Hoi Esther,
Even over de mix, de mix laat ik soms zelfs een uur staan voordat ik hem gebruik. Maar volgens mij komt het door mijn keukenmachine. Ik heb de KM54, en tijdens het mixen wordt mijn beslag wat warm. En daardoor wordt hij erg dun en romig. Wat natuurlijk onwijs lekker is voor om te vullen. Alleen om af te smeren weer niet. Volgens mij kan ik hem daardoor ook niet met goed afsmeren, heb het 1 jaar lang gedaan met de mix. En mijn keukenmachine gebruik ik een paar maanden. Want voorheen toen ik de handmixer gebruikte, had ik hier helemaal geen last van. En ik heb eerlijk gezegd helemaal geen zin meer om alles weer met de hand te mixen. Dat redt ik allemaal niet meer.
Het is voor het corrigeren natuurlijk fijn dat hij niet gelijk plakt, maar ik ben natuurlijk die bc mix gewend en verwacht hetzelfde..
Ik ga vanavond weer verder, probeer niet meer zo te drukken en zal geduldig wachten tot hij zelf plakt.
Daarnaast had ik ook bij iedere laag dijkjes gespoten en zelfs laten opstijven in de koelkast voordat ik de andere laag erop zette.
Het is alleen zo lastig om te achterhalen waar ik het steeds fout doe.