1

Onderwerp: Cake bakken in pyrex glazen kom

Hoi allen,

Ik heb een vraagje:
Ik heb gisteren voor het eerst een chocolade cake gebakken in een pyrex glazen vuurvaste kom van 30cm. Met als doel een rok te maken voor een prinsessentaart.

Ik heb het in een elektrische oven op 155 graden gebakken gedurende 70 min. Binnenkant was echter rauw, terwijl de buitenkant al de brosse kant op ging.

Heeft iemand tips/adviezen voor mij hoe wel een gare cake te maken in die kom?

2

Re: Cake bakken in pyrex glazen kom

Oeps ik bedoel een kom van 20 cm doorsnee.

3

Het kan zijn dat je oven afwijkt en je niet op 155 graden hebt gebakken maar een stuk lager. Dan wordt je cake ook niet zo snel gaar. Heb je een oventhermometer om te testen?
70 minuten is een normale tijd voor een cake, al merk ik dat de bolvormen bij mij vaak ietsje langer moeten, het zal wel aan de vorm liggen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Het bakken in een glazen kom duurt langer dan bakken in een gewone bakvorm.

5

aha,

Maar ik zit dan ook met het feit dat de buitenkant dan steeds brossiger en erg droog wordt en de binnenkant dan goed gaar.
Hoe kan ik die verhoudingen kleiner maken? Dat het overal even gaar wordt?

6

Nee ik heb geen oventhermometer, maar m'n oven werkt prima met het bakken van andere dingen zoals pizza's etc..

7

Nee ik heb geen oventhermometer, maar m'n oven werkt prima met het bakken van andere dingen zoals pizza's etc..

8

9

10

11

12 Laatst bewerkt door Tigrasas (20-04-2013 18:36)

zo, jouw oven werkt wel heel erg prima :D  :D  :D

sorry, beetje melig hier  :rolleyes:

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda