Re: mon chou vulling

Ik denk wel dat je die suiker echt nodig hebt, mascarpone is een smaak waar je van moet houden!

27

Re: mon chou vulling

250 slag + 250 masc + 2 vanillesuiker + 1 klopfix (optioneel)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: mon chou vulling

Ok gisteren dus monchou vullen gemaakt en al minder suiker dan in recept stond gebruikt, maar vond hem een beetje zoet. Was redelijk vloeibaar, maar ging goed hoor.

Vind zelf mascarpone vulling zoals op site lekkerder. Had ook verse aardbeien erbij gebruikt en laatst met mascarpone vulling ook.

Re: mon chou vulling

Ik had laatste recept van site gebruikt en dat is volgens mij 40 g mascarpone op 100 ml slagroom

Re: mon chou vulling

muffin cuffin buffin schreef:

Ok gisteren dus monchou vullen gemaakt en al minder suiker dan in recept stond gebruikt, maar vond hem een beetje zoet. Was redelijk vloeibaar, maar ging goed hoor.

Vind zelf mascarpone vulling zoals op site lekkerder. Had ook verse aardbeien erbij gebruikt en laatst met mascarpone vulling ook.

Heb je bij de monchou ook klopfix gebruikt? (staat niet in het recept) Ik gebruik dat altijd voor de stevigheid maar weet niet of t ook zo werkt met monchou.
En je hebt hem gelijk gebruikt met vullen en niet laten opstijven toch? Was de vulling tijdens het aansnijden nog steeds wat vloeibaar? Ben voor dat vloeibare n beetje bang haha Van mijn taarten hou ik vaak wat stukjes over en als dat pas de volgende dag wordt gegeten moet het niet zo zijn dat de vulling gaat lopen  :/

Re: mon chou vulling

Sorry voor late reactie. Hij vilein de smaak dus was meteenop,maar was tijdens het snijden niet vloeibaar hoor, heb hem zelf niet aangesneden, maar wel van gesmuld  :9

Re: mon chou vulling

Ik ga voor volgende week zaterdag n taart voor mn ouders maken want die zijn dan 40jr getrouwd dus denk dat ik hem dan gebruik.
Misschien maak ik gewoon zowel monchou als mascarpone en neem de lekkerste ;)

Bedankt in elk geval dat je het nog even hebt laten weten :D

33

Re: mon chou vulling

maak het vaker en nog nooit een lopende vulling gehad hoor, ook niet de volgende dag :nooo Vulling is direct heel stevig, kan meteen je taart in :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: mon chou vulling

Doe jij iets anders dan muffin cuffin buffin dan Carien?
Zij schreef dat t nog vrij vloeibaar was.

Ik wou of mouchou met kersenvlaai vulling doen of mascarpone met verse aardbeien. Maar zit ook te denken aan aangevette slagroom met verse vruchten haha
Geven jullie de mouchou of mascarpone nog een smaakje als je het maakt met verse vruchten? Bv drupje aroma erdoor?

35

Re: mon chou vulling

Iemand enig idee hoe lang deze vulling houdbaar is? Ik heb het donderdagavond gemaakt om cupcakes mee te toppen (en daarop wat kersenvlaaivulling) en heb nu nog een beetje over voor een klein taartje: is immers zonde om weg te gooien. Maar vroeg me af hoe lang het houdbaar was. Weet iemand dit?

Re: mon chou vulling

ik moet volgend weekend een taart maken en ze willen graag monchou. moet ik dan alles uitendelijk door elkaar gemengd de taart vullen of 1 laag monchou en 1 laag kersenvlaai vulling???

Re: mon chou vulling

heeft iemand een idee? wil het zaterdag gaan maken?

Re: mon chou vulling

Op de eerste blz staat dat aparte lagen kunnen maar je kan er ook een half blikje jonker fris kersvlaaivulling doormengen...

Succes

39

Re: mon chou vulling

Ik vind hem heerlijk!!!! Net weer gemaakt voor mijn verjaardag morgen en iedereen vind hem altijd lekker. Alleen ik doe geen vlaaivulling uit blik erop maar maak met een pot kersen en taartina "vlaaivulling" vind ik net een tikkie lekkerder :D

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

Re: mon chou vulling

Ik ga hem vrijdag weer maken! Ik doe er stukjes BROS doorheen en de andere laag wordt de chocolade mousse gemaakt van spekkies! :9

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

41

Re: mon chou vulling

oooooeeeee lekker stukjes bros :9  :9  :9  ben alleen bang dat ze bij mij de taart niet halen O-)  O-)

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

Re: mon chou vulling

dit lijkt me ook lekker tussen een fondant taart maar zou je hiermee ook kunnen afsmeren?

43

Re: mon chou vulling

janneke@britt schreef:

dit lijkt me ook lekker tussen een fondant taart maar zou je hiermee ook kunnen afsmeren?

Met slagroom kan je fondant gaan smelten. Ik zou het dus niet doen.

Groetjes Gerien

Re: mon chou vulling

grietje schreef:
janneke@britt schreef:

dit lijkt me ook lekker tussen een fondant taart maar zou je hiermee ook kunnen afsmeren?

Met slagroom kan je fondant gaan smelten. Ik zou het dus niet doen.

Ok thx dan gebruik ik het als vulling

Re: mon chou vulling

Esthers Feestelijke Taart schreef:

Ik ga hem vrijdag weer maken! Ik doe er stukjes BROS doorheen en de andere laag wordt de chocolade mousse gemaakt van spekkies! :9

Chocolade mousse gemaakt van spekkies?
Klinkt heerlijk,hoe maak je dat dan?
(als je het recept wil delen  :) )

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

Re: mon chou vulling

Gewoon hier van de site, spekkies....of hoe heten die dingen officieel?.... Ipv eiwitten!
Akelig lekker!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

47

Re: mon chou vulling

ik moet binnenkort ook een taart maken en die klant wil graag als vulling in de taart(biscuittaart) ook een monchou vulling van bastognekoekjes. Ik heb er toch mijn twijfels over, maar misschien dat iemand de gouden tip/recept heeft. Want ik ben nog niet helemaal overtuigd!

taart groet van Kaat

Re: mon chou vulling

Esthers Feestelijke Taart schreef:

Gewoon hier van de site, spekkies....of hoe heten die dingen officieel?.... Ipv eiwitten!
Akelig lekker!

Thankx! ik heb 'm gevonden  :Y .

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

49

Re: mon chou vulling

kaatjekaat schreef:

een monchou vulling van bastognekoekjes.

ik zou 1:1 slagroom:monchou doen en dan Bastogne erdoor kruimelen, kersenjam/compote erbij en dan heb je een monchoutaart in een biscuittaart :)
Moet kunnen toch? ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

50

Re: mon chou vulling

Carien schreef:
kaatjekaat schreef:

een monchou vulling van bastognekoekjes.

ik zou 1:1 slagroom:monchou doen en dan Bastogne erdoor kruimelen, kersenjam/compote erbij en dan heb je een monchoutaart in een biscuittaart :)
Moet kunnen toch? ;)

ik denk dan alleen, die brokjes/kruimels is dat wel een lekkere combi in een taart??
Ik ga het denk dan toch maar proberen, alleen dan met aarbeienjam/compote ipv de kersen.

thankx in ieder geval voor het meedenken!! :thumb: