Onderwerp: voor een papa, een Marthe en een Lola :-)
Voor een man met z'n werk en gezin als hobby.... heeeel basic dus
Hij kwam 'm zelf halen met z'n zoontje, maar mocht hem nog niet zien...
Vader bleef in de gang staan terwijl ik een vuilniszak om de folie plakte
Gevuld met bokkenpootjesmeringuecrème en rode vruchtensaus. Afgesmeerd met witte chocganache, ingepakt in marsepein.
Voor een besluiteloze jongedame.... Haar moeder vroeg om een LV-taart, toen dochter dat hoorde werd ze boos, was bang dat ze een 'kampige' taart zou krijgen
Dus toen heeft ze er één uitgekozen die ik al eerder maakte; omdat ik dat niet zo leuk vond, voorgesteld om andere kleuren te gebruiken. Kreeg ik een mail dat het heel anders zou worden, later dus weer een mail met een verzoek om 2 kleinere taarten....
Ik was d'r wel een beetje klaar mee
dus gezegd dat ik tijd had voor 1 taart en dat ik de volgende dag moest weten welke (was taart voor over een week, maar pasen zat er tussen en ik was druk). Goed, uiteindelijk een combi tussen een plaatje van internet en die taart die ik eerder maakte:
Ze was er helemaal blij mee
Gevuld met aardbeienmousse en lemon curd, afgesmeerd met witte chocganache en ingepakt in marsepein. Strik en lint zijn van fondant.
Vrijdagmorgen 8.10u vriendin aan de telefoon, of ik een taart voor d'r dochter wil maken, voor morgen.... Dochter is in augustus al 9 geworden, maar vierde nu haar feestje pas en ... nou ja, ze moesten nog taart dus
In eerste instantie nee gezegd, had een stapeltje staan. Begreep ze volkomen
Maar ja, dan gaat mijn hoofd aan het denken en binnen 5 minuten zag ik de taart voor Lola voor me.... Gaaf om een keer te maken
niet geschikt voor doorsneemeisjes
Dus gebeld dat ik 'm toch zou maken
Ze hebben de taart vanmorgen opgehaald.... schot in de roos
Gevuld met witte chocmousse, bosbessen, bosbessenjam en lemon curd; afgesmeerd met witte chocganache en ingepakt in marsepein