1 Laatst bewerkt door Paulientjuh (15-04-2013 18:31)

Onderwerp: Mijn eerste Cars taart

Heb afg elopen weekend voor mijn klienkind, die 3 jaar werd een Cars taart gemaakt.

Het werd bijna een klein drama, want ik had een mix gemaakt van fondant en marsepein, om de taart te bekleden, maar tot mijn grote schrik kwam er een of andere gekke reactie en het fondant/ marsepein deeg werd nattig, waardoor het gewoon uit elkaar viel, toen ik het over mijn taart legde, wat een drama. En ik had nog maar 2 uur voordat we eg moesten, moest nog alles docoreren ( heb wel veel voorbereid) dus was beetje paniek. Gelukkig had ik nog 1 kilo nieuwe marsepein en heb de Cars taart toch mooi kunnen afwerken.

Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Dat de marsepein een rare reactie krijgt met fondant??

Ben best trots op mijn eerste Cars taart, alleen kreeg ik het rode randje rond cijfer 3 niet mooi gelijk, iemand nog tips hoe je dat mooi en gelijk kan uitrollen?

Alvast bedankt voor het kijken en tips zijn zeeeeeeeer welkom!

Groetjes Paulien

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GRKFSHBH-D.jpg

2

Re: Mijn eerste Cars taart

Hij is mooi geworden, fijn dat je alles hebt kunnen oplossen.
Het gelijkmatig rollen kun je doen door op t laatst met de smoother er over heen te gaan zodat je tik tik hoor...probeer het maar dan snap je wat ik bedoel. Of natuurlijk een sugergun  ;)

Taart Smakelijk is de naam

3

Mooie taart!

Groetjes van Marjon

4

Wow, super!

Voor die lijntjes is het beste een sugargun te gebruiken. Echt een aanrader, een van mijn favoriete aankopen, zeker de investering waard. Deze:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/suga … l-disc-set

Ik denk dat Quinten suprblij was met deze taart! en wat Josje78 zegt, alleen dat tik tik? Misschien moet ik eens gaan luisteren als ik dat doe. En ik gebruik de sugargun ook wel, maar niet zo veel. Vind het soms een beetje rafelig worden.

Mooi gemaakt!!!

Dat het rafelig word uit de sugargun, beetje Crisco er door mengen en probleem opgelost.

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

7

Lieve medebaksters, bedankt voor jullie antwoorden!

Hier kan ik wat mee, super! :thumb:

Ik ga eerst proberen met mijn smoother en anders wordt het een sugercraft gun, lijkt me erg makkelijk.

Soms zie  je van die mooie strakke taarten met mooie strakke dunne sliertjes, ik denk hoe doen ze dat toch?? Haha
Moet nog veel leren, ben pas een beginner. :P
Op naar mijn volgende taart!

8

Mooi! Leuke kleurencombi ook! Fris en stoer geheel zo.  :thumb:
Gelukkig is het allemaal nog goed gekomen!
Kan je helaas geen tips geven over de reactie tussen de marsepein en fondant. Ik ben echt fan van de fondant die ik nu gebruik qua smaak en verwerking.
De mooiste sliertjes krijg je denk ik echt met de sugargun. Misschien de fondant goed doorkneden en eventueel wat crisco er doorheen kneden tegen het rafelige? Wie weet helpt het wat  :)

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake