1

Onderwerp: Eindelijk goede marsepein gevonden!

Ik heb altijd ruzie met mijn marsepein. Het is altijd zo stug en scheurt snel. Na veel goede reacties gelezen te hebben over in2bake marsepein, heb ik deze gister voor het eerst gebruikt. En het is waar wat ze zeggen, het is heerlijk spul! Soepel, scheurt niet en lekker! Misschien dat iemand anders er ook wat aan heeft. Ik gebruik trouwens 1:3, schijnt het beste te zijn voor bekleden.
Wel zaten er wat bruine puntjes in (lijkt wel van de marsepein), hebben meer mensen daar last van of had ik misschien net pech? Ik had de marsepein een paar dagen van tevoren gekleurd en bij het uitrollen viel dit me ineens op. Geen ramp maar had er nog niemand over gehoord, dus wel gek  :think: .

2

Re: Eindelijk goede marsepein gevonden!

Ik koop van in2bake altijd de kleuren rood, zwart en wit omdat ik deze niet wil kleuren. De blanke van Zeelandia. Maar inderdaad.....de in2bake is echt fijn marsepein  :Y  en heb er ook al aan gedacht om de blanke hier van te gaan gebruiken. De ZL is wel net iets lekkerder dan de in2bake, vind ik, maar is wel veel zachter. Soms zelfs te zacht.. Net toevallig een taart met rode in2bake bekleed  :) . Wat ik wel vind is dat de witte van in2bake niet echt egaal wit is. Je ziet idd stukjes erin zitten. Voor witte taarten gebruik ik dan ook een dun laagje FunCake over een laagje ZL (bekleed dus 2x) Ik had net wel het idee, bij de rode marsepein, dat er luchtbelletjes in bleven zitten. Volgens mij is dit niet echt maar lijkt zo

3

Re: Eindelijk goede marsepein gevonden!

Esther68 schreef:

Ik koop van in2bake altijd de kleuren rood, zwart en wit omdat ik deze niet wil kleuren. De blanke van Zeelandia. Maar inderdaad.....de in2bake is echt fijn marsepein  :Y  en heb er ook al aan gedacht om de blanke hier van te gaan gebruiken. De ZL is wel net iets lekkerder dan de in2bake, vind ik, maar is wel veel zachter. Soms zelfs te zacht.. Net toevallig een taart met rode in2bake bekleed  :) . Wat ik wel vind is dat de witte van in2bake niet echt egaal wit is. Je ziet idd stukjes erin zitten. Voor witte taarten gebruik ik dan ook een dun laagje FunCake over een laagje ZL (bekleed dus 2x) Ik had net wel het idee, bij de rode marsepein, dat er luchtbelletjes in bleven zitten. Volgens mij is dit niet echt maar lijkt zo

wilde eerst ook zeelandia kopen, maar hoorde al vaker dat ie soms net te zacht is. ben dus heel blij met mijn aankoop. die pitjes komen dus bekend voor. maar ik vind het geen ramp hoor.

4

Re: Eindelijk goede marsepein gevonden!

die puntjes zijn van het schilletje van de amandel, zit in alle marsepein...

Groetjes, Dorothea.

5

Re: Eindelijk goede marsepein gevonden!

haha, dan weet je dat t echt is. net als pitjes in een appeltaart :)

6

Re: Eindelijk goede marsepein gevonden!

Dot schreef:

die puntjes zijn van het schilletje van de amandel, zit in alle marsepein...

Lees dit nu pas  ;) . De puntjes die ik bedoel zijn niet de schilletjes, die zijn donker, maar het lijkt wel of de amandel bij in2bake niet zo fijn gemalen wordt als bv van Zeelandia of FunCakes. Ik vind de FunCakes marsepein niet zo lekker maar de structuur van de witte vind ik wel mooier dan de in2bake. Egaler, zeg maar.

Re: Eindelijk goede marsepein gevonden!

Ik heb Zeelandia voor het eerst gebruikt en ben er erg tevreden over...kan me haast niet voorstellen dat in2bake nog beter is....
Voor mij in iedergeval géén fondant meer.

De aanhouder wint!

8 Laatst bewerkt door Esther68 (07-05-2013 22:24)

Re: Eindelijk goede marsepein gevonden!

Janny Wiemelink schreef:

Ik heb Zeelandia voor het eerst gebruikt en ben er erg tevreden over...kan me haast niet voorstellen dat in2bake nog beter is....
Voor mij in iedergeval géén fondant meer.

Ik gebruik al heel lang Zeelandia, maar de gekleurde is nergens meer te krijgen, volgens mij. In een taartwinkel in de buurt hadden ze ook voorgekleurde en ik vond dat deze erg veel op ZL leek qua smaak, maar iets steviger was. Ik heb dus gevraagd welke marsepein dit was (de blanke die ze verkopen is van ZL). Ze zei toen dat deze van in2bake was. Mijn voorkeur gaat uit naar ZL, maar 2de staat toch de in2bake.
Fondant vind ik sowieso niet lekker. Geen een merk  :o

9 Laatst bewerkt door Janny Wiemelink (08-05-2013 09:36)

Re: Eindelijk goede marsepein gevonden!

Esther68 schreef:
Janny Wiemelink schreef:

Ik heb Zeelandia voor het eerst gebruikt en ben er erg tevreden over...kan me haast niet voorstellen dat in2bake nog beter is....
Voor mij in iedergeval géén fondant meer.

Ik gebruik al heel lang Zeelandia, maar de gekleurde is nergens meer te krijgen, volgens mij. In een taartwinkel in de buurt hadden ze ook voorgekleurde en ik vond dat deze erg veel op ZL leek qua smaak, maar iets steviger was. Ik heb dus gevraagd welke marsepein dit was (de blanke die ze verkopen is van ZL). Ze zei toen dat deze van in2bake was. Mijn voorkeur gaat uit naar ZL, maar 2de staat toch de in2bake.
Fondant vind ik sowieso niet lekker. Geen een merk  :o

Ik vind fondant ook echt niet lekker :nooo Ik koop Zeelandia bij de webshop van Feestig daar hebben ze ook kleuren. :Y

De aanhouder wint!