1 Laatst bewerkt door Angelika (23-04-2013 21:14)

Onderwerp: Biscuit blijft plakken op taartrooster

Hoi
Zoals het onderwerp al zegt mijn biscuittaart blijft plakken op taartrooster tijdens afkoelen.
Ik ben met een 'buiktaart' bezig en nu had ik eindelijk de gewenste hoogte (ben een beginneling) maar nu blijft hij na het storten dus tijdens afkoelen op het rooster plakken. Ik krijg hem er dan haast niet eraf.
Wie heeft de gouden tip ?

Groetjes Angelika

2

Re: Biscuit blijft plakken op taartrooster

Heb je hem op zijn kop laten liggen? Daar heb ik soms last van als hij iets langer op de bovenkant ligt. De restjes die dan op het rooster achterblijven zijn echter niet veel.

Kijk eens in mijn winkel in Oosterhout
of bezoek de webshop: www.jouwcakeshop.nl

3

Ja ik heb hem gestort  (blandavorm) en op zijn platte kant op het rooster laten liggen.

Groetjes Angelika

ik doe altijd een schone theedoek tussen de taart en het rooster in, het liefst 1x dubbel gevouwen, dan kan de biscuit nogsteeds zijn warmte kwijt , maar zakt ie niet om de spijlen van je rooster heen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes,

Chantal

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

5

Of je rooster van te voren even insprayen met die spray van dr Oetker.
Deze tip heb ik hier eens gelezen toen ik op zoek was, want dit probleem had ik ook.
Nou is het wel de onderkant van de taart en je ziet er niets van, maar toch.
Ik vind de spray goed helpen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

6

Misschien een paar minuten langer bakken?
@kaasvrouwtje: heb vaker gelezen dat iemand dit doet, maar plakt de biscuit dan niet aan de theedoek? De biscuit kan dan zijn warmte minder kwijt dan zonder, dus zou denken dat het dan juist meer gaat plakken

7

Ik leg altijd een stukje bakpapier op het rooster voor ik de biscuit erop stort. Werkt prima  :Y

8

Een taartrooster is juist om je baksel goed te laten afkoelen, dus er iets tussen leggen zou ik ook niet doen. Het kan zijn warmte dan niet goed kwijt en het lijkt me dat het inderdaad juist plakkeriger/vochtiger wordt.
Een theedoek of bakpapier is wel makkelijker te verwijderen dan een taartrooster omdat je het er rustig af kan trekken.

Ik heb er ook wel eens last van, maar het zijn maar hele kleine beetjes. Iets langer bakken en iets langer in het blik laten afkoelen voordat ik 'm stort helpt goed bij mij.
En het rooster insprayen is geen gek idee!!  :thumb:  ;)

Groetjes, Anouk

Als ik mijn bakvormen in smeer, smeer ik ook met het restje wat nog aan mijn keukenrol zit, ook meteen mijn rooster in.
Werkt perfecte!!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

10

Ik stort de taart op het rooster, en til hem na twee minuutjes even op en zet hem dan weer terug. Na een paar minuutjes nog een keer. Dan gaat het prima!

11

papier met suiker erop. alleen geen bakpapier want dat houd vocht tegen...

12

Brwie zo doe ik het ook na het storten even oppakken enkwartslag draaie heb er daardoor ook geen last van.

13

Wauw dat zijn veel tips ik ga het uitproberen ! Bedankt !  :thumb:

Groetjes Angelika

14

bakpapier een beetje insprayen en dat op het rooster..