1

Onderwerp: Is deze hoog?

Hoi allemaal!
Al een tijdje aan het stoeien om mijn taarten hoog te krijgen en ik denk dat deze al wat meer in de buurt komt. Ik heb wat meer mix erin gedaan en ik denk dat dat het geheim toch is haha.
Wat vinden jullie ervan? Verder wist ik van te voren nog niet wat ik ging maken en wilde ik sowieso de diamond cutter proberen. Had wel weer vervelend scheurend fondant op de rand.. heb ik eigenlijk altijd met fondant van Renshaw, zijn er meer die deze ervaring hebben? Daarbij vond ik dat de bovenkant (eigenlijk onderkant) wat ingezakt was.. Dit zie je ook wel op de foto.. Iemand een idee hoe dit kan?

Groetjes!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FBVBS8KH.jpg

2

Re: Is deze hoog?

ik vind hem er hoog genoeg uit zien hoor!
en hoe het inzakken kan: misschien te weinig vulling in het midden?

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

3

Mooi hoog en een leuke taart!
Ik heb dat dus ook bij mijn vierkante taarten, een soort ingezakte bovenkant die niet weg te werken is met afsmeren en bekleden.. Hoop dat iemand de gouden tip heeft!

4

als je kapsel indeukt na het bakken is hij denk nog niet helemaal gaar.

verder is deze mooi hoog hoor :Y

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

ziet er mooi uit

6

hoeveel meer beschuitmix doe je erbij dan?

7

Een hele mooie taart!
Ik heb eigenlijk ook altijd dat gehad met renshaw.
Ik ben nu overgestapt op Satinice :)
Ik wou laatst mijn dummie bekleden met een restje renshaw wat ik nog over had, en ik moest het wel 8 keer overnieuw (misschien wel vaker..) doen omdat het maar bleef scheuren. Het maakte niet uit op welke manier ik hem wou bekleden of hoe dik ik de fondant uitrolde. Toen heb ik het maar weg gegooid en geprobeerd met Satinice, en het lukte in een keer!
Je kan ook de fondant van PME gebruiken, die vind ik ook wel fijn om mee te werken! Renshaw laten liggen dus en volgende keer Satinice of PME kopen   :)
Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt!

It's a piece of.. Cake <3

8

Weet niet wat je allemaal wel en niet doet hoor  :o , maar:

Ik check altijd of het kapsel terugveert als ik erop 'druk' met mijn vinger. Als dat niet zo is, moet ie nog even. Dan steeds een paar minuten en dan checken of het al zover is zeg maar.

Vullen doe ik altijd met een spuitzak, zodat overal even veel vulling zit en je een gelijke ondergrond hebt.

Snijden met taartzaag natuurlijk.

Met dit allemaal kan er dan weinig mis gaan dacht ik!

chan1985 schreef:

hoeveel meer beschuitmix doe je erbij dan?

Ik heb er bij deze biscuitmix in gedaan voor een bakvorm van 5 cm groter. En dat scheelt best veel! Normaal waren mijn taarten een stuk lager.

Manon92 schreef:

Ik check altijd of het kapsel terugveert als ik erop 'druk' met mijn vinger. Als dat niet zo is, moet ie nog even. Dan steeds een paar minuten en dan checken of het al zover is zeg maar.

Vullen doe ik altijd met een spuitzak, zodat overal even veel vulling zit en je een gelijke ondergrond hebt.

Ik doe het precies hetzelfde tot het snijden met een taartzaag.. ik snijd uit de hand en dat gaan 9 van de 10 keer vrij recht.. maar een taart zaag zou echt ideaal zijn. Welke gebruik jij? Want heb er twee met zo'n ijzerdraad naar dat werkt niet bij mij..

arinas schreef:

Een hele mooie taart!
Ik heb eigenlijk ook altijd dat gehad met renshaw.
Ik ben nu overgestapt op Satinice :)
Ik wou laatst mijn dummie bekleden met een restje renshaw wat ik nog over had, en ik moest het wel 8 keer overnieuw (misschien wel vaker..) doen omdat het maar bleef scheuren. Het maakte niet uit op welke manier ik hem wou bekleden of hoe dik ik de fondant uitrolde. Toen heb ik het maar weg gegooid en geprobeerd met Satinice, en het lukte in een keer!
Je kan ook de fondant van PME gebruiken, die vind ik ook wel fijn om mee te werken! Renshaw laten liggen dus en volgende keer Satinice of PME kopen   :)
Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt!

