1

Onderwerp: Taartvulling zonder slagroom.

Hallo allemaal,

Dit groentje gaat voor het eerst een taart maken. Ik heb al veel ervaring met cup-cakes maar dit is toch wel even andere koek,  :Y 
Nu heb ik op het forum al heel veel voorbeelden van taartvulling kunnen vinden maar ik ben eigenlijk naar iets anders op zoek en heb dit hier niet tussen kunnen vinden.

Degene voor wie de taart is lust geen slagroom, mokka, koffiesmaak, mag geen chocola en is zwanger.
Wil graag een taart met vruchten.

Nu had ik bedacht een laag met botercreme met vanille.
Maar nu twijfel ik over de tweede laag.

Ik kan jam toevoegen maar dan kunnen er verder geen vruchten op. Of wel?
Of moet ik de tweede laag ook botercreme doen maar dan de vruchten erdoor mixen?

Iemand ideeen? Ik hoor het graag van jullie.

2

Re: Taartvulling zonder slagroom.

Je kunt ook stukjes vrucht door je botercreme mengen, of een heel dun laagje gelei doen wat eigenlijk direct in je cake trekt en daar dan de vruchten op (wel binnen een dijkje....)

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

3 Laatst bewerkt door chan1985 (05-04-2013 07:51)

vlaaivulling in die potjes kan ook.
En je kan door je botercrememix ook jam doen, of koekjes door de BCmix heen.
Toetjes van mona bijv als vulling kan ook.
Speculoospasta ook lekker of Fluff

genoeg te vinden hiernaast :)

4

Banketbakkersroom met mandarijntjes als tweede laag misschien?

Een laag vanillecreme met aardbeitjes erop gedrukt en een tweede laag aardbeienvlaaivulling?

Een laag vanillecreme met framboosjes erin gedrukt en een tweede laag frambozenjam?

Een laag mandarijncreme met mandarijntjes erin gedrukt en een tweede laag lemoncurd?

En zo verder. De laatste combi is trouwens hier bij veel mensen favoriet. Heerlijk fris!

6 Laatst bewerkt door Celic9 (05-04-2013 12:18)

Bedankt voor jullie reacties :)

Wat vinden jullie van: laagje botercreme met mandarijntjes erdoor en een laagje mona citroenkwarktaart pudding?
Simpel maar misschien erg lekker.