1 Laatst bewerkt door Globetrotter (05-04-2013 13:24)

Onderwerp: Hellupp...Invriezen zonder taartdoos...

Ik wil een puzzeltaart ( bekleed met fondant)invriezen, maar inclusief taartdoos past het niet in mijn vriezer... Kan ik de taart in een plastiek zak invriezen en bewaren tot 4 mei a.s. ?  Wie heeft ervaring met invriezen zonder taartdoos?

Via forum oplossing gevonden...eerst kaal invriezen en daarna pedaalemmerzak erom doen...maar rest nog de vraag ...hoe lang ik de taart in de zak invriezen...

2

Re: Hellupp...Invriezen zonder taartdoos...

hoi heb nog niet heel veel ervaring met invriezen, maar ik heb mijn borsten taart ook ingevroren en die kwam goed uit de vriezer er staat wel een foto op het forum daarvan.
heb hem ook niet in een doos gedaan maar in een plastic zak.
24 uur van tevoren laten ontdooien in de koelkast. zag er goed uit en was heel lekker.
hoop dat je hier wat aan hebt. ;)

Er is altijd wel een reden voor het bakken van een Taart!

Dank je, Joosie

Je kunt een taart met fondant best invriezen in alleen een zak. Waar je alleen voor moet uitkijken is het stoten van andere spullen tegen je taart en ook de zak kan in je taart gaan staan als deze er te dicht omheen zit.
Als je de taart laat ontdooien, wel de zak eraf halen hè!

MjammieMarjo schreef:

Je kunt een taart met fondant best invriezen in alleen een zak. Waar je alleen voor moet uitkijken is het stoten van andere spullen tegen je taart en ook de zak kan in je taart gaan staan als deze er te dicht omheen zit.
Als je de taart laat ontdooien, wel de zak eraf halen hè!

Ik weet niet waar je deze info vandaan haalt, maar het klopt dus niet!
Je taart in een kartonnen doos invriezen, evt met een zak er omheen.
De doos absorbeert het vocht, anders wordt bij het ontdooien je taart vochtig en door vocht smelt fondant....
Als je geen doos hebt, zou ik de taart nog liever zónder iets er omheen invriezen dan alleen een zak.....
Succes!!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

6 Laatst bewerkt door taartjejansen (05-04-2013 20:39)

Invriezen in plastic zak gaat prima, ook zoder doos, dan wel even in een doos in de koelkast laten ontdooien zonder plastic zak erom, het vocht onstaat pas bij het ontdooien.

Oh ja bij invriezen zonder iets eromheen heb je veel kans op rijp op de taart wat weer extra vocht geeft bij het ontdooien en bovendien is het niet hygienisch om een taart los in de vriezer te leggen. Warenwettechnisch ook niet zo'n slim idee trouwens

Groetjes Petra

7

Invriezen in alleen een zak is echt prima te doen. Ik doe de taart nooit in een doos maar altijd in een grote zak die ik goed dichtknoop.

Ik heb dit al meerdere malen gedaan voor vriendinnen die perse een taart wilde hebben als ik op vakantie was en het is tot nu toe altijd goed gegaan!

Gek op taart!