1 Laatst bewerkt door Carien (06-04-2013 15:41)

Onderwerp: voor een papa, een Marthe en een Lola :-)

Voor een man met z'n werk en gezin als hobby.... heeeel basic dus  :)

https://lh3.googleusercontent.com/-OaoZv3p-kkk/UV1YH7QelQI/AAAAAAAAXqM/VyqlS7aaAcs/s800/IMG_6428%2520%2528Kopie%2529.JPG
Hij kwam 'm zelf halen met z'n zoontje, maar mocht hem nog niet zien... :think:  Vader bleef in de gang staan terwijl ik een vuilniszak om de folie plakte  :D
Gevuld met bokkenpootjesmeringuecrème en rode vruchtensaus. Afgesmeerd met witte chocganache, ingepakt in marsepein.

Voor een besluiteloze jongedame.... Haar moeder vroeg om een LV-taart, toen dochter dat hoorde werd ze boos, was bang dat ze een 'kampige' taart zou krijgen  :think:  Dus toen heeft ze er één uitgekozen die ik al eerder maakte; omdat ik dat niet zo leuk vond, voorgesteld om andere kleuren te gebruiken. Kreeg ik een mail dat het heel anders zou worden, later dus weer een mail met een verzoek om 2 kleinere taarten....
Ik was d'r wel een beetje klaar mee  :o dus gezegd dat ik tijd had voor 1 taart en dat ik de volgende dag moest weten welke (was taart voor over een week, maar pasen zat er tussen en ik was druk).  Goed, uiteindelijk een combi tussen een plaatje van internet en die taart die ik eerder maakte:
https://lh6.googleusercontent.com/-PF8Gf6-HzPw/UV1YH6xZYLI/AAAAAAAAXqI/h41-eydQ8Dg/s800/IMG_6424%2520%2528Kopie%2529.JPG
Ze was er helemaal blij mee :)
Gevuld met aardbeienmousse en lemon curd, afgesmeerd met witte chocganache en ingepakt in marsepein. Strik en lint zijn van fondant.

Vrijdagmorgen 8.10u vriendin aan de telefoon, of ik een taart voor d'r dochter wil maken, voor morgen.... Dochter is in augustus al 9 geworden, maar vierde nu haar feestje pas en ... nou ja, ze moesten nog taart dus :)
In eerste instantie nee gezegd, had een stapeltje staan. Begreep ze volkomen  :)
Maar ja, dan gaat mijn hoofd aan het denken en binnen 5 minuten zag ik de taart voor Lola voor me.... Gaaf om een keer te maken :Y niet geschikt voor doorsneemeisjes :nooo  ;)
Dus gebeld dat ik 'm toch zou maken :Y
Ze hebben de taart vanmorgen opgehaald.... schot in de roos :D
https://lh3.googleusercontent.com/-zjQqxdMMuqY/UWAviMWeKBI/AAAAAAAAXqg/C5OrOCGqLvA/s800/IMG_6432%2520%2528Kopie%2529.JPG
Gevuld met witte chocmousse, bosbessen, bosbessenjam en lemon curd; afgesmeerd met witte chocganache en ingepakt in marsepein

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2 Laatst bewerkt door ladylisa1991 (06-04-2013 15:43)

Re: voor een papa, een Marthe en een Lola :-)

Leuke taarten alleen ik ben benieuwd naar de 2e want die is hetzelfde qua foto als taart 1 ;)

Edit: ik zie dat het nu is aangepast ;) leuk!

3

heb ik inmiddels aangepast ;)

4

leuke taarten, vooral de laatste. Mooi maar simpel :D
Het hoeft niet altijd zo druk te zijn

Leuke taarten (weer :) )

6

Die laatste is leuk! Die kleurtjes knallen er echt uit.....Op die manier is een zwarte taart helemaal leuk!!

Prachtig allemaal weer zeg. Maar die lola-taart is echt het mooist.
Heb het design hier in ieder geval nog nooit eerder gezien, dus voor mij ben je super origineel kunstzinnig.  :Y

8

:o  :D dankdank

:think: eigenlijk moet ik Lola bedanken, dat ze niet zo'n standaard meisjemeisje is :)  ;)

Carien schreef:

:o  :D dankdank

:think: eigenlijk moet ik Lola bedanken, dat ze niet zo'n standaard meisjemeisje is :)  ;)

Dat zijn de leuksten!
Oeps.. zegt zij.. moeder van een (DL1) roze- roze -en nooit een broek aan willen -meisje, inclusief K3 en die hele zooi .. :shh:  :x  :o
Maar DL2 's enige kleur die ze kan zeggen is blauw, dus er is nog hoop.  ;)

10

Heel erg leuk!! De Lola wauw!!!!!!

11

Geweldig. Wat gaaf, die Lola

12

Wow! Ik ben helemaal gek op je Lola taart. Zo simpel en toch zo mooi! Die onthoud ik! Je papa taart vind ik ook al zo mooi in zijn eenvoud. Complimentjes!

13

wat een strakke en mooie taarten: stuk voor stuk! maar diie lola... ja, dat is echt een uitblinker....

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

14

Mooi, vooral die laatste is geweldig.

15

leuke taarten allemaal weer........... :thumb:

16

Super en orgineel  :thumb:

Taart groetjes Ellen

17

Heel leuke en lekkere parade!
Less is more bij je prima papa-taart, je Marthe viel dus ook terecht goed in de smaak en je Lola steelt de show! :thumb:  :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!