Onderwerp: varkensgelatine?
Hallo Allemaal. Ik krijg van een klant een vraag om een taart te maken zonder vakensgelatine. Ik heb er nog nooit van gehoord! weet iemand of dit product bestaat en waar dit dan in zit?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » varkensgelatine?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo Allemaal. Ik krijg van een klant een vraag om een taart te maken zonder vakensgelatine. Ik heb er nog nooit van gehoord! weet iemand of dit product bestaat en waar dit dan in zit?
Gewone gelatine wordt gemaakt vvan varkensbeenderen, dat is dus niet halal. Ik geloof dat je het wel kunt vervangen door bv agar-agar, maar ik zou denk ik aan de klant zelf vragen wat zij gebruitk als gelatine, zit je altijd goed
Gewone gelatine wordt gemaakt vvan varkensbeenderen, dat is dus niet halal. Ik geloof dat je het wel kunt vervangen door bv agar-agar, maar ik zou denk ik aan de klant zelf vragen wat zij gebruitk als gelatine, zit je altijd goed
ik gebruik geen losse gelantine. wil graag weten of het bv in de fondant of biscuitmeel zit.
Jawel, in sommige merken fondant zit het wel in, even navragen bij de fabrikant
Adrienne schreef:Gewone gelatine wordt gemaakt vvan varkensbeenderen, dat is dus niet halal. Ik geloof dat je het wel kunt vervangen door bv agar-agar, maar ik zou denk ik aan de klant zelf vragen wat zij gebruitk als gelatine, zit je altijd goed
ik gebruik geen losse gelantine. wil graag weten of het bv in de fondant of biscuitmeel zit.
Kijk je fondant even na qua ingedienten. In mijn boek van Petra Achttien maakt zij volgens mij fondant met gelatine.... In biscuit zit het niet, dat zou niets toevoegen.
Tieneke
Ik heb me er laatst ook wat in verdiept. Volgens mij gaat het om E471. ( uit mn hoofd.. had t niet opgeschreven)
Waar ik in iedergeval achtergekomen ben is dat het in de biscuit en bc mix van FC niet zit. Wel in t fondant van FC. In het fondant van Nielsdelanogwattes.. ( van de sligro) zat het niet.
Misschien toch eens gaan opschrijven voor mezelf
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » varkensgelatine?