1

Onderwerp: Spatten Kitchen Aid tijdens het mixen

Taartdinnetjes helppppppp. Tijdens het mixen vanaf stand 6 vliegt mijn biscuit alle kanten op ondanks mijn antispat deksel. Ik heb het  over de KA artisan en niet meer dan biscuit van een 30cm taart inhoud erin. Wat doe ik fout? Ik doe er nu een zak omheen  tijdens het mixen om mijn aanrecht schoon te houden. Maar daarvoor heb ik toch geen KA van 600 euro voor gekocht? Er staat dat het een inhoud van 4.83 aan moet kunnen.

2 Laatst bewerkt door mrij (09-04-2013 13:34)

Re: Spatten Kitchen Aid tijdens het mixen

heb je wel de artisan? of toevallig de classic? die is minder van inhoud namelijk. (classic is zo'n 500ml minder inhoud dus kan dan maar 8-9 eieren hebben)
Ik heb er nooit last van, doe altijd eerst even langzaam alles doormixen en dan op stand 10 en ik kan tot ongeveer 10-12 eieren

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

3

mrij schreef:

heb je wel de artisan? of toevallig de classic? die is minder van inhoud namelijk. (classic is zo'n 500ml minder inhoud dus kan dan maar 8-9 eieren hebben)
Ik heb er nooit last van, doe altijd eerst even langzaam alles doormixen en dan op stand 10 en ik kan tot ongeveer 10-12 eieren

Neen heb zeker een artisan. zo een mooie rode. Staat ook erop dat het een artisan is.

4

Ik had alleen last van spatten toen ik mijn k-klopper in een grote bak warm water wilde laten schoondraaien, met biscuit, eiwitten, pannekoekbeslag en dergelijke heb ik het nog nooit gehad, ook niet met de ballongarde die ik in water wilde laten schoondraaien.
Welke klopper had je?
En ik begin altijd wel eerst op een rustige stand, uiteindelijk draait mijn biscuit zelfs op stand acht of negen zonder problemen (mix met zeven eieren)

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

5

Gebruik je een klopper of een ballongarde? Want voor biscuit heb je de garde nodig.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

6

Dank je wel voor jullie antwoorden. Met klopper of ballongarde idem dito. Zit echt met mijn handen in het haar.

staat hij wel goed afgesteld? bij was dat in het begin en na afstellen ging het goed.

trucje; en 5 cent muntje onder in je kom leggen met de garde en dan zachtjes laten draaien. als het goed is moet die hem zonder moeite pakken. als hij te hoog staat kun je hem doorm iddel van het schroefje wat er zit als je de kop omhoog doet aan te draaien. (of losser natuurlijk)

voor de glutenvrije taarten!

8

De Artisan kan echt geen 4.83 liter aan hoor..  :nooo
Dat is namelijk exact de inhoudt van de kom...

Ik vind 9 eieren echt de max..  Hij spatterd heel af en toe iets (en ik gebruik de spatdeksel niet)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

wat bommeltje zegt, das de inhoud van de kom. als je m helemaal vult kan ie de inhoud niet meer goed mixen en vliegt alles door je keuken

10

Lijkt mij idd niet slim om het helemaal te vullen. Maar ik heb het over  biscuit  benodigdheden van 30cm. Die moet kunnen zonder spatten lijkt mij.

11

Ik heb zowel de classic als de artisan en ik mix altijd ZONDER spatdeksel en het spat nooit. Ik gebruik wel altijd de garde!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.