1

Onderwerp: Hulp gevraagd bij uitzoeken keukenmachine.

Hoi Allemaal,

Ik gebruik nu nog een handmixer en wil een goede mixer aan gaan schaffen, geen Kitchenaid omdat deze boven mijn budget ligt.
Ik heb zelf gekeken naar de kenwood Patissier, kenwood KMIX en de bosch MUM54230.

Hebben jullie tips waar ik op moet letten bij het aanschaffen van zo'n machine? wattage, inhoud etc.

Ervaringen zijn ook welkom.

Alvast bedankt!

Groetjes Anke

2

Re: Hulp gevraagd bij uitzoeken keukenmachine.

Ik volg deze ook ff mee

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

3

Ik heb de kenwood chef premier. Daar ben ik echt heel tevreden over. Had er alleen graag een tweede mengkom bij gehad.

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

4

Hoi,

Ik ben zeer, zeer, zeer, zeer  :Y  tevreden over de Clatronic KM 3323!!! Het is robuust, heeft een grote kom van 5 liter, 4 snelheden, een kneedhaak, roerhaak, grade en is betaalbaar. Bij Neckermann hadden ze een uitgebreide (keukenmachine) versie met allerlei attributen zoals een blender.

Suc6 bij het uitzoeken, groetekes Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

5 Laatst bewerkt door Indira (08-05-2013 19:27)

Een keer is voldoende  ;)

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

6

Hier in Zweden is de OBnordica ( de roestvrijstalen)als een van de beste uit de test gekomen, tezamen met kitchenaid. Ik weet niet of dit merk ook in Nederland te krijgen is! kosten liggen op de helft van zijn "grote" broers

Ik hoop dat het helpt, Groetjes Esther

Ik heb de Kenwood Major, maar die is denk ik boven je budget (aangezien de kitchenaid dat ook is). Is wel een supermachine (voor degenen die meelezen en wel budget genoeg hebben).

8

Tja, voor wat je aan deze aanvulling hebt: ik ben erg tevreden met mijn Kenwood KMix. Ik heb em nu een klein jaartje denk ik. Nooit spijt van de aankoop gehad (en ik vind em ook erg mooi van vormgeving). Kan ook heel goed zwaardere deegsoorten aan. Maar vraag me niets over wattage etc. De inhoud van de kom is voor mij groot genoeg. Er kan flink wat in.  Maar ik denk dat voor alle keukenmachines hetzelfde geldt: hoe meer beslag er gemixt moet worden, hoe lastiger het wordt om dit goed gemengd te krijgen. Maar ik lees in bovenstaande reacties al meer goede ervaringen, dus het zal lastig zijn om een keuze te maken, denk ik.

9

Dankjewel voor alle reacties :D

Ben uiteindelijk toch gezwicht voor de kitchenaid...
Met dank aan een lief vriendje die vondt dat ik best wat meer uit mocht geven  :o

Nu nog wachten want ik krijg hem van mijn ouders voor mijn verjaardag (moet zelf flink meebetalen ;) )

Mijn vader was zelf helemaal enthousiast omdat ik er de ijsmaak onderdelen er bij had gekregen ;)

Groetjes!

10

Wat leuk met ijsmaker!
Was het een speciale actie?

Voor de bezitters van een KA. Even een vraagje.
Zit hier wel een beveiliging op dat je hem pas kan laten draaien als de garde naar beneden is?
Ik heb nog wel eens met de Kenwood, de suffe actie dat ik hem dus perongeluk aanzet met de garde omhoog.....

11

Met genoeg budget, of na lang sparen:

Voor wie alles wil kunnen maken met zijn keukenmachine, De Kenwood Major Titanium megapack, is hier zeer gewaardeerd.
Hij doet zijn werk echt prima, en is ook nog eens mooi.
Ik wil hem niet meer kwijt.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

12 Laatst bewerkt door Marijke1981 (17-05-2013 14:38)

ireen123 schreef:

Met genoeg budget, of na lang sparen:

Voor wie alles wil kunnen maken met zijn keukenmachine, De Kenwood Major Titanium megapack, is hier zeer gewaardeerd.
Hij doet zijn werk echt prima, en is ook nog eens mooi.
Ik wil hem niet meer kwijt.

Ik lees gemengde reviews over dit apparaat.

Wel goed niet goed.

Mag ik vragen hoelang je deze al in je bezit hebt.

Groetjes Marijke

13 Laatst bewerkt door ireen123 (18-05-2013 15:44)

Ik heb hem dit jaar ( Feb) gekocht.
Ik gebruik hem bijna dagelijks.
Voor deeg, beslag, rauwkost, de kruidenmolen, de foodprocessor, de sapcentrifuge, de citruspers, de blender, de vleesmolen/gehakt-,worst-en kebbemaker. Is allemaal getest.

Het mengen.
Natuurlijk moet je wel de moeite nemen om hem fatsoenlijk af te stellen. Mengt hij niet alles, dan moet je afstellen.
Dan bedoel ik: steek de garde erin en kijk of deze de bodem net niet raakt en stel met de bijgeleverde steeksleutel de lengte van de schroef naar gelang bij zodat de afstand tussen garde en kom perfect is. Doe dat ook voor de K klopper, de flexiklopper en de deeghaak.
Het klinkt moeilijk maar is super simpel.

Met elk apparaat (Kenwood, KA, of welk merk dan ook)
en met elk recept moet je oefenen hoe het voor jou het beste werkt.

Succes

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij