1 Laatst bewerkt door kimstar1979 (13-05-2013 22:28)

Onderwerp: botercreme met hazelnootsmaak

ik wil graag een taart maken met hazelnootsmaak, vroeger gebruikte ik daarvoor de patidess smaakstof, maar die is niet meer verkrijgbaar via de leukstetaartenshop. heeft iemand een ander idee, kan t bijvoorbeeld ook met duo penotti ofzo??? ik gebruik botercreme als vulling

2

Re: botercreme met hazelnootsmaak

Ik heb weleens Lor ann smaakstoffen hiervoor gebruikt en maar een heel klein beetje gebruiken. Smaakt wel iets anders als de patidess hazelnootsmaak, maar wel lekker. ´t Lijkt net of er iets alcohol door zit, al vonden mijn kinderen het ook heerlijk en gebruik je echt maar een paar druppels.
Ik gebruik ook weleens hazelnootpasta erdoor, maar dan ligt de nadruk toch meer op chocolade dan hazelnoot.

3

maar ook van dat merk zie ik geen hazelnootsmaak meer??? wel chocolate butternut maar dat is ook wat anders

4 Laatst bewerkt door Mirie (13-05-2013 22:47)

Zie nu alleen nog chocolade hazelnoot  :/
Twijfel even of het dan wel bestaan heeft.

5

DLT heeft nu de FunCake praline hazelnoot smaak. Zit achter de iPad en weet niet hoe ik de link moet plaatsen. Ik heb deze nog niet geprobeerde maar wil het bij mijn volgende bestelling wel meebestellen  :)

6

ik weet dat ze bij aribacakes patidess hebben. miss ook hazelnootsmaak? Even googlen voor de website :)

It's a piece of.. Cake <3

Je kan ook de hazelnootmousse maken. Die staat hier bij recepten en is echt heerlijk. Slagroom met hazelnootpasta en stukjes geroosterde nootjes. Heel simpel te maken en onovertroffen. (Wel je nootjes goed af laten koelen voor je ze gebruikt anders gaat t schiften. En ik voeg altijd een zakje klopfix toe)

Ik doe ook weleens hazelnootpasta door de bc. Maar dat is dan om mee af te smeren. Als vulling is de smaak dan niet erg herkenbaar meer denk ik

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

8

Je zou eventueel ook botercreme kunnen aanmaken met de nieuwe hazelnoot-variant van Alpro in plaats van met water of melk. Ik was er zelf toevallig aan aan het denken om een keer te proberen. De drink is namelijk echt lekker en lijkt me ook heel lekker als vulling

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

Hazelnootmousse zoals Jolly Joyce noemt klinkt heerlijk.

Ik heb eerder hazelnootmbc gemaakt door hazelnootlikeur toe te voegen aan MBC. Je kunt ook zelf hazelnoten malen (eerst even roosteren) en dan ofwel wat grof hakken, of fijner malen tot meel, of nog fijner dan krijg je een soort pindakaas. Allemaal geschikt om door MBC of botercreme te doen.
Maar je kunt inderdaad ook hazelnootpasta nemen. Daar zit afhankelijk van het merk wel veel chocoladesmaak aan. Ik zou geen duo penotti nemen, zijn de hazelnoten alleen maar overgevlogen volgens mij  ;) Of is er een speciale hazelnootversie?
Maar je hebt, soms iets duurder, vaak in de supermarkt genoeg andere merken. Je kunt op het ingredientlabel kijken hoeveel procent hazelnoot erin zit. Dat geeft al een idee..
In ons biologische winkeltje hebben ze een belachelijk lekkere hazelnootpasta. De excellent hazelnootpasta van AH is ook lekker..

10

Rabbeltjes idee klinkt ook erg goed! Dat kun je gebruiken door banketbakkersroom te maken. Is vast heerlijk met hazelnoot soya i.p.v. gewone melk, samen met die eidooiers.. heerlijk zacht!

Krijg er zelf meteen ook zin in.

11

Als je googelt op "patidess hazelnoot" kom je nog een aantal webshops tegen die "zeggen" het wel op voorraad te hebben. Misschien daar bestellen?