1

Onderwerp: Eerste imperfecte perfecte taart

Dag allemaal.
Ik was wat aan het twijfelen of ik mijn taart zo posten, omdat alle andere eerste taarten er zo geweldig goed uitzien voor eerste taarten.
Maar er moeten toch wel meer mensen zijn die eerste taarten maken zoals ik? Waarschijnlijk durven die niet meer te posten na het zien van die mooie eerste taarten! ;)
Dus hierbij, mijn eerste taart, om alle andere eerste taartenbakkers een hart onder de riem te steken.
https://daqadoodles.files.wordpress.com/2013/04/dsc_7538.jpg?w=640&h=426

Het is geen echte stapeltaart, al lijkt het daar wel op. Ik heb een bakblik/bakvorm stapeltaart van de Xenos/ Cookandco gebruik, die had ik gekregen.
Nu ziet het er misschien nog redelijk uit, maar ik heb natuurlijk die lelijke plooien in de fondant bedekt! Tijd zat ook niet echt mee. (Ok, ik ben gewoon veel te laat begonnen...)
Voor ervaren taarteters/bakkers en professionals een imperfecte taart, maar een perfecte taart voor mijn zoontje!

De print is van de leukstetaartenprints, en de uitstekers van de olifant, giraf, sterretjes zijn van de leukstetaarten.nl. De confetti trouwens ook.

The making of.. en meer foto's van de taart en het proces zijn te vinden in 2 posts op mijn blog, is teveel tekst & foto's om hiernaartoe te kopieren en er is misschien ook niet eens interesse in:
Volgens mij mag ik niet linken naar mijn eigen site dus zet ik het zonder link neer.
daqadoodles.wordpress.com
De eerste post: daqadoodles.wordpress.com/2013/04/06/stacked-cake/
De tweede post: daqadoodles.wordpress.com/2013/04/08/stacked-cake-the-result/
Oh het is wel in het engels.

Mijn tweede cake ging een heel stuk beter, totdat ik hem in de taartdoos in de koelkast wilde zetten. De doos was wat te groot voor de taart dus het ging schuiven daarin... maar toch nog een groot deel van de taart kunnen redden, maar mooi? Niet echt. Daar heb ik nog geen foto's van geplaatst.

2

Re: Eerste imperfecte perfecte taart

Ik vind hem hartstikke leuk geworden. Ik kan me ook niet meten aan de andere bakkers hier, maar het gaat volgens mij vooral om de lol die je hebt en dat de ontvanger er blij mee is. Dus Goed gedaan dat je hem gepost hebt...top :thumb:

3

Oops, de taart was hier nog niet helemaal af.

Hier inclusief autokaarsjes:
https://daqadoodles.files.wordpress.com/2013/04/dsc_7541.jpg?w=640&h=426

4

Hij is hartstikke leuk hoor!  Knap gedaan voor een 1e  :)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

5

Vrolijk taartje! En waarschijnlijk had je een superblij kind!

Groetjes van Marjon

6

ziet er toch goed uit voor een 1e taart?!?!?!!

:thumb:

zal mijn 1e taart maar niet laten zien  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

7 Laatst bewerkt door Daqa (09-04-2013 20:22)

Haha ja maar, ik laat natuurlijk de beste foto's zien...

Wacht, hier eentje waar je als ervaren bakker vast de kriebels krijgt:

https://daqadoodles.files.wordpress.com/2013/04/dsc_7535.jpg?w=640&h=426

Bedankt voor alle complimenten trouwens! Ik vond het inderdaad erg leuk om te doen, alleen moet ik het de volgende keer iets beter plannen. Was nu 5 min. voor het bezoek kwam af :P.

En nu weer verder in de webwinkel een hele lange verlanglijst maken.

8

Mijn eerste poging met fondant is geindigd in origami. Dus deze twee plooien vallen heus erg mee. Al doende leert met en gewoon lekker blijven oefenen. Ik vind je taart lekker fleurig en je zoon was er iig helemaal blij mee. En daar doe je het voor :thumb:

9

Maakt niet uit toch, alle begin is moeilijk en met elke taart wordt de taart weer iets beter, ik kan me ook lang niet meten met de professionals hier maar dat maakt helemaal niets uit.
Als je maar plezier hebt gehad en de de ontvanger er blij mee is en als je een glimlach van oor tot oor ziet bij je zoontje heb je voor hem de perfecte taart gemaakt :-)

yoh iedereen begint zo ;)

ik vind hem lekker vrolijk :D
en iedereen heeft zo'n geplooi gehad

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

Ik vind t hartstikke knap dat je de drie lagen in een keer bekleed hebt! Dat lijkt mij hartstikke lastig! Vind t m er goed uit zien hoor, ook de lege taart. Natuurlijk zien we plooien, zo is iedereen begonnen. Oefening baart kunst ;)

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

12

Ik vind je taart superleuk geworden. Als ik mij verplaats in je zoon, zou ik hier bijzonder ontzettend blij mee zijn. Hij is zo kleurrijk en Cars staat erop en mama heeft hem helemaal voor mij gemaakt! Dan voel je je toch heel bijzonder en heel erg jarig.

Tieneke

13

Dank je allemaal!

ChoiceTaarten schreef:

Ik vind t hartstikke knap dat je de drie lagen in een keer bekleed hebt! Dat lijkt mij hartstikke lastig! Vind t m er goed uit zien hoor, ook de lege taart. Natuurlijk zien we plooien, zo is iedereen begonnen. Oefening baart kunst ;)

Haha, Het was nog niet in me opgekomen om het apart te bekleden, waarschijnlijk omdat het ook een taart is uit 1 stuk.

M'n zoontje werd 2, hij zal nog niet beseffen dat ik de taart zelf heb gemaakt (of dat dat bijzonder is), maar mooi vond hij hem wel.