1

Onderwerp: een taart met alleen maar achterkanten :(

Soms gaat alles mis, ik ben nog niet zo heel lang bezig maar vandaag lukte het gewoon echt net.

Gisteren bij het bakken ging het als, de biscuit was in 1e instantie niet echt gaar, maar gelukkig kon ik dat nog herstellen.

Daarna oranje botercreme maken, dat ging goed hoor, totdat mijn klopper van mijn keukenmachine ontplofte :(  over op de handmixer... botercreme gered.

Nou wilde ik deze keer echt oefenen met strak afsmeren en bekleden, dus super mijn best gedaan (alleen gevuld met de oranje botercreme en vanmorgen afgewerkt en dacht dat hij best strak was afgesmeerd....

Daarna de oranje marsepein gepakt,ik had alleen oranje van de Xenox en die heb ik na een aantal minuten kneden dus ook maar meteeen de vuilconainer ingegooid... wat een troep. Maar ja wat dan? Voor het eerst met fondant bekleden dan maar.. pff wat werkt dat anders dan marsepein zeg, ik kreeg het gewoon niet goed.

Daarna volledig inspiratieloos mijn taartje afgemaakt, ik ben een beetje verdrietig, zelfs het sjabloon niet in het midden gelegd :(... ik denk dan maar volgende keer beter want slechter kan het in ieder geval niet

http://img809.imageshack.us/img809/9914/bovenkantkoninginnedag.jpg

http://img18.imageshack.us/img18/4816/koninginnedag.jpg

Nu maar hopen dat de binnenkant er uitziet zoals ik hoop (foto volgt als hij is aangesneden

2

Re: een taart met alleen maar achterkanten :(

sommige dagen...grrrrr maar al met al een aardig taartje. ook met de tegenslag zal ie best goed smaken,dus eet lekker en geniet ;) volgende x beter.

3

en de binnenkant

http://img841.imageshack.us/img841/3623/binnenkanykoninginnedag.jpg

Dank je wel monique voor het hart onder de riem, en de smaak is inderdaad prima (alhoewel ik marsepein toch beduidend lekkerder vind dan marsepein)

4

Aaahw niet leuk! En je sjabloon zit mss niet in het midden maar is wel erg leuk:-)

5

Ik vind het toch een leuk taartje! Ook leuk gedaan die binnenkant en dan met die oranje botercreme! Jammer dat het sjabloon niet in het midden zit, maar wel een erg leuk sjabloon, zeg! En inderdaad, soms lukt het even niet, maar volgende keer gaat het weer lekker!

6

Leuk sjabloon! Toch een leuk taartje geworden!
Binnenkant is ook leuk gedaan!

7

dank jullie wel, voel me er al iets beter bij :)

8

Is frusterend he! Ik snap je gevoel heel goed haha.
Desondanks vind ik 'm leuk geworden!!

Don't dream your life, live your dreams ..

9

Kop op! Hij is hartstikke leuk joh  :Y 
Maar ik ken het gevoel hoor haha  ;)

* * * Have your cake and eat it too * * *

10

mooi hoog istie, lastig te bekleden dus (en ja, ik vind dat met fondant :s  ok moeilijker dan met marsepein :9 )

Ik vind 'm helemaal niet niet superstrak hoor, superleuke binnenkant en erg mooi én erg goed gelukt stencil/sjabloon, dat weliswaar niet in het midden ligt, maar verder  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Leuk hoor! de binnenkant vind ik ook erg leuk! Marsepein is ook meer mijn ding om mee te werken. De smaak vind ik ook veel lekkerder.

De aanhouder wint!

12

nou, van mij krijg je toch een dikke voldoende hoor! Taart ziet er toch leuk uit!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

13

Ik vind dat scheve stencil eigenlijk wel wat hebben (ja echt!). Leuk gedaan hoor!

14

tja.... soms heb je van die dagen....  :s

Maar als je je best hebt gedaan is het tóch goed, want meer dan je best kun je niet doen en dan mag je gewoon met trots je taart showen.

En:  ik vind hem toch mooi, ondanks dat jij er misschien vanalles aan ziet wat niet goed is ...    :Y

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

15

thnx allemaal, ik lees dit nu goed begin van de koninginnedag  :cool:

Joh, zie het positief; je weet je verbeterpuntjes.
Ik vind het, ondanks dat, een superleuk taartje en het zal ok heerlijk smaken!