Onderwerp: Planning bruidstaart a la Mjam vs. de mijne ;) Wat vinden/doen jullie?
Ik heb gister de Bruidsspecial van Mjam gekocht (ja gister pas, maar was bij Pipoos en wilde hem eerst inzien)
Nu staat er een heel stuk geschreven over hoe je het beste een bruidstaart kunt plannen.
Deze planning is compleet anders als de mijne. Aangezien ik vrijdag mijn eerste bruidstaart klaar moet hebben, vraag ik mij af of ik het fout heb.
Mjam schrijft:
*biscuit 4 dagen van tevoren bakken
*vullingen/bekleden 3 dagen van tevoren. evt. decoreren.
Ze hebben het daarna wel over dat ze een HELE dag over hebben dus ik denk dat ze bedoelen dat ze 2 dagen van tevoren alles klaar maken. Maar goed.
Mijn idee:
*Woensdag: biscuits bakken. Vullingen twijfelde ik over om van tevoren te maken want het smeert juist zo lekker als het net uit de Kenwood komt. Aan de andere kant is het natuurlijk wel tijdrovend
*Donderdag: vulling maken (of niet?) bekleden en decoreren. En stapelen.
* Vrijdag bruiloft. Ik ben zelf gast want het is mijn zusje. Daarom wilde ik kijken of mijn planning niet te gek is want ik heb snel last van mijn bekken en ik moet natuurlijk die dag ook beetje leuk mee kunnen doen.
Wat doen jullie? De planning van Mjam vind ik persoonlijk dat je het dan niet meer over een verse taart hebt....
Of hebben jullie hem ook een dag eerder klaar (dus niet dag voor bruiloft, maar dag ervoor nog)
En wanneer maken jullie de vulling? Kan ik die beter woensdag maken, in koelkast zetten en donderdag er op tijd uithalen zodat het lekker smeert?