Re: Moedeloos van losse cupcakepapiertjes

Hallo suuske

Mag ik het recept ook?

Gr eileen

27

Suuske schreef:

Thea en cupcakes - ik stuur jullie vanavond wel even een PB-tje  ;)

En waarom kan dit dan niet op het forum geplaatst worden zodat de anderen er ook wat aan kunnen hebben? Snap niet waarom dit via een pb moet.

28

Biggeltaart schreef:
Suuske schreef:

En waarom kan dit dan niet op het forum geplaatst worden zodat de anderen er ook wat aan kunnen hebben? Snap niet waarom dit via een pb moet.

Omdat mij dat handiger leek dan een ellenlang verhaal hier te typen. Mag ik hopelijk nog altijd zelf wel bepalen lijkt mij.  :/

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

29

eileen_posthuma schreef:

Hallo suuske

Mag ik het recept ook?

Gr eileen

ik stuur het je ook  ;)

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

30

Suuske schreef:
Biggeltaart schreef:
Suuske schreef:

Omdat mij dat handiger leek dan een ellenlang verhaal hier te typen. Mag ik hopelijk nog altijd zelf wel bepalen lijkt mij.  :/

Maar in een pb moet je het toch ook typen? Komt zo raar over dat je het niet met de rest wilt delen maar liever iedere aanvraag apart wilt beantwoorden. Maar natuuuuuurlijk mag je het helemaal zelf bepalen.

31

het viel mij van de week op dat de papiertjes van de cupcakes die ik in de siliconenvorm had gebakken loslieten en die in de metalen vorm stonden zaten allemaal nog vast.
Dit gebeurde 2 bakrondes en per bakronde had ik 1 siliconen en 1 metalen vorm in de oven, dus echt allemaal exact dezelfde omstandigheden qua recept, temperatuur enzenz alleen de vorm was verschillend.

is dit meer mensen opgevallen?

Ja :-) ik heb dus nu 2 metalen

Groetjes Natasja!

33

Suuske schreef:
Biggeltaart schreef:
Suuske schreef:

Mag ik het recept ook? Alvast bedankt!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

34

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of je al iets had uitgeprobeerd Thea?

35

Nog niet helaas. Ik heb gisteren wel vloeibare roomboter gekocht maar ik was vergeten dat mijn cupcakemix op was  :o .
Zodra ik wat heb geprobeerd zal ik het resultaat gelijk hier vermelden.

36

Vanochtend cupcakes gebakken.
Verschillende cupcakepapiertjes gebruikt, halfom vloeibare en vaste roomboter.
Van 2 blikken a 6 cups had ik de papiertjes eerst in de oven gezet zodat ze goed in het blik pasten.

Resultaat:
1 blik van 6 cupcakes had ik met gewone HoM bakingcups gevuld.
Deze lieten allemaal los  :( .

1 blik gevuld met deze HoM bakingcups: http://www.deleukstetaartenshop.nl/hom- … lila-pk-50
Deze zitten allemaal nog vast  :Y .

1 blik met mini baking cups van Wilton.
Deze zitten ook allemaal nog vast  :Y .

In ieder geval een beter resultaat dan de vorige keren dat ik cupcakes heb gebakken.
Waarom die gewone HoM bakingcups loslieten is mij toch een raadsel  :think: .

37

Bommeltje schreef:

Blue band bevat veel te veel zout.. dat tast echt de lekkere smaak van cupcakes aan...

Cupcakes van biscuit zijn idd geen cupcakes, dat zijn cupbiscuits en erg droog..

Het afkoelen doe je wel goed Thea, En ik heb nooit iets anders dan Funcakes gebruikt dus daar ligt het niet aan.. hier gewoon de ruitjes boter..

Ik heb dus vloeibare boter van Blueband gebruikt en je hebt gelijk hoor; ik vind ze niet zo lekker als normaal.
Ik ga eens kijken of er andere merken zijn waar minder zout in zit.

38

ik gebruik een 'cakerecept' (geen mix dus maar losse ingrediënten) en dat gaat op wat kleine missers in het begin, nu van de 100 cups, 99x goed.

En wel met BB boter vloeibaar...

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

39

Nu ik er over nadenk, Ik heb een nieuwe metalen vorm gekocht, (gewoon van de Lidl.....overigens) en geen loszittende papiertjes.  Zal ook eens kijken of het echt verschil maakt met mijn oude metalen vorm en verschillende papieren vormpjes.

Wie weet maakt dat ook verschil :)

40

Ik heb afgelopen weekend een mix uit de supermarkt gebruikt. Dat moest met olie en melk. De papiertjes bleven goed vastzitten maar ik vond ze niet lekker, dus dat schiet ook niet op.

41

Ik heb ook steeds dat probleem, ook dat er onderaan in de bakvorm vet achterblijft, heb al geprobeerd met minder boter= ander recept, maar vind ze niet zo lekker als de echte roombotercc's. Wat bij mij wel de laatste keer goed was: culpitt bakvormpjes: heel stevig en 9/10 bleven goed aan de cc vasthangen!! :Y

42

Suuske schreef:
eileen_posthuma schreef:

Hallo suuske

Mag ik het recept ook?

Gr eileen

ik stuur het je ook  ;)

Hoi Suuske,

zou ik jou recepten ook mogen?
Ben nog altijd op zoek naar HET recept...

Groetjes Siena

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

43

ik heb dit probleem ook gehad, en denk dat het er aan ligt dat de boter in de cakejes nog te zacht is na het bakken waardoor de vormpjes loslaten

als ik de cakejes bak en in de (siliconen) vorm goed laat afkoelen ( desnoods kort in de koelkast) blijft alles goed zitten, als ik ze direct na het bakken uit de vorm haal en dus de vrijheid geef, laten ze wel los

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

44

Tigrasas schreef:

ik heb dit probleem ook gehad, en denk dat het er aan ligt dat de boter in de cakejes nog te zacht is na het bakken waardoor de vormpjes loslaten

als ik de cakejes bak en in de (siliconen) vorm goed laat afkoelen ( desnoods kort in de koelkast) blijft alles goed zitten, als ik ze direct na het bakken uit de vorm haal en dus de vrijheid geef, laten ze wel los

Dat is bij mij ook wel opgekomen. Want ze zijn natuurlijk veel steviger als ze afgekoeld zijn. Ik ga dat toch ook maar weer eens proberen.

45

Ik had ook altijd loslatende papiertjes. Gebruik nu roomboter mix an funcakes( want die is gewoon het lekkerst) en papiertjes va Hom die zijn steviger echt een aanrader!

Zonder taart geen feest!

46

Ik had ook altijd loslatende papiertjes. Gebruik nu roomboter mix an funcakes( want die is gewoon het lekkerst) en papiertjes va Hom die zijn steviger echt een aanrader!

Zonder taart geen feest!

47

Mag ik het recept ook ?

doeltaarten taarten met een doel

48

Inmiddels heb ik weer een nieuwe poging ondernomen.

Cupcakemix, eieren en roomboter van AH (Euroshopper);

half baksel met HoM baking cups
half baksel met baking cups van Städter;

25 minuten in de oven op  150 graden (hetelucht);

de helft gelijk uit de vorm; de andere helft af laten koelen in het blik

En .......... bij alle cakejes zit het papiertje nog vast.

Maar, ligt het nu aan: het roombotermerk, de temperatuur, de baktijd of de manier van koelen  :think:  :think:  :think:

Het maakt mij op dit moment niet uit. Ik weet nu dat het nog mogelijk is. Cupcakes bakken waarvan het papiertje vast blijft zitten  :lol:  :)  :Y  :9

49

Ik had het probleem ook en ik kwam er achter dat de siliconen bak vormen die ik heb iets in maat verschillen. Als de vorm tees groot is laten de papiertjes los. De hom papiertjes zijn groter dan de van dokter oetker bijvoorbeeld. De kleinere papiertjes moeten bij mij dus in de kleinere vorm. Het wel of niet af laten koelen in de vorm kan volgens deze theorie dus ook uitmaken.

Verder gebruik ik roomboter die ik waar zachter maak door het even in de magnetron te doen en funcakes mix

50

Ik heb ze vandaag ook gebakken en een en al frustratie!!!
Heb de mix van de Jamin gebruikt, samen met gewone roomboter.
Ze zagen er niet uit!! Nog nooit zo slecht geweest zelfs. Er waren er echt maar een paar waarvan het papiertje nog vast zat.

Ook de Red Velver gemaakt, met olijfolie.
Alle papiertjes nog vast!

Moet er voor volgende week 45 bakken. De ene helft gewone en de ander Red Velvet.
Mag wel wat extra gewone mix inslaan vrees ik.