1

Onderwerp: Moedeloos van losse cupcakepapiertjes

Ik moet even klagen en ik weet best dat er veeeeeeel ergere dingen zijn, maar ik word zo moedeloos van al die losse cupcakepapiertjes. Van alle cakejes die ik de laatste maanden heb gebakken laat van het grootste gedeelte het papiertje los en ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen. Ik heb alles geprobeerd wat hier op de site staat en ook alle soorten, maten en merken gebruikt, maar het helpt allemaal niets  :nooo .

2

Re: Moedeloos van losse cupcakepapiertjes

Ik heb er ook last van, soms niet, dus ik lees mee!

3

Ik heb het echt nog nooit gehad, en gebruik alleen papiertjes van Stadter en HOM..

Hoe laat jij je cupcakes afkoelen?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

[MOVE] -> bakken & vullen

5

Ik heb daar ook echt nog nooit last van gehad, niet van HOM, niet van Wilton en niet van Stadter.

Teveel vet/boter? Mijn recepten voor cuppies bevatten echt minimaal boter.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

6

Snds ik cupcakes maak met biscuit heb ik nergens meer last van.
Vind het veeeeeel lekkerder, luchtiger en gewoon een beetje vanille toevoegen aan je mix en ze hoeven niet eens gevuld te worden.

I may not be perfect, but i'm always me

Je bakjes goed vullen en een goed merk roomboter gebruiken werkt bij mij het beste.

Groetjes Natasja!

8

Suuske schreef:

Ik heb daar ook echt nog nooit last van gehad, niet van HOM, niet van Wilton en niet van Stadter.

Ik gebruik de cupcakemix van Funcakes en de daarop aangegeven hoeveelheid boter.
Hoeveel boter gebruik jij dan?

9

Karin09 schreef:

[MOVE] -> bakken & vullen

Sorry, dat had ik zelf ook kunnen verzinnen.

10

Bommeltje schreef:

Ik heb het echt nog nooit gehad, en gebruik alleen papiertjes van Stadter en HOM..

Hoe laat jij je cupcakes afkoelen?

Ik leg iets zwaars op de cupcakes en draai ze gelijk om en laat ze op een taartrooster afkoelen.

11

Natty's Funky Cakes schreef:

Je bakjes goed vullen en een goed merk roomboter gebruiken werkt bij mij het beste.

Ik gebruik nu roomboter van de Dirk. Dat is niet zo goedkoop. Maar misschien toch nog een ander merk proberen.

12

nagelsan schreef:

Snds ik cupcakes maak met biscuit heb ik nergens meer last van.
Vind het veeeeeel lekkerder, luchtiger en gewoon een beetje vanille toevoegen aan je mix en ze hoeven niet eens gevuld te worden.

Dan zijn t toch geen cupcakes meer..

13

Ik had hetzelfde probleem, maakte niet uit welk merk ik gebruikte.
Ook de kwaliteit roomboter had geen effect.
Tot ik (geheel per ongeluk) de helft van het boter verving door vloeibare boter. Geen los latende papiertjes meer. Dacht dat het toeval was en probeerde het nog een keer. Weer gelukt.
Sindsdien heb ik er geen last van. Bij geen enkel merk en geen enkele kwaliteit roomboter.
Misschien het proberen waard.

14

Dan ga ik dat morgen gelijk proberen. Ik hoop dat dat bij mij ook gaat lukken. Gebruik je nog een speciaal merk vloeibare boter?

15

Thea schreef:
Suuske schreef:

Ik gebruik de cupcakemix van Funcakes en de daarop aangegeven hoeveelheid boter.

Ik gebruik nooit mixen. Misschien dat dat ook wel scheelt. In mijn chocolade beslag voor cuppies zit 50 Gr. Roomboter, in mijn vanillebeslag en citroen beslag zit 80 Gr.

Daar haal ik 12/18 grote cups uit en 48 kleintjes

Net ook weer gebakken, geen enkel los papiertje

16

Thea schreef:

Dan ga ik dat morgen gelijk proberen. Ik hoop dat dat bij mij ook gaat lukken. Gebruik je nog een speciaal merk vloeibare boter?

Nee niet echt, ik heb altijd de vloeibare boter met blauwe dop van of de aldi of de nettorama. Dus niet heel veel bijzonders.

Succes morgen

17

Sinds ik mijn papiertjes even in de oven "voor"verwarm heb ik er geen last meer van.
Deze tip heb ik van het forum!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

18

Vloeibare boter inderdaad, dat deed het hem bij mij ook. Voorverwarmen etc hielp niks met gebruik van 'gewone' boter. Ik gebruik blue band met roombotersmaak.

Ben benieuwd of het beter is gegaan vandaag?

Wat zijn calorieen toch heerlijk!!
https://www.facebook.com/LekkersvanEsther

19

Blue band bevat veel te veel zout.. dat tast echt de lekkere smaak van cupcakes aan...

Cupcakes van biscuit zijn idd geen cupcakes, dat zijn cupbiscuits en erg droog..

Het afkoelen doe je wel goed Thea, En ik heb nooit iets anders dan Funcakes gebruikt dus daar ligt het niet aan.. hier gewoon de ruitjes boter..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

20

Heb je al geprobeerd om ze 2 minuten langer te laten bakken? Was bij mij de oplossing. Uit de oven, plank erop voor een minuut, dan op een rooster niet te dicht bij elkaar af laten koelen. De boter die ik gebruik is van die ruitjes roomboter.

21

Ik gebruik nu alleen recepten van Rudolph van Veen, geen boter maar olie. Geen last van loslatende papiertjes.

Een hobby rijker, maar een fortuin armer

22

Suuske schreef:
Thea schreef:
Suuske schreef:

Ik gebruik nooit mixen. Misschien dat dat ook wel scheelt. In mijn chocolade beslag voor cuppies zit 50 Gr. Roomboter, in mijn vanillebeslag en citroen beslag zit 80 Gr.

Mag ik jouw recept weten?

23

Ik ga bovenstaande tips allemaal proberen. Als ik ze nu allemaal probeer moet het toch een keer lukken zou je zeggen  ;) .

24

Thea schreef:
Suuske schreef:
Thea schreef:

Mag ik jouw recept weten?

Ik wil het recept ook wel weten :)

Made with love!

25

Thea en cupcakes - ik stuur jullie vanavond wel even een PB-tje  ;)