1

Onderwerp: Koning en Koninginne cupcakes

Even met jullie mijn cupcakes voor de laatste koninginnedag delen :

Sinaasappelcupcakes, een oranje sinaasappelglazuur. De "bontkraag met hermelijn" is van botercreme met vleugje sinaasappel en hagelslag als hermelijn. Vers sinaasappelsap en rasp gebruikt voor alles en met mate zodat het een frisse smaak blijft. En ze waren JUMMMMIE :) (al zeg ik het zelf)

De foto's:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/923439_524575967583615_1466270382_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/945187_524575987583613_857443564_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/923075_524576047583607_181087961_n.jpg

2

Re: Koning en Koninginne cupcakes

Ik vind ze prachtig, vooral de "dichte" kroontjes zijn mooi. Nog niet eerder gezien.

3

Oh deze zijn echt leuk!!!!! Heel mooi gedaan!

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

4

Heel erg mooi!

.. Want taart kan altijd!!

5

Wat een leukerds zeg! Lekker origineel!

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

6

Heel orgineel en heel leuk!

7

De Koninginnen kroontjes zijn origineel zeg, die heb ik ook nog nooit eerder gezien!!! Ik hou niet zo van sinaasappelsmaakjes, maar ow wat ziet het glazuur er heerlijk uit, wil er een hap van  :lol:  :lol:

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

8

Suuuuuuuuuuuuuuper gaaf!!!!!!!

9

Wat een ontzettend leuke cupcakes!

De nieuwe Trigger Arrow --> www.triggercars.eu www.facebook.com/triggercars
Mijn mooi verzameling sneeuwbalbolletjes --> www.facebook.com/sneeuwbalbolletjes

10

deze zijn super tof!

Te leuk!!!!

11

Wat mooi gemaakt!!  :thumb: Mag ik vragen hoe je sinaasappelglazuur hebt gemaakt?

12

Dank jullie voor de complimenten  :o  :o

De cakejes zelf zijn gemaakt van de cupcakemix met sinaasappelrasp en een klein scheutje versgeperst sinaasappelsap. Een beetje extra poedersuiker erbij om het vocht te compenseren..

Het glazuur is heel simpel. In een kom heb ik 150gr poedersuiker gedaan, een beetje oranje kleurstof en vers gepers sinaasappelsap, gezeefd uiteraard. Je mengt er steeds een theelepel sap bij en als het nodig is, voeg je er nog een toe. Zelfde met de kleurstof. Het moet zo dik zijn als vla. Is het te dun, voeg je wat suiker extra toe.
Met een lepel over de cupcake scheppen, voorzichtig beginnen want het loopt uit. Soms moet je even voorzichtig helpen met de achterkant van een theelepeltje om het netjes tot de randjes te laten open. Het vloeit vanzelf wel weer glad.

13

Hey, toevallig net een topic geopend over sinaasappelcrème, dus stel ik mn vraagje ook hier.. Welke verhoudingen heb je gebruikt voor de sinaasappelcrème? Ik heb een bruidegom die niet van zoet houdt en dus frisse sinaasappelcrème wil.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

14 Laatst bewerkt door Marco (03-05-2013 15:33)

elleoj schreef:

Hey, toevallig net een topic geopend over sinaasappelcrème, dus stel ik mn vraagje ook hier.. Welke verhoudingen heb je gebruikt voor de sinaasappelcrème? Ik heb een bruidegom die niet van zoet houdt en dus frisse sinaasappelcrème wil.

Het voordeel van zelf geperste sinaasappelsap (gezeefd) is dat geen toegevoegde suiker heeft. En dus minder zoet denk ik.

Ik heb de Funcake botercrememix gebruikt die over het algemeen heel goed in de smaak valt en niet zo zoet is. Daarin gaat 100gram mix/100gram bakkerspoedersuiker (alleen 200gr mix in de nieuwe versie) en 200ml water.

Het water heb ik vervangen door de sinaasappelsap.

15

Dankje! Je cupcakes zijn leuk trouwens :-)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

16

Dank je :) Als je (en dat geldt voor iedereen hier  ;) ) op Facebook zit.. Like mijn pagina !  O-)  :thumb: (zie handtekening)

17

Super !

Groet, Jolanda

18

Die zien er echt heel gaaf uit en het klinkt ook erg lekker met sinasappelcreme........... :9

19

Durf het eigenlijk niet te vragen, maar willen jullie op mijn cupcakes stemmen?

https://www.facebook.com/TaartenDecorer … _data=7368

20

Marco schreef:

Dank jullie voor de complimenten  :o  :o

De cakejes zelf zijn gemaakt van de cupcakemix met sinaasappelrasp en een klein scheutje versgeperst sinaasappelsap. Een beetje extra poedersuiker erbij om het vocht te compenseren..

Het glazuur is heel simpel. In een kom heb ik 150gr poedersuiker gedaan, een beetje oranje kleurstof en vers gepers sinaasappelsap, gezeefd uiteraard. Je mengt er steeds een theelepel sap bij en als het nodig is, voeg je er nog een toe. Zelfde met de kleurstof. Het moet zo dik zijn als vla. Is het te dun, voeg je wat suiker extra toe.
Met een lepel over de cupcake scheppen, voorzichtig beginnen want het loopt uit. Soms moet je even voorzichtig helpen met de achterkant van een theelepeltje om het netjes tot de randjes te laten open. Het vloeit vanzelf wel weer glad.

Super. Dank je wel!

Hoi Marco,

Ik was aan het snuffelen en zag je geweldige cupcakes.
Alhoewel koninginnendag passé is zou ik toch graag willen weten hoe je die open en vooral dichte kroontjes hebt gemaakt.
Heb je hier een mal voor?

Groet Astrid

22

de Glutenvrije Taart schreef:

Hoi Marco,

Ik was aan het snuffelen en zag je geweldige cupcakes.
Alhoewel koninginnendag passé is zou ik toch graag willen weten hoe je die open en vooral dichte kroontjes hebt gemaakt.
Heb je hier een mal voor?

Groet Astrid

Allereerst dank je voor je compliment  :o

Een mal ? Ben je mal!  :D
Nee ik heb gewoon een stuk fondant uitgerold daar een rechte plak van gesneden, en met een mes deze in tweeen gesneden door in het midden een zigzag te snijden. Denkbeeldig een middenlijn aanhouden, daar dan links en rechts evenveel over heen gaan.
Maak de punten niet te kort, want anders kan je de 'dichte' kroontjes niet maken. Je krijgt dan niet die openingen. Bij het naar binnenvouwen twee tegenoverliggende punten tegen elkaar zetten en voorzichtig met je vinger in het midden naar beneden duwen. Soms moet je het midden van de punt even met iets beetje naar buiten begeleiden voor een mooie ronding.

Dat het onderste deel van de kroon soms te lang is, is niet erg. deze steek je toch in de botercreme en zo blijft er een mooie kroon boven water :)

Succes! en ik wil het resultaat graag zien hoor!! Bericht mij even!

23 Laatst bewerkt door de Glutenvrije Taart (26-05-2013 18:45)

Marco schreef:

Succes! en ik wil het resultaat graag zien hoor!! Bericht mij even!

Bedankt voor de uitleg.
Ik ben zelf ook meer van het handwerk, dan van de mallen.
Je koopt er steeds meer, hebt bakken vol en als je iets wilt maken, dan heb je net niet de goede in huis.

Ik ga het vast en zeker een keer gebruiken, maar dat kan nog heel lang duren.
Mocht ik het toepassen, dan laat ik het je weten.

Groet Astrid