjes in je vet, valt absoluut niet te mengen.

Tieneke

Dan koop je het in de verkeerde winkel. :) Ik koop mijn pot  van 500 kokosolie/kokosboter/kokosvet (zelfde spul) van Nutco voor een paar euro bij de plaatselijke toko, zeker de helft goedkoper dan cacaodrops van funcakes

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

27

Hartelijk bedankt.
Ik ga eens langs de toko.
Ik dacht dat het om die blokken in de supermarkt ging.
Volgens mij is dat ook van Nutco.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

28

Candy colors (op oliebasis, voor candy melts en chocolade enzo) kan je trouwens wel gebruiken! En je hoeft niet perse heel veel kleurtjes te hebben, je kan ook verschillende kleuren mengen om nieuwe kleuren te maken. :)

29

Annataart schreef:

Candy colors (op oliebasis, voor candy melts en chocolade enzo) kan je trouwens wel gebruiken! En je hoeft niet perse heel veel kleurtjes te hebben, je kan ook verschillende kleuren mengen om nieuwe kleuren te maken. :)

Die heb ik ooit gekocht bij de DLT daar hebben ze geen float coat ??? heet dat zo.
Nou die candy colars ben ik niet zo weg van. Zit heeel weinig in het potje en je hebt heeel veel nodig en viel erg tegen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

30

mamski schreef:

Hartelijk bedankt.
Ik ga eens langs de toko.
Ik dacht dat het om die blokken in de supermarkt ging.
Volgens mij is dat ook van Nutco.

Die blokken ken ik niet uit de supermarkt, maar waarschijnlijk is dat creamed kokos ofwel ingekookte kokosroom. Kokosolie is puur het kokosvet dat bij de persing vrij komt, terwijl creamed cocos/santen/kokosmelk gemaakt wordt door geraspt vruchtvlees te mengen met water en dat te persen. Die blokken santen kun je aanlengen met water om kokosmelk te krijgen.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl