1

Onderwerp: Wat doe ik fout??

Iedere keer als ik een biscuit ging bakken en de richtlijnen van de verpakking aanhield, bleef m'n biscuit bij het afkoelen kleven aan het rooster. Ik dacht daardoor dat m'n biscuit niet lang/heet genoeg was gebakken, dus heb toen een oven thermometer gekocht. Maar nog steeds lukt het niet! Ik laat de heteluchtoven eerst voorverwarmen en wacht tot hij 160 graden is (met de thermometer dus). Zodra hij al even op temperatuur is doe ik m'n biscuit erin. Maar een biscuit van 20 cm moet ik 10 minuten langer in de oven laten zitten wil hij niet meer aan m'n rooster blijven kleven bij het koelen. Maar dan zit hij denk ik toch weer te lang in de oven, want de bovenkant trekt samen en wordt dan smaller. Als ik later het biscuit omdraai en er een taart van wil maken, loopt m'n taart dus schuin naar onder af  :s

Wie weet wat ik verkeerd doe?  :think:
Ik gebruik trouwens de mixen van funcakes.

Alvast bedankt!  :)

2

Re: Wat doe ik fout??

Hoe lang doe je hem nu dan steeds in de oven? Een 20 cm moet bij mij toch snel 35-40 minuten, bak meest op ongeveer 175 graden, soms oplopend, dan moet ie ietsje langer...

Bij mij trekt hij ook altijd ietsje in, voor mij een teken dat ie gaar is

Sweet as sugar and everything nice

3

Een 15 cm moet volgens de verpakking 25-30 min, die doe ik 35 min.
Een 20 cm moet volgens de verpakking 30-35 min, die doe ik 45 min.
Een 25 cm moet volgens de verpakking 35-40 min, die doe ik 60 min.

Zou ik de oven misschien iets warmer moeten zetten?

4

ik heb ook een heteluchtoven maar ik houd gewoon de temperatuur van een gewone oven aan en dan zeker 10 minuten langer....

heb nu kleine blanda's gemaakt, eerst 25 minten en daarna nog 2x 5

na de 25 minuten prik ik met een sateprikker of hij gaar is zo niet dan steeds een paar minuten erbij.... Ze zijn er weer prachtig uitgekomen en plakken niet aan het rooster

heb een hetelucht/combi een 20cm hoeft bij mij 25min en dan is hij ook echt gaar
maar bij het laten koelen draai ik heb 2x om zodat de bovenkant in de oven ook de bovenkant op het rooster is, dat werkt meestal wel voor mij en als ik merk dat het toch iets te plakkerig is gebruik ik bakpapier op een rooster en prik er kleine gaatjes in dat is iets makkelijker eraf te halen dan van zo een roostertje te pielen..

6

Misschien kun je iets met de tips uit dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127424410

Ik betwijfel of het ligt aan de temperatuur en baktijd van je biscuit.......

7

Karin09 schreef:

Misschien kun je iets met de tips uit dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127424410

Ik betwijfel of het ligt aan de temperatuur en baktijd van je biscuit.......

Ik had dit topic inderdaad toen de vraag net werd geplaatst ook mee gelezen. Maar ik dacht eerder op het forum te hebben gelezen dat als het plakt het biscuit nog niet gaar is. Maar als ik het zo lees hebben meer mensen er gewoon last van en is het wel goed gaar. Dus dan hoef ik me daar in ieder geval geen zorgen om te maken :)
Ik ga morgen gelijk een biscuit bakken en dan vet ik m'n rooster even in, een tip uit dat topic. Of ik doe er even wat bakpapier met gaatjes onder. Ben benieuwd of het werkt! Mocht het niet werken ga ik de andere tips ook nog uitproberen.

Bedankt dames!

8

Ik heb vandaag een biscuit gebakken, gewoon via de richtlijnen van de verpakking en heb het rooster ingevet. En het was perfect!! Wat moet ik toch zonder dit forum  :D

9

:thumb:  :thumb: super toch! Blij dat het gelukt is  :Y

10

:thumb:

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

11

Het is soms echt spelen met je oven en de baktijd.
Ik volg allang niet meer de instructies van zo n verpakking op..

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl