26

Re: Wat een enorme klus zeg!!!

Katja1604 schreef:
Annemarie29 schreef:

Super leuk zeg. Hoe heb je het gemaakt? Ik kan trouwens niet zien of het een jongen of meisje wordt.

Haha, zien kan ik het ook niet, maar de roze vulling verraad genoeg   ;)
Ziet er erg mooi uit, heel origineel.
Het zou mij niet verbazen als deze nu vaker voorbij komen.

Ik maar kijken en kijken naar de foto, de letters op de blokken enzovoorts. Beter lezen dus  :lol: .

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

27 Laatst bewerkt door Tamataartje (28-04-2013 09:49)

Annemarie29 schreef:

Super leuk zeg. Hoe heb je het gemaakt? Ik kan trouwens niet zien of het een jongen of meisje wordt.

Dank je wel  :)

Zoals Katja ietsje verderop ook zegt, ik heb de vulling roze gemaakt, vond ik wel grappig...

Hoe ik ze heb gemaakt? Uhm, lastig omschrijven vind ik dat altijd... als er behoefte aan is kan ik wel een how-to maken?

:lol:  :lol:  Ik zie nu net dat je zelf al gereageerd had, terwijl ik dit zat te typen....

Waanzinnig leuk! Top gedaan!!

29

Iedereen onwijs bedankt voor de leuke reacties  :Y !!!

30

Tamataartje schreef:
Annemarie29 schreef:

Dank je wel  :)

Zoals Katja ietsje verderop ook zegt, ik heb de vulling roze gemaakt, vond ik wel grappig...

Hoe ik ze heb gemaakt? Uhm, lastig omschrijven vind ik dat altijd... als er behoefte aan is kan ik wel een how-to maken?

:lol:  :lol:  Ik zie nu net dat je zelf al gereageerd had, terwijl ik dit zat te typen....

:lol:

Ik ben wel heel nieuwsgierig. Maar een how to is veel werk, ik zou genoeg hebben aan, er zit cake in, die bekleed je met vierkantjes en op de randjes spuit je icing oid.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

31

OK, kom 'ie:

Dag 1:

- bak één, twee, acht biscuits, zoveel als je nodig hebt voor het aantal taartjes. Ik moest er 20 maken, dus heb ik 2 ronde biscuits van 25 cm gebakken (ik had over, maar dat vond mijn gezin niet zo heel erg);

- maak een berekening hoe je de bovenkantjes het mooiste kan mixen voor wat betreft kleuren, letters, cijfers enz. Ik had 20 vierkantjes, dus 20/4 is 5 kleuren voor 5 vlakken per kubus.

- snijd het juiste aantal vlakjes uit fondant volgens je berekening, bewerkt naar eigen smaak. Ik had in dit geval 1 vlak met plaatje, 1 vlak met cijfer, 1 vlak met letter en twee lege vlakken per kubus. Bewaar deze in een insteekhoes of onder vershoudfolie.

Dag 2:
- maak de vulling(en). Ik heb ze gevuld met 2 laagjes witte chocolade crème van de mix, roze gekleurd;

- maak 1:1 botercreme voor het afsmeren;

- maak royal icing voor de ribben van de kubus;

- snijd de biscuit(s) in 3 lagen. Mijn vierkantjes zijn 5 bij 5, dus ik heb de lagen in 1,5 - 1 - 1 cm gesneden (achteraf had ik het beter 1,5 - 1 - 1,5 cm kunnen doen, dan had ik een dunnere laag kunnen vullen).

-snijd uit elke laag biscuit het benodigde aantal vierkantjes (ik heb dat met deze gedaan: http://www.deleukstetaartenshop.nl/stad … ant-set-6) en leg ze als stapeltjes van 3 hoog weg onder huishoudfolie tot je ze gaat vullen. Je biscuit ligt bloot, dus dek ze goed af tegen het uitdrogen.

- vul daarna de blokjes zodanig dat ze net zo hoog als breed zijn en leg elk blokje weer steeds terug onder folie. Als je ze allemaal hebt gevuld kun je ze 1 voor 1 gaan afsmeren en decoreren. Ik heb het op 2 manieren geprobeerd: een vierkantje fondant dun insmeren met botercreme en dan tegen de kubus aanplakken en 1 zijde van de kubus dun insmeren en dan het fondant er tegenaan plakken. Ik vond de laatste manier prettiger, omdat ik dan niet zo'n vieze handen kreeg (eerst de bovenkant doen, dan heb je houvast).