Dankjewel! Heel leuk al de reacties.fijn om te horen dat jij dat ook hebt, ging al aan mezelf twijfelen haha. Ik heb deze ook heel vaak uit moeten rollen en heb de scheurtjes gelukkig kunnen bedekken. Dank je voor je advies, heb er zeker wat aan!

mickeymama schreef:

ik vind hem er hoog genoeg uit zien hoor!
en hoe het inzakken kan: misschien te weinig vulling in het midden?

Dat zou misschien kunnen.. Al vul ik hem wel met een spuitzak en druk ik de taart nog goed aan..

13

Ik gebruik fondant van funcakes, is van een ander merk beter/ goedkoper?

14

Leuke taart.

En een kleine tip voor de taart zaag met ijzerdraad. Maak een klein sneetje in het kapsel op de plek waar de zaag zit. Dan hoeft de zaag niet zo veel moeite te doen om door een eventuele korst te komen.

15

DotjeSlagroom schreef:
Manon92 schreef:

Ik doe het precies hetzelfde tot het snijden met een taartzaag.. ik snijd uit de hand en dat gaan 9 van de 10 keer vrij recht.. maar een taart zaag zou echt ideaal zijn. Welke gebruik jij? Want heb er twee met zo'n ijzerdraad naar dat werkt niet bij mij..

Ik heb 1 van de Ikea  :lol: ook gewoon met ijzerdraad.

Wat ik altijd doe is dat ik mijn kapsels de avond van tevoren bak, als ze zijn afgekoeld pak ik ze in met vershoudfolie en laat ze dan de nacht rusten. Vond het in het begin echt een onding, maar kan nu niet meer zonder!

Gebruik 'm vooral voor cake en taartrecepten (mudcake etc.) want biscuit gebruik ik niet voor mijn taarten. Maar dat vind ik wel makkelijker te snijden, omdat het wat zachter/luchtiger is.

Je moet wel echt zorgen dat je door de taart heen zaagt en niet aan de zaag gaat 'trekken'. Als je nog snapt wat ik bedoel, haha.

Lukt het allemaal niet, kun je hem ook met nylondraad snijden! Ook veel gedaan. rondom de taart een klein stukje inkepen op gelijke hoogte, draad er omheen doen en de uiteinden naar elkaar toe trekken.

Misschien heb je er wat aan ;)

Ik had ja jullie lezen het goed.
Een taart zaag met twee zaagjes er in.
Werkt makkelijk tot er een zaagje kanpte.
Nu zaag ik gewoon twee keer, ook makkelijk.

17

Zelf werk ik sinds kort, na advies van iemand hier op het forum, met pettinice / baksels. Deze is echt 'natter' dan de rest en plakt dus ook sneller vast. Ik zweer er toch bij, maar kan me ook voorstellen dat het voor sommige te nat is. Ik heb namelijk hele warme handen als ik bezig ben en dan droogt fondant heel snel uit. Fondant vooraf goed en lang kneden schijnt ook te helpen. Fondant van pipoos en jamin werkt voor mij niet om een taart mee te bekleden  :(  Dus blijven oefen met verschillende soorten merken en dan weet je op den duur wel wat voor jou het beste werkt!

Taart doorsnijden doe ik met een broodmes, zet dan drie sate prikkers boven elkaar en daar tussen begin ik met snijden. Het maakt dan niet uit als het niet helemaal recht is, zolang ik maar de 'delen cake' zo terug zet dat de prikkers weer boven elkaar zitten. Ik wil er ook wel een kopen, maar vind ze er allemaal er zo dun uit zien, dat het niet kan werken denk ik dan  :think: ... of toch wel?