Onderwerp: Help mijn eerste bruidstaart

Help! Ik heb een bruidstaart opdracht gekregen van mensen die ik niet ken. Voor 1 juni moet ik een bruidstaart maken voor 70 personen! Ik heb nog nooit een taart gemaakt voor meer dan 30 personen en ook nog nooit een bruidstaart dus het is nogal wat. Nu moet ik voor berekenen hoeveel het ongeveer gaat kosten. Ik weet niet waar ik moet beginnen met rekenen. Hebben jullie tips?? Alle tips zijn welkom!  :Y Alvast bedankt

2

Re: Help mijn eerste bruidstaart

je rekent in principe zoals bij een gewone taart.... bij een bruidstaart gebruik je over het algemeen geen mdf plankje, maar een cakedrum. en bij het stapelen douwels gebruiken ipv sateprikkers...

verder zou ik ff het aansnijd schema zoeken en kijken hoe groot je taarten moeten worden en dan alles berekenen met de tabellen....

reken alles eerst rustig uit zodat je niet te weinig heb berekend omdat je dingen vergeten bent... ik heb gewoon mijn excel tabel ervoor gebruikt

Oke bedankt!

4

oh ja, en niet vergeten dat er een lint om de cakeboard gaat. en bedekt met fondant. haha dat was ik dus vergeten. mja, heb tot nu toe maar 1 trouwtaart gemaakt.  :D

er staan ook meerdere topics in de categorie voor bakken voor anderen met een hele lijst aan dingen waar je nog meer op moet letten...

5 Laatst bewerkt door Henriette34 (29-04-2013 15:13)

..............

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

6

succes eens moet de eeste keer zijn.ga goed opschrijven wat je allemaal nodig hebt.en ook evt als ze eenstandaard willen of je deze moet huren.ook berekenen.
gr