Onderwerp: grrrrr het wilde niet lukken vandaag, rot fondant
drama vandaag in de keuken wat al 3x lekker ging wilde vandaag voor geen meter, eerste maakte ik de domme fout om het biscuit recept verkeerd te noteren, een overstromende bakpan tot gevolg gelukkig was ik erop tijd bij en bleef een vieze oven me bespaard.
Daarna de taartjes 10 en 15cm proberen te bekleden fondant lekker soepel gekneed, mooi gekleurd maar bij het uitrollen ging het al scheuren, ondanks de poedersuiker en rolmat.. de eerste en ook zeker de laatste keer dat ik thuis funcakes fondant gebruikt heb.
Op de workshop scheurde dit merk bij mij ook steeds, dus ik denk dat het aan het merk ligt en misschien wel de combi met het kleuren? Eerder kocht ik voor thuis de kleine pakjes bij de Jumbo (ik maak nog niet veel taarten, alleen puur voor de lol) en daarmee heb ik dit probleem nog niet gehad. Ik lees hier nu lovende verhalen over de sligro fondant dus die ga ik maar eens halen denk ik. Een Sligro pas heb ik dan weer wel
Maar ja ik had wilde plannen met mijn eerste stapeltaartje en het is nu 2 uur, en de taart staat in de koeling en ik ben er niet happy mee, gelukkig heb ik geen veel eisende klanten, mijn kinderen van 4 en 5 vinden nu nog alles mooi
Het zal nog wel even worden voor ik voor iemand anders een taart durf te maken, voorlopig hoeven jullie dus niet bang te zijn voor concurrentie van mijn kant.