1

Onderwerp: Koekjes hel(p)

Ik heb gisteren, geinspireerd door de kroontjes van Claudia, ook maar eens koekjes gebakken met mijn zoon. eerst maakten we het deeg van het recept van de site (peggy porchen) in de ijskast gedaan en toen zijn we chocoladekoekjes, rumrozijnen en gember koekjes gaan bakken. dat is een recept waarbij je koekjes opschept zeg maar. hartsikke goed gelukt, erg lekker, toen wouden we de kroontjes gaan doen...

Wat een ellende, het deeg was kruimelig, als we het rollen bleef het aan de roller hangen, of we trokken het los, ook met bergen bloem. niet gelijkmatig té krijgen. Sammi vond het op een gegeven ogenblik genoeg, wat een rotdeeg mama zei hij, en ik dacht nog nee het is een k-piep-deeg! na een stuk of wat kroontjes het opgegeven, sommige braken zelfs na het bakken, toen maar met de hand koekjes gevormd, en de rest in een hartvorm geprakt en daar een bodem van gemaakt.  Ze smaken heerlijk, daar niet van, maar grrrrr :grr:  :grr:  :grr:  :grr:
Ik en koekjesdeeg om uit te rollen,  :nooo  het lukt nooit.

Iemand tips, wat doe ik verkeerd????

2

Re: Koekjes hel(p)

geen idee hoe het pp recept is

maar korrelig : dan heb je misschien te weinig vocht erin? teveel bloem?

erg jammer dat het niet gelukt is!

misschien een ander recept gebruiken?

Djer hier op het forum heeft een topic met koek recepten ...misschien zit daar iets tussen

of het koekboek bestellen van Marielle de Vroome
echt een super boek...staat ook meteen goed in hoe je met icing kunt versieren
dat boek is elke euro waard!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Bedankt Claudia! zal eens kijken voor dat boek.
het probleem is dat de zweedse bloem niet het zelfde is, dat heb ik al vaker gemerkt. mischien toch ook eens een zweeds recept proberen. De andere koekjes waren zweeds recept en waren wel goed, maar dat was geen roldeeg!
Dit was een recept van Djer, ik denk echt dat het aan het  verschil in de bloem ligt. krijg in ieder geval 7 pakken hollands zelfrijzend bakmeel nu, maar geen gewone bloem....

We doen wel weer een nieuwe poging!!! :Y

4 Laatst bewerkt door Esthervv (25-04-2013 12:37)

een keer is genoeg :o

5

ik had het vorige keer ook. drama, ben op een gegeven moment maar gestopt.
de keer erna heb ik wat boter (beetje melk kan ook) toegevoegd. toen een bal gemaakt en die uitgerold tussen twee stukken bakpapier. dit in de koelkast gelegd (ongeveer 2 uur), afgedekt met plastic folie. daarna toen de koekjes uitgestoken. het deeg was toen heel stevig. de koekjes plakten niet aan de uitsteker en bleven mooi van vorm. bij mij scheelde het veel stress, hopelijk heb jij er ook wat aan. deze tips staan overigens ook in het koekboek!

6

Bedankt voor de tips, moet toch maar even naar bol.com voor het koekjesboek!

7

Esthervv schreef:

Bedankt voor de tips, moet toch maar even naar bol.com voor het koekjesboek!

:Y  of laten meenemen door de familie die jouw kant op komt!
echt een goed boek!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

8

Ik rol altijd uit tussen 2 vellen bakpapier, dan heb je geen bloem nodig om uit te rollen waardoor ze weer droger kunnen worden en het blijft niet aan de roller plakken. En wat hierboven al is gezegd, het Koekboek van Marielle is echt een aanrader.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

9

Ik rol altijd uit tussen 2 vellen bakpapier, dan heb je geen bloem nodig om uit te rollen waardoor ze weer droger kunnen worden en het blijft niet aan de roller plakken. En wat hierboven al is gezegd, het Koekboek van Marielle is echt een aanrader.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

10

Doen jullie de deeg ook laten rusten in de koelkast?