1

Onderwerp: brainstorm voor koffie smaken?

mijn vent kwam met een idee.. eind van deze maand is meneer (ik ook overigens) jarig en wil een taart mee naar zijn werk..

oke is goed heb ik vorig jaar ook gedaan..

maar hij wilt dus het logo van starbucks (oke geen probleem)
en iets met koffiesmaak

eu :|  oke

en laat er nou niet echt een vulling zijn waar ik vanaf weet die niet koelkast verplicht is (op de website zie ik alleen koffie bavarois  en dat lijkt me niet verstandig voor naar zijn werk)

dus wie wil met mij brainstormen voor een vulling met koffiesmaak en wat er lekker bij zou smaken

enigste waar ik opkom is mokkacreme met dulce maar weet niet of dat niet te zwaar is in combi is het wel lekker samen  :lol:

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

2

Re: brainstorm voor koffie smaken?

Koffiecreme ( bc met oploskoffie) en hazelnoot werkte hier prima bij/ in de cc,s met Pasen.

Veel plezier ermee :)

3 Laatst bewerkt door SweetTooth (03-04-2013 13:22)

kun je niet botercreme van de mix aanmaken met (een deel) koffie ipv water? dan heb je volgens mij wel echt een koffiecreme

en dan slagroomsmaak erbij (patidess)

dan heb je koffie met slagroom  :9  :9  :9  :9

en dan nog chocobolletjes op de creme strooien,

of je trempeert het biscuit met koffie, dan krijg je ook wel een lekkere koffiesmaak.

peer schijn je goed te kunnen combineren met koffie, zou je peer uit blik voor kunnen pakken, misschien http://www.een.be/programmas/dagelijkse … vanilleijs

en heb je hier al gesnuffeld: http://www.ingredienten.nl/koffie/combinaties ?

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

is dat niet te zwaar?

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela

5

welke penny?

6

Wat bedoel je met te zwaar?

Ik zou ook bc (van de mix) met wat ingedikte koffie maken. Evt. 1 laag en 1 laag van alleen bc mix. Als je bang bent dat het te overheersend wordt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Voor koffie maak ik marshmallow mocca, altijd lekker, en geen koelkast nodig :)

8

Becx schreef:

klinkt lekker Becx. en hoe maak je die dan?

2x bc of dat niet te zwaar is?

10

pennyroyaltea schreef:

2x bc of dat niet te zwaar is?

Dat doe ik altijd. Ik hou niet van jam die in de taart gaat trekken :s . Soms vul ik hem zelfs wel 3 lagen. Maar ik vul hem dan ook niet superdik.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

Ik doe het ook wel vaker. Is prima te eten hoor Penny. En anders moeten ze maar iets kleinere stukjes snijden ;)

12

SweetTooth schreef:
Becx schreef:

Simpel eigenlijk,
Witte MM smelten met dikke oploskoffie, blijven roeren, dan heb je iets wat qua substantie op pudding lijkt.
Wel snel verwerken voor het weer plakkerig wordt :)

13

Becx schreef:
SweetTooth schreef:
Becx schreef:

Simpel eigenlijk,
Witte MM smelten met dikke oploskoffie, blijven roeren, dan heb je iets wat qua substantie op pudding lijkt.

Is dat dan niet plakkerig in de taart, bij het eten?

14

SweetTooth schreef:
Becx schreef:
SweetTooth schreef:

Simpel eigenlijk,

Is dat dan niet plakkerig in de taart, bij het eten?

Nee om te eten is het niet plakkerig. beetje puddingachtige substantie, wel iets steviger.

15

Als ik botercrème in koffie smaak maak dan doe ik 2 (voor sterkere koffiesmaak 3) van die espresso buisjes/zakjes oploskoffie door de droge mix, mix verder maken zoals op de verpakking staat. Je krijgt dan een lekkere koffiecrème.

Christine.

16

Misschien iets van amandelbavarois(met een pietsie amaretto), of bailey's creme icm Moccacreme? Koffie met een scheutje amaretto is toch ook lekker?

bavarois wil ik er juist niet indoen omdat mijn vent geen koelkast op zijn werk heeft

18

Als je swiss m.b.c maakt en daarbij het eiwit suiker mengsel tot 70 graden verwarmd kun je het ook best lang buiten de koelkast bewaren.

Als je dan mocca oploskoffie in een heel klein beetje kokend heet water oplost en af laat koelen mix je dat door de m.b.c en heb je overheerlijke moccacreme die dus ook lang buiten de koelkast houdbaar is.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

19

creme met kahlua of cafe marakech?

20

De botercrememix is ook heel lekker met oploscappuccino, maar dan niet opgelost ;) dan houdt je een beetje crunch.
Gewoon op het laatst erdoor roeren totdat je het lekker genoeg vindt smaken.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

21

Baileys met de mix voor botercreme  :P  echt ontzettend lekker. Ik had van het weekend een rijke chocoladetaart gevuld met Baileys-botercreme en mascarpone-botercreme, is idd machtig maar gewoon kleinere stukjes snijden.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.