1

Onderwerp: SPOED chocoladebiscuit van basisbiscuit

Hallo allemaal.

Normaal maak ik chocoladebiscuit van de kant en klare funcakes mix  :thumb: . Wil nu echter zelf ook graag een stuk  :9  en moet hem daarom van spelt maken. Basisbiscuit 1 recept lukte prima door tarwebloem te vervangen met speltbloem, maar hoe maak ik van dit recept een chocobiscuit zonder dat het instort of erg droog wordt?  :/  Hoor het graag, alvast heel erg bedankt!!  :)

groetjes,
Larissa

2

Re: SPOED chocoladebiscuit van basisbiscuit

Van spelt heb ik geen verstand, maar als ik van het basisrecept een chocobiscuit maak doe ik er behalve cacao ook een extra ei erin.

Groetjes Gerien

3

gewoon een deel speltbloem vervangen door pure cacao (poedervorm)
ik geloof 10%,ik doe meestal maar wat :o
of gesmolten chocola, heb ik zelf geen ervaring mee, maar er staat genoeg over op het forum: effe zoeken :)

succes.

4

Dankjulliewel! Met die 10% cacao nog een extra ei erbij? Zoeken gaat helaas niet op mn telefoon aangezien ik niet het juiste forum aan kan vinken :s

5

Ik maak de biscuit altijd met bloem en maïzena. Gaat er 20 gram maïzena in? dan ook 20 gram cacao. Dus ik doe de cacao er extra in. en ja ik doe dus een ei extra.

Groetjes Gerien

6

Heb speltbloem gebruikt en 10% vervangen door cacao, geen extra ei, supergoed gelukt!! Bedankt allemaal!

7

super :Y
leuk hé, bakken.