1 Laatst bewerkt door AnitaMepp (23-04-2013 17:43)

Onderwerp: Ganache

Ik wil met ganache afsmeren. Moet ik deze opkloppen of beter van niet?
En kan ik als de ganache erover zit afwerken met roezels fondant of moet ik hem eerst bekleden met fondant en dan de roezels?

Ik denk en kijk in "taart"

2

Re: Ganache

:think: geen idee....ik lees met je mee

3

Re: Ganache

Ik klop de ganache nooit op om af te smeren.

Als je de roezels rechtstreeks aanbrengt op de fondant gaan die niet blijven plakken. Je kunt je afgesmeerd taartje wel insmeren met abrikozenjam ofzo, dan blijft het wel plakken.

4

Re: Ganache

je kunt de 'roezels' rechtstreeks op de onopgeklopte ganache duwen, die blijven wel plakken :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5 Laatst bewerkt door Carien (23-04-2013 18:42)

Re: Ganache

ik weet niet precies wat je met roezels bedoeld, maar de blaadjes op de onderste taart heb ik rechtstreeks op de ganache geduwd, zonder lijm dus :)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=222219

de blaadjes op de bovenste moest ik wel lijmen

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Re: Ganache

als je je taart afsmeert met ganache blijft dit dan zacht (plakkerig net als botercreme)?

Als dit niet zo is moet je hem dan eerst insmeren met jam voordat je je fondantbekleding op je taart doet?

7

Re: Ganache

Tja beetje wazig hihi de een zegt van wel, de ander van niet. Zit zoo te twijfelen wat ik nou moet. Met die roezels bedoel wel zoiets als de blaadjes alleen heb ik een lange sliert blaadjes.

Ik denk en kijk in "taart"

8

Re: Ganache

Tja beetje wazig hihi de een zegt van wel, de ander van niet. Zit zoo te twijfelen wat ik nou moet. Met die roezels bedoel wel zoiets als de blaadjes alleen heb ik een lange sliert blaadjes.

Ik denk en kijk in "taart"