1

Onderwerp: Ganache

Ik heb ganache gemaakt van pure chocolade. 1:1 verhouding. Nu vind ik hem erg machtig, is er ook een ganache die niet zo machtig is?

Ik denk en kijk in "taart"

Re: Ganache

Chocolade en slagroom kan alleen maar machtig worden. Vind zelf de witte chocolade met minst machtig, verhouding is dan 1 deel slagroom en 3 delen witte choco. Wordt trouwens ook wat minder machtig als je er een lichte of fruitige vulling bij doet.

Groetjes Petra

3

Ganach is idd machtig, maar als je het laat afkoelen en je klopt het luchtig op, wordt het al minder machtig.

Dat is toch een TAART waard!

4

Kleine stukjes taart snijden ;)

5

Tessa92 schreef:

Kleine stukjes taart snijden ;)

Ja idd haha. Had een klein boltaartje gemaakt voor de smaak. Maar grote taart smaakt anders en had anderen ook laten proeven en die vonden het niet te machtig....tja smaken verschillen he  ;)

Ik vind het ook te machtig ook opgeklopt en gebruik de 1:1 alleen voor afsmeren.
Voor vullen gebruik ik de helft van de chocolade.

7

Danielle_mvs schreef:

Ik vind het ook te machtig ook opgeklopt en gebruik de 1:1 alleen voor afsmeren.
Voor vullen gebruik ik de helft van de chocolade.

Ja dat dacht ik ook al "de helft van de chocolade" zal het morgen ff proberen, alhoewel meerdere mensen hebben geproefd en de meerderheid vond het niet te machtig