- maak lijntjes op de ribben van de kubus met royal icing. Klaar =D

Ik hoop dat je er een beetje kunt volgen zo?

32

Tamataartje schreef:

OK, kom 'ie:

Dag 1:

- bak één, twee, acht biscuits, zoveel als je nodig hebt voor het aantal taartjes. Ik moest er 20 maken, dus heb ik 2 ronde biscuits van 25 cm gebakken (ik had over, maar dat vond mijn gezin niet zo heel erg);

- maak een berekening hoe je de bovenkantjes het mooiste kan mixen voor wat betreft kleuren, letters, cijfers enz. Ik had 20 vierkantjes, dus 20/4 is 5 kleuren voor 5 vlakken per kubus.

- snijd het juiste aantal vlakjes uit fondant volgens je berekening, bewerkt naar eigen smaak. Ik had in dit geval 1 vlak met plaatje, 1 vlak met cijfer, 1 vlak met letter en twee lege vlakken per kubus. Bewaar deze in een insteekhoes of onder vershoudfolie.

Dag 2:
- maak de vulling(en). Ik heb ze gevuld met 2 laagjes witte chocolade crème van de mix, roze gekleurd;

- maak 1:1 botercreme voor het afsmeren;

- maak royal icing voor de ribben van de kubus;

- snijd de biscuit(s) in 3 lagen. Mijn vierkantjes zijn 5 bij 5, dus ik heb de lagen in 1,5 - 1 - 1 cm gesneden (achteraf had ik het beter 1,5 - 1 - 1,5 cm kunnen doen, dan had ik een dunnere laag kunnen vullen).

-snijd uit elke laag biscuit het benodigde aantal vierkantjes (ik heb dat met deze gedaan: http://www.deleukstetaartenshop.nl/stad … ant-set-6) en leg ze als stapeltjes van 3 hoog weg onder huishoudfolie tot je ze gaat vullen. Je biscuit ligt bloot, dus dek ze goed af tegen het uitdrogen.

- vul daarna de blokjes zodanig dat ze net zo hoog als breed zijn en leg elk blokje weer steeds terug onder folie. Als je ze allemaal hebt gevuld kun je ze 1 voor 1 gaan afsmeren en decoreren. Ik heb het op 2 manieren geprobeerd: een vierkantje fondant dun insmeren met botercreme en dan tegen de kubus aanplakken en 1 zijde van de kubus dun insmeren en dan het fondant er tegenaan plakken. Ik vond de laatste manier prettiger, omdat ik dan niet zo'n vieze handen kreeg (eerst de bovenkant doen, dan heb je houvast).

- maak lijntjes op de ribben van de kubus met royal icing. Klaar =D

Ik hoop dat je er een beetje kunt volgen zo?

Dit is wat ik noem 'een hele duidelijk uitleg'!  :thumb:  Bedankt voor de moeite om het zo stap voor stap te omschrijven. En één ding is zeker; nog meer ontzag voor het werk dat erin steekt! :Y

33 Laatst bewerkt door Tamataartje (28-04-2013 13:45)

Bedankt  :) En graag gedaan!

O ja, de taartjes staan allemaal op een taartkartonnetje die ik heb uitgesneden in de goede maat. En het uitsnijden van het fondant heb ik met dezelfde uitsteker gedaan als die ik voor de biscuit heb gebruikt.

34

Wat een klus inderdaad, maar wel heel erg mooi geworden, petje af!!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

Heel leuk idee, erg leuk uitgevoerd en ik kan me voorstellen dat de mevrouw blij was want het ziet er heel mooi uit.

36

Dank jullie wel voor de complimenten  :)

37

Super gedaan!!  :thumb:  :thumb:

38

Heel mooi geworden......... :thumb:

39

Ziet er echt heel leuk uit! bedankt voor je uitleg!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

40

Heel erg bedankt  :)  en Zonnetje, graag gedaan  :Y

41

:thumb: Je ziet het vele werk er wel aan af.  :Y
Mooi gedaan, deze heel leuke blokken!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

42

super leuk!

43

Dank jullie wel!