1

Onderwerp: Afsmeren lemon curd

Weet iemand of je met lemon curd ook kan afsmeren voor je er fondant op doet?

2

Re: Afsmeren lemon curd

Het lijkt mij te vochtig :s

Ik ben bang dat je fondant dan gaat smelten.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3 Laatst bewerkt door Wendelientje (11-04-2013 10:11)

Re: Afsmeren lemon curd

Oke, bedankt voor de snelle reactie, ik dacht het zelf ook al, zou ik wel wat door de botercreme kunnen roeren voor de smaak denk je?
Ben nl met kleine taartjes wat smaken uit aan het proberen, ben nog niet zo lang aan het bkken

Re: Afsmeren lemon curd

Ben nl met kleine taartjes wat smaken uit aan het proberen, ben nog niet zo lang aan het bkken

5

Re: Afsmeren lemon curd

Je kan idd wat lemoncurd door je botercreme doen. Smaakt die erg fris. Ik heb deze vulling al gebruikt in combinatie met chocomousse.

Re: Afsmeren lemon curd

Ik gebruik het wel onder ccs en dat gaat altijd prima maar een taartje heb ik nog niet geprobeerd

I never met a calorie I didn't like....

Re: Afsmeren lemon curd

Dank jullie wel, door de botercreme voor afsmeren is idd lekker, is de botercreme idd wat frisser, proeftaartje is al bijna op, heb nog een stukje weten te redden voor mijn man.

8 Laatst bewerkt door hansje pansje kevertje (13-04-2013 15:11)

Re: Afsmeren lemon curd

Je kan een taartje ,wat je gaat bekleden met fondant of marsepein ,prima afsmeren met lemon curd.
Mijn voorkeur heeft het niet, want je krijgt niet een super strakke taart.
Doe het weleens een enkele keer voor thuis wanneer ik geen zin heb om botercreme te maken.
In combinatie met een vulling van bv gele room en citroenbavaroise van mona is het lekker en fris.
Fondant en marsepein gaan niet smelten of zweten.

9

Re: Afsmeren lemon curd

Ook ik heb wel eens afgesmeerd met lemoncurd en dat ging prima. Wel icm marsepein trouwens, met fondant heb ik geen ervaring.

10

Re: Afsmeren lemon curd

Bedankt voor de tips.

11

Re: Afsmeren lemon curd

Bedankt voor de tips.

12

Re: Afsmeren lemon curd

Ik doe het altijd door botercreme dan smaakt het minder zoet...en dan afsmeren met de creme..

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl