1

Onderwerp: cake in een beker

Hallo,
Ik vond van de week een recept op het net, waar je een cakeje in een beker kan maken in de magnetron. Je bent dan in 5 minuten klaar. Alle ingrediënten in de beker door elkaar roeren, dan 3 minuten op hoogste stand 900 W in de magnetron.
In heb nu 3 van dat soort recepten geprobeerd, maar niets was echt lekker. Of te droog of rubberachtig.

Ik kom 1 recept een paar keer tegen: 4 el zelfr.bakm., 3 of 4 el suiker, 2 el cacao, 1 ei, 3 el melk n 3 el olie. Ik heb dit recept al 3x geprobeerd in bekers van verschillende grote. Steeds was het rubberachtig. Ik dacht: als al die mensen zo enthousiast zijn over dit recept, wat doe ik dan fout...zou het misschien aan de grote van de beker liggen?

Ik had ook al even op het forum gezocht, maar ik kwam niets tegen.
Heeft iemand zo'n recept die zij (of hij) echt geweldig vind?
Ik vind het een beetje zonde om te blijven experimenteren (in deze dure tijden...) Of heeft iemand een tip, wat ik anders zou kunnen doen met de ingredienten?

2

Re: cake in een beker

Ik gebruik de cupcake mix van funcake en dan deel ik het gewoon.
Bak ze wel altijd in de oven!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

3 Laatst bewerkt door djehr (26-05-2013 14:12)

Ik ken deze techniek helemaal niet maar ik kan mij niet voorstellen dat het eindproduct hetzelfde is als cake uit de oven. In de magnetron ben je toch meer aan het koken dan aan het bakken....

Ik heb ook even op Pinterest gekeken en zie dat de structuur van de cake ook anders is.  Ik denk dat je vooral op de smaak af moet gaan en niet zozeer op de structuur.

4

zijn die hoeveelheden die je aangeeft voor 1 beker?
want dat lijkt me wel vrij heftig.

heb ook wel eens zo´n filmpje gezien, maar nooit gemaakt tnt.

5

Hebben die mensen die het lekker vinden gewoon een gebrek aan smaak?  :x

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

6

Cake uit de magnetron smaakt volgens mij altijd naar rubber :)
En moet je ook direct als het klaar is eten. Als je het even laat staan wordt het alleen maar erger.